Prima pagină » Nvidia și Foxconn vor testa roboți umanoizi într-o fabrică din Houston

Nvidia și Foxconn vor testa roboți umanoizi într-o fabrică din Houston

Nvidia și Foxconn vor testa roboți umanoizi într-o fabrică din Houston
Nvidia și Foxconn vor testa roboți umanoizi într-o fabrică din Houston

Nvidia și Foxconn pregătesc un pas major spre viitorul automatizării industriale, anunțând implementarea unor roboți umanoizi într-o nouă fabrică unde se produc servere AI, situată în Houston.

Acest proiect-pilot vine pe fondul unei colaborări extinse dintre cele două companii și promite să revoluționeze modul în care funcționează liniile de producție, combinând puterea inteligenței artificiale cu tehnologia robotică avansată.

Roboții umanoizi devin realitate: Nvidia și Foxconn încep testele în Houston

Gigantul american Nvidia și compania taiwaneză Foxconn au dezvăluit că urmează să testeze mai mulți roboți umanoizi într-o nouă fabrică din Houston (Texas), unde vor fi produse servere AI dezvoltate de compania de peste Ocean. Scopul este acela de a îmbunătăți eficiența, flexibilitatea și siguranța în producție.

Roboții umanoizi care vor fi testați în această unitate de producție vor fi controlați de platformele AI dezvoltate de Nvidia și vor funcționa ca lucrători colaborativi („cobots”), capabili să execute sarcini fizice complexe și repetitive într-un mediu industrial real, precum ridicarea și plasarea obiectelor, introducerea cablurilor și lucrări de asamblare.

Foxconn, care este cunoscut pentru rolul său esențial în asamblarea dispozitivelor iPhone, și-a anunțat planul de a integra treptat acești roboți în procesele sale, folosind experiența acumulată în automatizarea fabricilor din Asia, transmite agenția de presă Reuters.

Proiectul este considerat un test esențial pentru scalarea utilizării roboților umanoizi în industrie, într-un moment în care tot mai multe companii explorează automatizarea avansată ca soluție la criza forței de muncă și la cerințele de eficiență ridicată.

Ce urmează pentru Nvidia și Foxconn

Implementarea este așteptată până în primul trimestru al anului 2026. Aceasta ar fi prima utilizare a roboților umanoizi în fabricarea produselor Nvidia și pe linia de producție a serverelor de inteligență artificială a Foxconn, relatează Techinasia.com.

Nvidia oferă nu doar componentele hardware necesare, ci și soluțiile software de AI care permit roboților să învețe din interacțiuni, să se deplaseze și să lucreze cot la cot cu angajații umani.

Fabrica din Houston este doar începutul deoarece, dacă testul va fi un succes, cele două companii intenționează să extindă modelul în mai multe facilități la nivel global. CEO-ul Nvidia, Jensen Huang, a declarat recent că roboții umanoizi vor deveni „instrumente universale” pentru industria viitorului.

De partea cealaltă, Foxconn va prezenta două versiuni de robot umanoid la evenimentul tehnologic din luna noiembrie, unul cu picioare și altul cu platformă cu roți. Aceasta din urmă este de așteptat să fie mai ieftină. În plus, taiwanezii explorează deja parteneriate pentru extinderea producției de roboți în cadrul propriei rețele industriale.

Această colaborare reflectă tendința accelerată de fuziune între robotică și AI, marcând o tranziție de la automatizarea clasică spre sisteme inteligente autonome, capabile să ia decizii și să interacționeze cu mediul în mod adaptiv.

Alte articole importante
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își construiește prima brigadă blindată permanentă în străinătate după al Doilea Război Mondial. Cheltuielile militare ating niveluri istorice. Revoluția Bundeswehr și angajamentele NATO Pe 22 mai, localnicii din Vilnius au salutat trecerea tancurilor germane pe străzi, un simbol al legăturilor strânse cu NATO. Brigada 45 Panzer, denumită „Lithuania”, va ajunge la 5.000 de militari […]
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Pe malul Mării Mediterane ia naștere un mega-oraș de peste 180 miliarde $, care va deveni un hub urban și economic de referință în regiune. Proiectul combină infrastructură ultramodernă, facilități rezidențiale și comerciale și concepte inovatoare de dezvoltare urbană, marcând o nouă eră a metropolelor globale. Cel mai scump proiect urban va fi ridicat în […]
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Europa se confruntă cu o criză structurală și trebuie să înțeleagă că modelul său economic și geopolitic nu mai este sustenabil, scriu analiștii The Economist. Războiul, protecționismul și stagnarea economică sunt dovezi ale costurilor antrenate de politicile sale de autosuficiență. Ca o familie nobiliară care își maschează conturile goale, Europa trebuie să renunțe la luxurile […]
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Tot mai mulți români aleg să-și petreacă vacanțele la capătul lumii, într-un loc unde liniștea absolută întâlnește aventura pură. Antarctica, considerată ultima frontieră turistică a planetei, devine noua destinație de vis pentru călătorii români cu spirit de explorator. O croazieră de expediție, în valoare de nu mai puțin de 15.000 de euro, promite o experiență […]
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Italia pune din nou pe şine un nou simbol al eleganței și nostalgiei anilor ’50-’60. Trenul La Dolce Vita Orient Express, un hotel de lux pe șine, promite o experiență unică între design retro, gastronomie de top și peisaje spectaculoase. Preţurile încep de la 3.500 de euro de persoană. Călătoria începe la Roma, în stil […]
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
Coreea de Sud este al treilea exportator mondial de produse cosmetice, după Franța și Statele Unite. Exporturile sud-coreene de cosmetice au crescut de la 650 milioane de dolari în 2011, la 4 miliarde în 2017 și 10 miliarde în 2024. Performanța excepțională a Coreei este susținută de faimosul concept K-beauty, un ritual care pendulează, de […]