Gestionarea inboxului devine mult mai simplă cu o nouă funcție Gmail, care te ajută să elimini, rapid, emailurile nedorite și să-ți organizezi eficient abonamentele. Acest instrument inteligent îți oferă control total asupra mesajelor promoționale și newsletterelor, facilitând dezabonarea și curățarea căsuței de email într-un mod rapid și intuitiv.
Google a anunțat marți lansarea unei noi funcționalități în Gmail, menită să ajute utilizatorii să-și gestioneze mai ușor abonamentele și să-și curețe inboxul de mesaje nedorite. Noul instrument „Manage subscriptions” este disponibil progresiv pe web, Android și iOS, în anumite țări.
Cu această funcție, utilizatorii pot vedea și administra toate emailurile de tip abonament într-un singur loc, având posibilitatea să se dezaboneze rapid de la cele pe care nu mai doresc să le primească.
Abonamentele active sunt afișate organizat după expeditorii care trimit cele mai multe mesaje, împreună cu numărul emailurilor primite în ultimele săptămâni. Printr-un click pe un expeditor, utilizatorul poate vizualiza toate mesajele primite de la acesta. Dacă decide să se dezaboneze, Gmail trimite automat o cerere de dezabonare în numele său, scrie TechCruch.
Chris Doan, directorul de produs Gmail, a explicat într-un articol pe blog:
„Poate fi copleșitor volumul mare de emailuri de abonament care aglomerează inboxul: alerte zilnice de oferte care seamănă cu spam, newslettere săptămânale de la bloguri pe care nu le mai citești, emailuri promoționale de la magazine unde nu ai mai cumpărat de ani de zile – toate acestea se pot aduna rapid.”
Accesul la noua funcție se face din bara de navigare din colțul stânga sus al inboxului Gmail, selectând opțiunea „Manage subscriptions”.
Lansarea acestei funcții nu a venit ca o surpriză totală, deoarece unii utilizatori au observat deja acest instrument încă din aprilie.
„Manage subscriptions” se alătură altor instrumente Gmail dedicate curățării inboxului, cum ar fi butonul de dezabonare cu un singur click, lansat anul trecut. Această funcție permite utilizatorilor să se dezaboneze rapid de la emailurile promoționale sau newslettere, fără a mai fi nevoie să navigheze prin site-uri sau să caute linkurile de dezabonare în partea de jos a mesajelor.
Google a anunțat că funcția va începe să fie disponibilă pe web începând de marți, iar utilizatorii de Android și iOS o vor primi începând cu 14, respectiv 21 iulie. Procesul de implementare poate dura până la 15 zile pentru a ajunge la toți utilizatorii.
Instrumentul „Manage subscriptions” este accesibil tuturor clienților Google Workspace, abonaților Workspace Individual și utilizatorilor cu conturi personale Google.