EssilorLuxottica, gigantul din spatele Ray-Ban, a atins un record bursier. Asta după ce vânzările spectaculoase ale ochelarilor inteligenți Ray-Ban Meta au dus la cel mai bun trimestru din istoria companiei. Veniturile totale au ajuns la aproape 7 miliarde de euro.
Grupul listat la Paris, EssilorLuxottica, producătorul franco-italian al celebrelor Ray-Ban, a raportat un salt de 11,7% al vânzărilor trimestriale, ajungând la 6,9 miliarde de euro. Performanța a depășit estimările analiștilor și a fost catalogată drept cel mai bun trimestru din istoria grupului.
Succesul a fost impulsionat de cererea tot mai mare pentru ochelarii inteligenți Ray-Ban Meta, dezvoltați împreună cu Meta. Potrivit directorului financiar Stefano Grassi, aceștia au contribuit cu peste patru puncte procentuale la creșterea veniturilor. Acest lucru a obligat compania să își accelereze planurile de extindere a capacităților de producție.
Această performanță a determinat acțiunile EssilorLuxottica să urce cu peste 11%, atingând 308 euro pe unitate și adăugând aproape 15 miliarde de euro la capitalizarea bursieră, evaluată acum la 126,1 miliarde de euro.
Modelele Ray-Ban Meta, cu prețuri cuprinse între 379 și 799 de dolari, includ o versiune flagship cu display integrat. În prezent, acestea sunt disponibile doar în magazine fizice selectate. Însă, compania pregătește extinderea vânzărilor către Canada, Franța, Italia și Marea Britanie la începutul anului 2026.
„Creșterea exponențială a dispozitivelor purtabile a oferit un impuls suplimentar performanței de top-line”, a transmis compania într-un comunicat de joi.
Analiștii de la J.P. Morgan au transmis că aceste produse au devenit deja un motor de creștere material pentru EssilorLuxottica, pe lângă rezistența arătată de businessul original.
La rândul lor, experții de la Barclays consideră că ochelarii inteligenți pot deveni cea mai disruptivă inovație de la apariția telefoanelor mobile. Aceștia estimează vânzări globale de 60 de milioane de unități până în 2035.
Entuziasmul pieței a fost confirmat și de Equita, care a majorat prognozele de venituri pentru segmentul wearables. Analiștii estimează acum un impact de aproximativ un miliard de euro în vânzările grupului doar în 2025.
Aceștia au subliniat că accelerarea veniturilor din trimestrul trei și nivelul de încredere privind ultimele luni ale anului demonstrează succesul strategiei companiei.
„Accelerarea veniturilor din trimestrul al treilea și nivelul de încredere exprimat pentru trimestrul al patrulea și pentru perspectivele pe termen mediu sunt un indicator important al succesului direcțiilor strategice ale grupului”, au concluzionat aceștia.
De la începutul anului și până la ultima ședință bursieră, acțiunile EssilorLuxottica au câștigat 17%, confirmând atractivitatea grupului pentru investitori.