Prima pagină » Puma aleargă pe teren alunecos: Prăbușire a acțiunilor, CEO-ul cere schimbare de strategie

Puma aleargă pe teren alunecos: Prăbușire a acțiunilor, CEO-ul cere schimbare de strategie

Puma aleargă pe teren alunecos: Prăbușire a acțiunilor, CEO-ul cere schimbare de strategie
Puma aleargă pe teren alunecos: Prăbușire a acțiunilor. Foto: Unsplash

Grupul german Puma traversează una dintre cele mai dificile perioade din istoria sa, după ce a anunțat o scădere abruptă a profitului și o prăbușire a acțiunilor cu aproape 20%. Anunțul vine pe fondul celui de-al treilea avertisment de profit din acest an, deturnând așteptările investitorilor către un an financiar marcat de pierderi semnificative.

Compania a recunoscut că va înregistra un declin „cu două cifre procentuale” al veniturilor și că se pregătește pentru un rezultat operațional negativ pe parcursul întregului an 2025, după ce în martie previzionase o creștere modestă a veniturilor și un profit de cel puțin 445 milioane euro.

Un nou CEO, o misiune delicată

La conducerea Puma a venit recent Arthur Hoeld, fost executiv Adidas, după o perioadă tensionată, marcată de demisia lui Arne Freundt. Hoeld a declarat:

„Împreună cu echipa, vom încerca să corectăm direcția în viitor”. El admite faptic: „Trebuie să ne evaluăm critic. Dezamăgirea acționarilor derivă clar din faptul că noi, ca și companie, nu am livrat conform propriilor noastre așteptări”.

Hoeld va prezenta până la sfârșitul lunii octombrie 2025 un plan de redresare care vizează reorganizarea canalelor de vânzări, reducerea stocurilor și limitarea discounturilor.

„Anul 2025 va marca un reset total pentru Puma, iar 2026 va fi un an de tranziție pentru noi”, a spus executivul, citat de Financial Times.

Performanțe financiare dezamăgitoare

Rezultatele pe cel de-al doilea trimestru au adus vânzări în scădere cu 2%, ajungând la 1,94 miliarde euro, cu o pierdere netă de 246,6 milioane euro – mult sub așteptările analiștilor, care anticipau venituri de circa 2,1 miliarde euro și un profit de 7 milioane euro. Marja brută s-a redus cu 0,7 puncte procentuale la 46,1%, pe fondul promoțiilor și al cursului defavorabil al monedelor.

Stocurile s-au majorat cu peste 18%, atingând 2,15 miliarde euro, iar aproape jumătate din pierderea trimestrială a provenit dintr-un cost unic de 85 milioane euro, majoritar destinat restructurărilor și reducerii a 500 de posturi.

În comparație cu Adidas, care a beneficiat masiv de pe urma revenirii la modă a adidașilor retro Samba și Gazelle, Puma nu a reușit să capitalizeze același val. Deși compania și-a pus speranțele în relansarea modelului Speedcat, inspirat de cursele auto, rezultatele din Europa și SUA au fost sub așteptări. Chiar și cu o campanie de marketing agresivă, vânzările Puma în SUA au scăzut cu 9% în T2 2025, iar Europa și China au înregistrat, de asemenea, scăderi de 4% fiecare.

Impactul tarifelor SUA și probleme pe piața americană

Tarifele impuse de SUA au generat pierderi suplimentare de 80 milioane euro la nivelul profitului brut anual, forțând Puma să transfere o parte din producție din China și să anunțe creșteri de prețuri începând cu luna octombrie 2025. Totuși, piața nord-americană rămâne problematică, în timp ce stocurile cresc și retailerii sunt presați să aplice discounturi pentru a elibera spațiu.

La nivel global, vânzările pe canalul tradițional de distribuție (wholesale) au scăzut cu 6,3%, deși retailul direct și comerțul online au crescut cu peste 9%. Segmentul de încălțăminte a reușit o creștere de 5,1%, însă a fost puternic compensat negativ de scăderea articolelor de îmbrăcăminte (-10,7%) și accesorii (-6,4%).

Un drum lung spre redresare

Managementul Puma anunță noi tăieri de costuri și o strategie de resetare care să abordeze aceste provocări, recunoscând contextul volatil geopolitic și macroeconomic care afectează întreaga industrie. Pentru viitorul apropiat, previziunile rămân pesimiste: se așteaptă ca trendul negativ din T2 să se mențină până la finalul lui 2025, cu riscul unor stocuri ridicate și o dependență continuă de discounturi.

Alte articole importante
ANALIZĂ
Adevărul din spatele mitului transferului profitului. De ce multinaționalele preferă să rămână și să plătească taxe aici
Adevărul din spatele mitului transferului profitului. De ce multinaționalele preferă să rămână și să plătească taxe aici
Discuțiile privind transferul profitului companiilor străine din România revin periodic în atenția publicului. Consultantul fiscal Ruxandra Jianu a declarat pentru publicația Puterea că ideea conform căreia marile corporații mută profitul în țările de origine este, în mare parte, un mit. Ea a explicat că diferențele dintre regimurile de impozitare din Europa fac improbabil un asemenea […]
ANALIZĂ
De ce nu ne putem opri din cumpărături de Black Friday: trucurile psihologice care ne fac să cheltuim fără măsură
De ce nu ne putem opri din cumpărături de Black Friday: trucurile psihologice care ne fac să cheltuim fără măsură
Black Friday, cel mai mare eveniment global de shopping, nu este doar o sărbătoare a reducerilor, ci și un experiment psihologic în masă. Comercianții știu exact cum să ne manipuleze emoțiile, cum să ne grăbească deciziile și cum să transforme cumpărăturile într-un impuls aproape imposibil de controlat. Potrivit unui studiu publicat în Psychology Today, marketingul […]
Ţara care cheltuie cel mai mult pentru Jocurile Olimpice de Iarnă 2026
Ţara care cheltuie cel mai mult pentru Jocurile Olimpice de Iarnă 2026
Italia se pregătește de o explozie turistică în februarie 2026, când Milano și Cortina vor găzdui Jocurile Olimpice de Iarnă. Este unul dintre cele mai așteptate evenimente sportive ale deceniului. Cu mai puțin de 100 de zile rămase până la deschidere, biletele s-au vândut deja într-o proporție impresionantă. Mii de turiști străini au început să-și […]
ANALIZĂ
Capitalul universal și viitorul veniturilor într-o lume dominată de AI. O propunere îndrăzneață pe măsura dezvoltării tehnologiilor
Capitalul universal și viitorul veniturilor într-o lume dominată de AI. O propunere îndrăzneață pe măsura dezvoltării tehnologiilor
În următoarele decenii, țările europene, ca și alte state dezvoltate, vor deveni economii AI, motiv pentru care specialiștii propun noțiunea capitalului universal. Tehnologia se va răspândi în toate domeniile, de la contabilitate la supermarketuri și fabrici. Creșterea productivității și acumularea de avere vor fi rapide, însă legătura cu locurile de muncă și veniturile va slăbi. […]
Clienții First Bank primesc clarificări după fuziunea cu Intesa Sanpaolo. Ce trebuie făcut pentru reactivarea serviciilor
Clienții First Bank primesc clarificări după fuziunea cu Intesa Sanpaolo. Ce trebuie făcut pentru reactivarea serviciilor
După trei zile în care clienții First Bank nu au avut acces la fonduri, Intesa Sanpaolo Bank România a venit cu clarificări privind procesul de migrare. Banca italiană a anunțat finalizarea integrării prin absorbția completă a First Bank, consolidându-și astfel poziția pe piața financiar-bancară din România. Fuziunea s-a desfășurat conform calendarului, iar toate datele și […]
În România, puterea de cumpărare este cu 45% sub media europeană
În România, puterea de cumpărare este cu 45% sub media europeană
Liechtenstein ocupă primul loc în clasamentul puterii de cumpărare în Europa în 2025, cu un avans semnificativ față de celelalte țări analizate, potrivit noului studiu „NIQ Purchasing Power Europe 2025”, care a fost publicat, marți, în statele incluse în cercetare. Elveția și Luxemburg ocupă locurile doi și trei. 26 dintre cele 42 de țări analizate […]