Prima pagină » Restricția de 100 ml pentru lichide, pe cale să dispară în Europa – Ce înseamnă pentru pasageri

Restricția de 100 ml pentru lichide, pe cale să dispară în Europa – Ce înseamnă pentru pasageri

Restricția de 100 ml pentru lichide, pe cale să dispară în Europa - Ce înseamnă pentru pasageri
sursă foto: Transfero

Călătorii din Uniunea Europeană se pregătesc pentru o schimbare istorică a regulilor de securitate din aeroporturi. După aproape două decenii în care pasagerii au fost obligați să transporte lichidele în recipiente de maximum 100 ml, autoritățile europene au aprobat tehnologia care va permite transportul unor volume mai mari în bagajul de mână. Implementarea se va face treptat, începând cu aeroporturi din Italia, Germania și alte state membre, dar regulile vechi vor continua să existe în terminalele care nu au încă echipamente moderne de scanare.

Pasagerii vor putea călători cu lichide de peste 100 ml

Comisia Europeană a confirmat că cele mai noi sisteme de securitate, capabile să detecteze explozibilii lichizi în recipiente mari, au fost testate și aprobate pentru utilizare în aeroporturile din Uniunea Europeană. Aceste echipamente folosesc tehnologia tomografiei computerizate avansate (CT scanners), similară celei din domeniul medical, care creează imagini 3D detaliate ale conținutului bagajelor. Spre deosebire de aparatele tradiționale cu raze X, care pot fi păcălite de anumite substanțe lichide, noile scanere permit detectarea automată și rapidă a materialelor periculoase, indiferent de cantitatea transportată.

Primele aeroporturi care au implementat deja aceste echipamente sunt cele din Roma și Milano, iar pasagerii care au călătorit recent prin aceste terminale au putut observa schimbarea regulilor de securitate. Aceste măsuri au fost introduse în 2006, după tentativa de atentat cu explozibili lichizi din Marea Britanie, dar de atunci tehnologia a evoluat semnificativ.

Specialiștii în securitate aeriană susțin că aceste echipamente nu doar că sporesc siguranța, dar reduc și timpul de așteptare la filtrele de control. În prezent, scanarea manuală și verificarea fiecărei pungi transparente cu lichide reprezintă unul dintre cele mai mari puncte de blocaj în aeroporturi, generând cozi și întârzieri.

De ce nu dispare imediat limita de 100 ml în toate aeroporturile europene

Chiar dacă tehnologia este disponibilă și aprobată, implementarea completă în toate aeroporturile UE va dura câțiva ani. Motivul principal este costul ridicat al echipamentelor și necesitatea de a reconfigura zonele de securitate pentru a integra noile scanere. Potrivit estimărilor, instalarea completă într-un aeroport de mari dimensiuni poate ajunge la zeci de milioane de euro și presupune și pregătirea personalului pentru utilizarea noilor sisteme.

În Italia, șapte terminale sunt deja echipate și funcționează cu noile reguli, iar Germania, Irlanda, Malta, Suedia și Țările de Jos se pregătesc să urmeze același model. Totuși, pasagerii trebuie să fie atenți atunci când zboară între aeroporturi diferite, deoarece regulile nu vor fi uniforme în primii ani de tranziție. De exemplu, un călător care pleacă din Milano spre București ar putea transporta lichide mai mari, dar la întoarcere va fi nevoit să respecte regula de 100 ml dacă aeroportul de plecare nu are tehnologia implementată.

Impactul asupra călătorilor și viitorul securității în transportul aerian

Operatorii de aeroporturi estimează că noul sistem va reduce timpii de control cu până la 30%, ceea ce va permite un flux mai rapid de pasageri și va diminua aglomerația în orele de vârf.

De asemenea, magazinele duty-free din terminale vor putea oferi mai ușor produse de dimensiuni mari, fără restricțiile actuale. Pe termen lung, experții se așteaptă ca întreaga Uniune Europeană să elimine complet regula de 100 ml, odată ce majoritatea aeroporturilor vor instala noile echipamente.

Alte articole importante
Primele imagini cu Renault Twingo EV. Cât va costa electricul urban
Companii
Primele imagini cu Renault Twingo EV. Cât va costa electricul urban
Noul Renault Twingo E-Tech a fost dezvăluit înaintea lansării oficiale, care este programată pentru 6 noiembrie. Modelul francez de clasă mică promite să devină una dintre cele mai accesibile mașini electrice din Europa, cu un preț de pornire situat sub pragul psihologic de 20.000 de euro. Noul Renault Twingo electric va costa sub 20.000 de […]
Palatele istorice din Timișoara, scoase la vânzare. Case și clădiri de lux cu prețuri uriașe
Palatele istorice din Timișoara, scoase la vânzare. Case și clădiri de lux cu prețuri uriașe
Timișoara își scoate la vânzare o serie de palate și clădiri istorice recent restaurate. Acestea atrag atenția colecționarilor și investitorilor. Printre acestea, Casa cu Ax de Fier se remarcă prin prețul estimat la 4,45 milioane de euro și valoarea sa istorică. Clădirea reprezintă un simbol al orașului. Casa cu Ax de Fier – o clădire […]
Cumpărătorul activelor Lukoil spune că va pune capăt relației cu Rusia și va schimba complet scena petrolieră
Cumpărătorul activelor Lukoil spune că va pune capăt relației cu Rusia și va schimba complet scena petrolieră
Cumpărătorul activelor Lukoil, Gunvor, spune că vânzarea gigantului rus marchează un punct final clar între cele două companii. Fondatorul Gunvor, Torbjörn Törnqvist, a declarat pentru Bloomberg că „aceasta este o despărțire completă; odată încheiată tranzacția, atât, s-a terminat”. Chiar dacă sancțiunile împotriva Lukoil vor fi ridicate, Gunvor nu va revinde activele companiei ruse. Tranzacția vizează […]
România redevine în mod oficial grânarul Europei
România redevine în mod oficial grânarul Europei
După câțiva ani de fluctuații și provocări climatice, România își reafirmă poziția de putere agricolă în Uniunea Europeană. Țara noastră a devenit lider regional la exportul de cereale și animale vii, confirmând potențialul imens al sectorului agricol și rolul său strategic în asigurarea securității alimentare europene. România, din nou în fruntea Europei la exportul de […]
Telefonica ia în calcul cumpărarea DIGI Communications
Companii
Telefonica ia în calcul cumpărarea DIGI Communications
Grupul spaniol Telefonica analizează posibilitatea de a prelua Digi Communications, compania-mamă a operatorului român DIGI. Valoarea tranzacției este estimată la aproximativ 3,8 miliarde de euro. O astfel de achiziție ar putea consolida poziția companiei iberice pe piața europeană de telecomunicații și ar deschide noi oportunități de expansiune în Europa Centrală și de Est. Telefonica ar […]
ANALIZĂ
Întâlnire strategică dintre ASF și Generali. Ce înseamnă pentru piața asigurărilor din România
Întâlnire strategică dintre ASF și Generali. Ce înseamnă pentru piața asigurărilor din România
Președintele ASF, Alexandru Petrescu, a găzduit recent la sediul Autorității o importantă întrevedere cu echipa de conducere a Generali Group, reprezentată de Andrea Sironi, Manlio Lostuzzi, Fabio Marchetti și Miroslav Singer. Alături de vicepreședintele ASF, Sorin Mititelu, responsabil pentru sectorul asigurărilor, discuția s-a axat pe evoluția piețelor financiare nonbancare, pe direcțiile strategice ale industriei asigurărilor […]