Prima pagină » Revoltă împotriva taxelor impuse de companiile aeriene pentru bagajele de mână. Grupurile de consumatori cer UE să intervină

Revoltă împotriva taxelor impuse de companiile aeriene pentru bagajele de mână. Grupurile de consumatori cer UE să intervină

Revoltă împotriva taxelor impuse de companiile aeriene pentru bagajele de mână. Grupurile de consumatori cer UE să intervină
Fuga departe de lume Foto: Freepik

În ultimele luni, mai multe organizații europene de protecție a consumatorilor au intensificat presiunile asupra Uniunii Europene pentru a reglementa și elimina taxele suplimentare pe care companiile aeriene le aplică pasagerilor pentru bagajele de mână. Aceste costuri ascunse au devenit o sursă majoră de nemulțumire pentru călători, iar grupurile de consumatori solicită autorităților europene să ia măsuri ferme pentru a proteja drepturile pasagerilor.

Șaisprezece grupuri europene de consumatori au cerut Uniunii Europene să ia măsuri împotriva a șapte companii aeriene low-cost. Cererea este legată de taxele suplimentare pe care le suportă consumatorii pentru taxele de bagaj.

Conform BEUC, organizația europeană care a coordonat această inițiativă, politicile diferite și neclare ale companiilor aeriene creează confuzie și stres la check-in, afectând în mod direct drepturile pasagerilor.

„BEUC și 16 organizații membre din 12 țări au denunțat autorităților practicile neloiale ale companiilor aeriene privind bagajul de mână”, începea declarația. „Printre companiile aeriene vizate se numără Easyjet (Marea Britanie/Austria), Norwegian Airlines (Norvegia), Ryanair (Irlanda), Volotea (Spania), Vueling (Spania), Transavia (Franța) și Wizzair (Ungaria). Analiza noastră juridică concluzionează că astfel de practici reprezintă o încălcare a legislației UE privind consumatorii”, spune organizația într-un comunicat, consultat de DW.

Pasagerii pot plăti până la 280 EUR (315 USD) în plus pentru a lua un bagaj, potrivit grupurilor de consumatori.  BEUC susține că o cotă standard de bagaj ar trebui să fie inclusă în prețul biletului de avion, eliminând astfel costurile ascunse.

Răspunsurile companiilor aeriene

Ryanair a declarat că „primește cu bine” reclamația și este încrezătoare că aceasta va confirma conformitatea politicii sale privind bagajele cu legislația UE, care permite companiilor aeriene să stabilească prețurile pentru serviciile opționale. Norwegian a afirmat că politica sa de bagaje este în conformitate cu reglementările europene și este esențială pentru gestionarea greutății și spațiului limitat la bord, asigurând siguranța pasagerilor și punctualitatea zborurilor.

Transavia și Volotea au făcut trimitere la poziția organizației Airlines for Europe, care susține că măsurile propuse de consumatori ar reduce opțiunile pentru clienți și ar obliga toți pasagerii să plătească pentru servicii suplimentare de care nu toți au nevoie.

Acțiunea consumatorilor vine la câteva luni după ce autoritățile spaniole au aplicat amenzi în valoare totală de 179 de milioane de euro unor companii low-cost, inclusiv Wizz Air și Transavia, pentru practici considerate abuzive, printre care și taxele pentru bagajele de mână. Ryanair a primit cea mai mare amendă, de 107 milioane de euro.

Un raport recent a evidențiat că multe companii aeriene europene impun numeroase taxe suplimentare, aparent opționale, dar adesea inevitabile, cum ar fi taxele pentru bagaje, rezervări online sau taxe de asistență în caz de zbor ratat. Wizz Air conduce acest clasament, cu taxe suplimentare totale de aproximativ 245 de euro, urmată de Ryanair și easyJet.

Alte articole importante
Promisiune imposibilă: Uniunea Europeană recunoaște că nu poate investi 600 de miliarde de dolari în SUA
Promisiune imposibilă: Uniunea Europeană recunoaște că nu poate investi 600 de miliarde de dolari în SUA
Uniunea Europeană se află în centrul unui scandal internațional după ce a admis că nu poate respecta promisiunea făcută recent de a investi 600 de miliarde de dolari în economia Statelor Unite. Deși angajamentul a fost prezentat ca o victorie diplomatică menită să evite un război comercial între cele două mari puteri economice, oficialii de […]
Capitala domină piața muncii din România: Peste 1,11 milioane de salariați și salarii medii nete de peste 7.300 lei
Capitala domină piața muncii din România: Peste 1,11 milioane de salariați și salarii medii nete de peste 7.300 lei
Capitala României domină piața muncii în continuare, înregistrând la finalul lunii aprilie 2025 peste 1,11 milioane de angajați activi. Salariile medii nete au crescut semnificativ, depășind pragul de 7.300 de lei, iar rata șomajului a scăzut la un nivel istoric de doar 0,6%. Datele INS confirmă trendul ascendent al economiei bucureștene, care atrage tot mai […]
Electrica scrie istorie pe piața de capital. Obligațiuni verzi de 500 de milioane de euro, listate la BVB
Electrica scrie istorie pe piața de capital. Obligațiuni verzi de 500 de milioane de euro, listate la BVB
Electrica marchează un moment istoric pe piața de capital din România prin lansarea celei mai mari emisiuni de obligațiuni verzi, corporative și non-financiare, în valoare de 500 de milioane de euro, listate pe Piața Reglementată a Bursei de Valori București. Evenimentul nu doar că reflectă încrederea investitorilor internaționali în stabilitatea și potențialul companiei, ci și […]
Cutremur pe bursă: Acțiunile Novo Nordisk se prăbușesc după schimbarea CEO-ului
Cutremur pe bursă: Acțiunile Novo Nordisk se prăbușesc după schimbarea CEO-ului
Acțiunile Novo Nordisk au scăzut abrupt după ce compania a anunțat schimbarea conducerii și o reducere semnificativă a estimărilor financiare pentru 2025. Investitorii au reacționat negativ la perspectiva înrăutățită privind vânzările în SUA și la incertitudinile legate de noul șef al gigantului farmaceutic danez. Acțiunile Novo Nordisk suferă cea mai mare cădere din ultimii ani […]
Foametea. O știință apărută între războaie rămâne relevantă și astăzi
Foametea. O știință apărută între războaie rămâne relevantă și astăzi
În anii 1940, pe măsură ce războiul se extindea în Europa și dincolo de ea, un fiziolog american a anticipat că va urma, inevitabil, o perioadă de foamete, însă a constatat că efectele unui astfel de flagel erau prea puțin cunoscute din punct de vedere științific. Ancel Keys, profesor la Universitatea din Minnesota și consultant […]
Economia superinteligenței. Cum va arăta inteligența artificială în 2030 sau 2032?
Economia superinteligenței. Cum va arăta inteligența artificială în 2030 sau 2032?
De-a lungul istoriei, una dintre cele mai sigure predicții economice era, în mare, că lucrurile vor continua cam la fel cum au mers și până atunci. Există, însă, perioade în care viitorul devine o necunoscută totală. Liderii industriei tech din Silicon Valley susțin că ne apropiem de un astfel de moment de inflexiune: în doar […]