Prima pagină » Revoltă împotriva taxelor impuse de companiile aeriene pentru bagajele de mână. Grupurile de consumatori cer UE să intervină

Revoltă împotriva taxelor impuse de companiile aeriene pentru bagajele de mână. Grupurile de consumatori cer UE să intervină

Revoltă împotriva taxelor impuse de companiile aeriene pentru bagajele de mână. Grupurile de consumatori cer UE să intervină
Fuga departe de lume Foto: Freepik

În ultimele luni, mai multe organizații europene de protecție a consumatorilor au intensificat presiunile asupra Uniunii Europene pentru a reglementa și elimina taxele suplimentare pe care companiile aeriene le aplică pasagerilor pentru bagajele de mână. Aceste costuri ascunse au devenit o sursă majoră de nemulțumire pentru călători, iar grupurile de consumatori solicită autorităților europene să ia măsuri ferme pentru a proteja drepturile pasagerilor.

Șaisprezece grupuri europene de consumatori au cerut Uniunii Europene să ia măsuri împotriva a șapte companii aeriene low-cost. Cererea este legată de taxele suplimentare pe care le suportă consumatorii pentru taxele de bagaj.

Conform BEUC, organizația europeană care a coordonat această inițiativă, politicile diferite și neclare ale companiilor aeriene creează confuzie și stres la check-in, afectând în mod direct drepturile pasagerilor.

„BEUC și 16 organizații membre din 12 țări au denunțat autorităților practicile neloiale ale companiilor aeriene privind bagajul de mână”, începea declarația. „Printre companiile aeriene vizate se numără Easyjet (Marea Britanie/Austria), Norwegian Airlines (Norvegia), Ryanair (Irlanda), Volotea (Spania), Vueling (Spania), Transavia (Franța) și Wizzair (Ungaria). Analiza noastră juridică concluzionează că astfel de practici reprezintă o încălcare a legislației UE privind consumatorii”, spune organizația într-un comunicat, consultat de DW.

Pasagerii pot plăti până la 280 EUR (315 USD) în plus pentru a lua un bagaj, potrivit grupurilor de consumatori.  BEUC susține că o cotă standard de bagaj ar trebui să fie inclusă în prețul biletului de avion, eliminând astfel costurile ascunse.

Răspunsurile companiilor aeriene

Ryanair a declarat că „primește cu bine” reclamația și este încrezătoare că aceasta va confirma conformitatea politicii sale privind bagajele cu legislația UE, care permite companiilor aeriene să stabilească prețurile pentru serviciile opționale. Norwegian a afirmat că politica sa de bagaje este în conformitate cu reglementările europene și este esențială pentru gestionarea greutății și spațiului limitat la bord, asigurând siguranța pasagerilor și punctualitatea zborurilor.

Transavia și Volotea au făcut trimitere la poziția organizației Airlines for Europe, care susține că măsurile propuse de consumatori ar reduce opțiunile pentru clienți și ar obliga toți pasagerii să plătească pentru servicii suplimentare de care nu toți au nevoie.

Acțiunea consumatorilor vine la câteva luni după ce autoritățile spaniole au aplicat amenzi în valoare totală de 179 de milioane de euro unor companii low-cost, inclusiv Wizz Air și Transavia, pentru practici considerate abuzive, printre care și taxele pentru bagajele de mână. Ryanair a primit cea mai mare amendă, de 107 milioane de euro.

Un raport recent a evidențiat că multe companii aeriene europene impun numeroase taxe suplimentare, aparent opționale, dar adesea inevitabile, cum ar fi taxele pentru bagaje, rezervări online sau taxe de asistență în caz de zbor ratat. Wizz Air conduce acest clasament, cu taxe suplimentare totale de aproximativ 245 de euro, urmată de Ryanair și easyJet.

Alte articole importante
Nu stăm prea bine la capitolul turism: România, singura țară din Europa cu mai puțini turiști străini decât în comunism
Nu stăm prea bine la capitolul turism: România, singura țară din Europa cu mai puțini turiști străini decât în comunism
Asociația Națională a Agențiilor de Turism avertizează că România trăiește un declin unic în Europa, deoarece atrage astăzi mai puțini turiști internaționali decât în anii 80. Datele arată că lipsa unei strategii coerente și a investițiilor în incoming a blocat complet dezvoltarea sectorului, care ar fi putut deveni un motor important al economiei. România rămâne […]
Supermarketul viitorului, unde un robot AI gătește mese proaspete sub ochii clienților
Supermarketul viitorului, unde un robot AI gătește mese proaspete sub ochii clienților
În trei magazine pilot REWE din Germania, un robot gătește mese proaspete direct în fața clienților. Sistemul autonom AI pregătește mese proaspete pe loc, pentru clienți, promițând siguranță alimentară și reducerea risipei. Robotul AI care gătește în magazin, valoare de neegalat Primul magazin pilot din Düsseldorf-Heerdt permite clienților să selecteze preparate și să plătească la […]
Misterul golurilor cosmice: ce se ascunde în cele mai pustii locuri din Univers
Tehnologie
Misterul golurilor cosmice: ce se ascunde în cele mai pustii locuri din Univers
Astronomii au descoperit că Universul nu este un spațiu uniform. El este alcătuit dintr-o rețea de galaxii, materie și energie, presărată cu „goluri cosmice” uriașe – regiuni aproape complet lipsite de materie. Noile observații cosmologice arată însă că, oricât de goale ar părea aceste abisuri, ele nu sunt complet lipsite de conținut. În mijlocul vidului, […]
Cum căsătoria cu un narcisist poate sabota complet siguranța ta financiară
Cum căsătoria cu un narcisist poate sabota complet siguranța ta financiară
Căsătoria cu un narcisist poate afecta serios independența ta financiară. Ai crezut că mariajul ar trebui să facă viața mai ușoară, nu mai complicată. Când partenerul tău consumă constant energie, și finanțele tale au de suferit. Căsătoria cu un narcisist, atentat la bunăstarea financiară A trăi cu un narcisist nu doar că e epuizant emoțional, […]
Experții germani au testat ciocolata cu lapte. O marcă ieftină le-a surclasat pe toate
Experții germani au testat ciocolata cu lapte. O marcă ieftină le-a surclasat pe toate
Într-un test recent, o marcă ieftină de ciocolată cu lapte a obținut titlul de „foarte bun” la capitolul gust. Stiftung Warentest, organizația germană pentru protecția consumatorilor, a analizat 25 de ciocolate cu lapte, inclusiv patru produse bio. Rezultatul a fost neașteptat: un brand mai puțin cunoscut a câștigat în fața marilor producători, impresionând experții prin […]
O mănăstire de 400 de ani, vândută pentru prețul unei pizza, se transformă în clinică stomatologică
O mănăstire de 400 de ani, vândută pentru prețul unei pizza, se transformă în clinică stomatologică
În Dubrouna, un orășel cu aproximativ 8.600 de locuitori din estul Belarusului, fosta mănăstire bernardină s-a vândut pentru prețul unei pizza: doar 44 de ruble belaruse și 10 copeici, echivalentul a aproximativ 11 euro. Mănăstirea Dubrouna a fost fondată în anul 1630 de Mikołaj Hlebowicz, un nobil influent și apropiat al regelui Sigismund III Vasa. […]