Rihanna a pierdut o sumă uriașă de 36 milioane de dolari în urma unui proiect de modă eșuat cu Louis Vuitton. Cântăreața americană, în vârstă de 37 de ani, a lansat gama de haine Fenty în 2019, în colaborare cu brandul de lux francez, însă afacerea a eșuat și s-a închis în 2021 din cauza pandemiei.
Restricțiile de călătorie în timpul Covid au împiedicat-o pe Rihanna să viziteze atelierul din Paris sau să meargă la casele de modă italiene, arată rapoartele de la acea vreme. La lansarea proiectului, s-a dezvăluit că Rihanna investise 29.988.000 € (34,86 milioane dolari), iar compania-mamă a Louis Vuitton, LVMH, a contribuit cu 30 milioane € (34,88 milioane dolari).
Compania franceză purta denumirea Project Loud France, un omagiu adus celui de-al cincilea album al cântăreței, Loud. Rihanna, care are o avere estimată la 1,4 miliarde dolari, a investit prin Denim UK Holdings și a devenit acționar cu 49,99%. În 2021, Rihanna și LVMH au decis împreună să închidă afacerea pentru a se concentra pe cosmetice și lenjerie, scrie DailyMail.
„LVMH și Rihanna își reafirmă ambiția de a se concentra pe creșterea și dezvoltarea pe termen lung a ecosistemului Fenty, axându-se pe cosmetice, îngrijire a pielii și lenjerie”, se arăta în comunicatul comun.
Fenty, numit după numele complet al cântăreței, Robyn Rihanna Fenty, urma să se extindă pe baza succesului venture-ului său de cosmetice cu LVMH, incluzând haine, pantofi și accesorii.
Gama Fenty era costisitoare, cu o jachetă din denim căptușită aproape 1.000 dolari și o rochie cu corset 810 dolari. Aceasta nu a generat interesul comparabil cu alte linii ale cântăreței. Brandul de haine Fenty se adresa pieței de lux, în timp ce Fenty Beauty și Savage X Fenty erau mai accesibile.
Toate revistele de modă importante, inclusiv Vogue, au relatat lansarea.
„Așteptarea pentru prima privire asupra brandului Fenty susținut de LVMH s-a încheiat. Noua casă de lux Fenty, cu haine, pantofi și accesorii, va fi dezvăluită oficial la Paris”, scria revista în mai 2019
La lansare, Rihanna a declarat:
„Femeile sunt forțe ale acestui pământ. Suntem complexe, vulnerabile dar protejate, iar Fenty vorbește despre toate nuanțele noastre. Unele zile vreau să fiu supusă, alte zile sunt complet responsabilă, iar majoritatea zilelor simt că sunt ambele. Am creat o linie suficient de versatilă pentru a ne celebra diversitatea.”
Deși Rihanna a pierdut bani în modă, a avut succes remarcabil în cosmetice și lenjerie. În 2022, a devenit cea mai tânără miliardară self-made din America, la 34 de ani. A depășit-o pe Kim Kardashian și a ajuns la o avere de 1,4 miliarde dolari. Forbes a clasat-o pe locul 21 în lista anuală a celor mai bogate femei self-made din SUA.
Rihanna, născută în Barbados în 1988, a fost descoperită în 2003 de Evan Rogers. Demo-ul ei a ajuns la Jay-Z, președintele Def Jam, care a invitat-o să cânte. Rihanna a devenit una dintre cele mai bine vândute artiste, cu peste 250 milioane de albume vândute. Hituri precum Umbrella, SOS, Pon de Replay sau Good Girl Gone Bad au consacrat-o.
Rihanna a colaborat cu branduri precum Armani, Dior și Puma. În 2017 și-a pus cariera muzicală în pauză pentru a se concentra pe Fenty Beauty, oferind fonduri de ten, iluminatoare, bronzere, blush și gloss-uri de buze. Un an mai târziu, a lansat Savage X Fenty, o linie de lenjerie cu mărimi variate.
Rihanna a continuat să-și extindă imperiul și familia, aducând pe lume al treilea copil cu rapperul A$AP Rocky. Luna trecută a anunțat nașterea fiicei Rocki Irish Mayers. Este mamă și a doi băieți, RZA, trei ani, și Riot, doi ani.