Prima pagină » Rihanna a pierdut 36 milioane de dolari în urma unui proiect de modă eșuat cu Louis Vuitton

Rihanna a pierdut 36 milioane de dolari în urma unui proiect de modă eșuat cu Louis Vuitton

Rihanna a pierdut 36 milioane de dolari în urma unui proiect de modă eșuat cu Louis Vuitton
Rihanna a pierdut 36 milioane de dolari. Foto: Facebook/Rihanna

Rihanna a pierdut o sumă uriașă de 36 milioane de dolari în urma unui proiect de modă eșuat cu Louis Vuitton. Cântăreața americană, în vârstă de 37 de ani, a lansat gama de haine Fenty în 2019, în colaborare cu brandul de lux francez, însă afacerea a eșuat și s-a închis în 2021 din cauza pandemiei.

Motivul închiderii brandului Fenty, cu care Rihanna a pierdut milioanele de euro

Restricțiile de călătorie în timpul Covid au împiedicat-o pe Rihanna să viziteze atelierul din Paris sau să meargă la casele de modă italiene, arată rapoartele de la acea vreme. La lansarea proiectului, s-a dezvăluit că Rihanna investise 29.988.000 € (34,86 milioane dolari), iar compania-mamă a Louis Vuitton, LVMH, a contribuit cu 30 milioane € (34,88 milioane dolari).

Structura și denumirea afacerii

Compania franceză purta denumirea Project Loud France, un omagiu adus celui de-al cincilea album al cântăreței, Loud. Rihanna, care are o avere estimată la 1,4 miliarde dolari, a investit prin Denim UK Holdings și a devenit acționar cu 49,99%. În 2021, Rihanna și LVMH au decis împreună să închidă afacerea pentru a se concentra pe cosmetice și lenjerie, scrie DailyMail.

Declarația oficială la închiderea Fenty

„LVMH și Rihanna își reafirmă ambiția de a se concentra pe creșterea și dezvoltarea pe termen lung a ecosistemului Fenty, axându-se pe cosmetice, îngrijire a pielii și lenjerie”, se arăta în comunicatul comun.

Fenty, numit după numele complet al cântăreței, Robyn Rihanna Fenty, urma să se extindă pe baza succesului venture-ului său de cosmetice cu LVMH, incluzând haine, pantofi și accesorii.

Prețurile ridicate și eșecul pe piața de lux

Gama Fenty era costisitoare, cu o jachetă din denim căptușită aproape 1.000 dolari și o rochie cu corset 810 dolari. Aceasta nu a generat interesul comparabil cu alte linii ale cântăreței. Brandul de haine Fenty se adresa pieței de lux, în timp ce Fenty Beauty și Savage X Fenty erau mai accesibile.

Reacții media la lansarea Fenty

Toate revistele de modă importante, inclusiv Vogue, au relatat lansarea.

„Așteptarea pentru prima privire asupra brandului Fenty susținut de LVMH s-a încheiat. Noua casă de lux Fenty, cu haine, pantofi și accesorii, va fi dezvăluită oficial la Paris”, scria revista în mai 2019

La lansare, Rihanna a declarat:

„Femeile sunt forțe ale acestui pământ. Suntem complexe, vulnerabile dar protejate, iar Fenty vorbește despre toate nuanțele noastre. Unele zile vreau să fiu supusă, alte zile sunt complet responsabilă, iar majoritatea zilelor simt că sunt ambele. Am creat o linie suficient de versatilă pentru a ne celebra diversitatea.”

Succesul financiar și cariera

Deși Rihanna a pierdut bani în modă, a avut succes remarcabil în cosmetice și lenjerie. În 2022, a devenit cea mai tânără miliardară self-made din America, la 34 de ani. A depășit-o pe Kim Kardashian și a ajuns la o avere de 1,4 miliarde dolari. Forbes a clasat-o pe locul 21 în lista anuală a celor mai bogate femei self-made din SUA.

Rihanna, născută în Barbados în 1988, a fost descoperită în 2003 de Evan Rogers. Demo-ul ei a ajuns la Jay-Z, președintele Def Jam, care a invitat-o să cânte. Rihanna a devenit una dintre cele mai bine vândute artiste, cu peste 250 milioane de albume vândute. Hituri precum Umbrella, SOS, Pon de Replay sau Good Girl Gone Bad au consacrat-o.

Brandurile de modă și cosmetice

Rihanna a colaborat cu branduri precum Armani, Dior și Puma. În 2017 și-a pus cariera muzicală în pauză pentru a se concentra pe Fenty Beauty, oferind fonduri de ten, iluminatoare, bronzere, blush și gloss-uri de buze. Un an mai târziu, a lansat Savage X Fenty, o linie de lenjerie cu mărimi variate.

Viața personală și familia

Rihanna a continuat să-și extindă imperiul și familia, aducând pe lume al treilea copil cu rapperul A$AP Rocky. Luna trecută a anunțat nașterea fiicei Rocki Irish Mayers. Este mamă și a doi băieți, RZA, trei ani, și Riot, doi ani.

Alte articole importante
Trump îl grațiază pe regele criptomonedelor. Fondatorul Binance a petrecut doar patru luni în închisoare
Trump îl grațiază pe regele criptomonedelor. Fondatorul Binance a petrecut doar patru luni în închisoare
Președintele Donald Trump l-a grațiat pe Changpeng Zhao, fondatorul Binance, cunoscut drept regele criptomonedelor. Zhao a petrecut patru luni în închisoare anul trecut, fiind acuzat de spălare de bani. Casa Albă a confirmat joi că grațierea a fost semnată la mai puțin de doi ani după ce Zhao și-a recunoscut vinovăția. Aceasta urmează unei campanii […]
Rabla 2025: peste 8.400 de dosare, finanțare de 107,7 milioane lei
Companii
Rabla 2025: peste 8.400 de dosare, finanțare de 107,7 milioane lei
Programul Rabla 2025 pentru persoane fizice continuă, fiind aprobate peste 8.400 de dosare, cu o valoare totală de 107,7 milioane de lei. Această etapă confirmă interesul crescut al românilor pentru înlocuirea mașinilor vechi cu vehicule noi, care sunt mai eficiente din punct de vedere energetic și mai prietenoase cu mediul. Rabla 2025 continuă: noi dosare […]
Acord Google-Anthropic pentru servicii cloud de zeci de miliarde $
Companii
Acord Google-Anthropic pentru servicii cloud de zeci de miliarde $
Google și Anthropic au semnat un acord major privind serviciile cloud, estimat la zeci de miliarde de dolari. Acest parteneriat vizează extinderea infrastructurii de cloud pentru modelele AI ale companiei de inteligență artificială, oferind suport tehnologic de ultimă generație pentru accelerarea inovației în acest sector. Google și Anthropic semnează un acord cloud de zeci de […]
YouTube a plătit peste 8 miliarde $ industriei muzicale în ultimul an
Companii
YouTube a plătit peste 8 miliarde $ industriei muzicale în ultimul an
YouTube, cel mai mare site de streaming video, a plătit către casele de discuri, artiști și compozitori peste 8 miliarde $ în ultimul an. Suma evidențiază impactul platformei asupra veniturilor generate de streaming și importanța acesteia în ecosistemul global de muzică. YouTube face istorie în industria muzicală: peste 8 miliarde $ plătiți în 12 luni […]
Cea mai sigură țară pentru turiști în 2026
Cea mai sigură țară pentru turiști în 2026
Europa domină din nou topul destinațiilor sigure pentru călători. Însă de această dată, Islanda, considerată în 2025 cea mai pașnică țară din lume, pierde poziția fruntașă. În 2026, Olanda urcă pe primul loc, fiind declarată cea mai sigură țară pentru turiști. Olanda devine cea mai sigură țară pentru turiști în 2026 Cel mai recent raport […]
Marile companii chineze își opresc achizițiile de petrol rusesc din cauza sancțiunilor lui Trump
Marile companii chineze își opresc achizițiile de petrol rusesc din cauza sancțiunilor lui Trump
Companiile petroliere de stat din China au suspendat cumpărăturile de petrol rusesc livrat pe mare. Măsura urmează sancțiunile impuse de Statele Unite împotriva Rosneft și Lukoil, principalele două companii petroliere din Moscova, conform mai multor surse din industrie, citate de Reuters. Această decizie survine pe fondul reducerii drastice a importurilor indiene de petrol rusesc, menite […]