Prima pagină » Rihanna a pierdut 36 milioane de dolari în urma unui proiect de modă eșuat cu Louis Vuitton

Rihanna a pierdut 36 milioane de dolari în urma unui proiect de modă eșuat cu Louis Vuitton

Rihanna a pierdut 36 milioane de dolari în urma unui proiect de modă eșuat cu Louis Vuitton
Rihanna a pierdut 36 milioane de dolari. Foto: Facebook/Rihanna

Rihanna a pierdut o sumă uriașă de 36 milioane de dolari în urma unui proiect de modă eșuat cu Louis Vuitton. Cântăreața americană, în vârstă de 37 de ani, a lansat gama de haine Fenty în 2019, în colaborare cu brandul de lux francez, însă afacerea a eșuat și s-a închis în 2021 din cauza pandemiei.

Motivul închiderii brandului Fenty, cu care Rihanna a pierdut milioanele de euro

Restricțiile de călătorie în timpul Covid au împiedicat-o pe Rihanna să viziteze atelierul din Paris sau să meargă la casele de modă italiene, arată rapoartele de la acea vreme. La lansarea proiectului, s-a dezvăluit că Rihanna investise 29.988.000 € (34,86 milioane dolari), iar compania-mamă a Louis Vuitton, LVMH, a contribuit cu 30 milioane € (34,88 milioane dolari).

Structura și denumirea afacerii

Compania franceză purta denumirea Project Loud France, un omagiu adus celui de-al cincilea album al cântăreței, Loud. Rihanna, care are o avere estimată la 1,4 miliarde dolari, a investit prin Denim UK Holdings și a devenit acționar cu 49,99%. În 2021, Rihanna și LVMH au decis împreună să închidă afacerea pentru a se concentra pe cosmetice și lenjerie, scrie DailyMail.

Declarația oficială la închiderea Fenty

„LVMH și Rihanna își reafirmă ambiția de a se concentra pe creșterea și dezvoltarea pe termen lung a ecosistemului Fenty, axându-se pe cosmetice, îngrijire a pielii și lenjerie”, se arăta în comunicatul comun.

Fenty, numit după numele complet al cântăreței, Robyn Rihanna Fenty, urma să se extindă pe baza succesului venture-ului său de cosmetice cu LVMH, incluzând haine, pantofi și accesorii.

Prețurile ridicate și eșecul pe piața de lux

Gama Fenty era costisitoare, cu o jachetă din denim căptușită aproape 1.000 dolari și o rochie cu corset 810 dolari. Aceasta nu a generat interesul comparabil cu alte linii ale cântăreței. Brandul de haine Fenty se adresa pieței de lux, în timp ce Fenty Beauty și Savage X Fenty erau mai accesibile.

Reacții media la lansarea Fenty

Toate revistele de modă importante, inclusiv Vogue, au relatat lansarea.

„Așteptarea pentru prima privire asupra brandului Fenty susținut de LVMH s-a încheiat. Noua casă de lux Fenty, cu haine, pantofi și accesorii, va fi dezvăluită oficial la Paris”, scria revista în mai 2019

La lansare, Rihanna a declarat:

„Femeile sunt forțe ale acestui pământ. Suntem complexe, vulnerabile dar protejate, iar Fenty vorbește despre toate nuanțele noastre. Unele zile vreau să fiu supusă, alte zile sunt complet responsabilă, iar majoritatea zilelor simt că sunt ambele. Am creat o linie suficient de versatilă pentru a ne celebra diversitatea.”

Succesul financiar și cariera

Deși Rihanna a pierdut bani în modă, a avut succes remarcabil în cosmetice și lenjerie. În 2022, a devenit cea mai tânără miliardară self-made din America, la 34 de ani. A depășit-o pe Kim Kardashian și a ajuns la o avere de 1,4 miliarde dolari. Forbes a clasat-o pe locul 21 în lista anuală a celor mai bogate femei self-made din SUA.

Rihanna, născută în Barbados în 1988, a fost descoperită în 2003 de Evan Rogers. Demo-ul ei a ajuns la Jay-Z, președintele Def Jam, care a invitat-o să cânte. Rihanna a devenit una dintre cele mai bine vândute artiste, cu peste 250 milioane de albume vândute. Hituri precum Umbrella, SOS, Pon de Replay sau Good Girl Gone Bad au consacrat-o.

Brandurile de modă și cosmetice

Rihanna a colaborat cu branduri precum Armani, Dior și Puma. În 2017 și-a pus cariera muzicală în pauză pentru a se concentra pe Fenty Beauty, oferind fonduri de ten, iluminatoare, bronzere, blush și gloss-uri de buze. Un an mai târziu, a lansat Savage X Fenty, o linie de lenjerie cu mărimi variate.

Viața personală și familia

Rihanna a continuat să-și extindă imperiul și familia, aducând pe lume al treilea copil cu rapperul A$AP Rocky. Luna trecută a anunțat nașterea fiicei Rocki Irish Mayers. Este mamă și a doi băieți, RZA, trei ani, și Riot, doi ani.

Alte articole importante
Elon Musk, aproape să devină primul trilionar din istorie. Averea lui ajunge la 750 miliarde dolari
Elon Musk, aproape să devină primul trilionar din istorie. Averea lui ajunge la 750 miliarde dolari
Averea lui Elon Musk a urcat spectaculos, până aproape de 750 de miliarde de dolari, după ce o instanță americană a restabilit pachetul său salarial uriaș de la Tesla. Decizia, combinată cu evaluările în creștere ale SpaceX și xAI, îl apropie pe Musk de un prag istoric. Ar putea deveni primul trilionar al lumii. Victorie […]
Moneda viitorului în Europa: euro digital. Când intră în circulație moneda electronică
Moneda viitorului în Europa: euro digital. Când intră în circulație moneda electronică
Uniunea Europeană face pași concreți spre lansarea euro digital, moneda electronică emisă de Banca Centrală Europeană. Consiliul UE a stabilit recent modul de funcționare, iar primele teste ar putea începe din 2027. Lansarea efectivă depinde însă de o decizie politică sensibilă, legată de confidențialitate și control. Ce este euro digital Euro digital este o versiune […]
Piața muncii în 2025: ce joburi caută românii și ce salarii se oferă
Companii
Piața muncii în 2025: ce joburi caută românii și ce salarii se oferă
Un top realizat de o platformă de recrutare din România arată ce joburi au căutat românii în 2025. Piața muncii a avut un lider clar: jobul de șofer. Potrivit datelor centralizate de eJobs, această meserie a generat peste 1,35 milioane de căutări în acest an, mai mult decât orice altă poziție. Cu toate acestea, interesul […]
ANALIZĂ
Ce se schimbă de la 1 ianuarie 2026 pentru investitorii români pe piața de capital
Ce se schimbă de la 1 ianuarie 2026 pentru investitorii români pe piața de capital
Impozitul pe dividende va crește la 16% începând de la 1 ianuarie 2026, iar investitorii români care tranzacționează pe piața de capital se vor confrunta cu un regim fiscal complex, în funcție de tipul de intermediar utilizat. Legea 239/2025, care introduce al doilea pachet de măsuri fiscale al guvernului Bolojan, a fost publicată în Monitorul […]
OpenAI introduce noi setări ale nivelului de entuziasm al ChatGPT 
Tehnologie
OpenAI introduce noi setări ale nivelului de entuziasm al ChatGPT 
Noile setări permit utilizatorilor să ajusteze tonul, expresivitatea și utilizarea emoji-urilor, transferând responsabilitatea alegerii stilului de interacțiune către utilizatori OpenAI a anunțat lansarea unei funcții care permite utilizatorilor să ajusteze direct nivelul de entuziasm al ChatGPT, inclusiv gradul de căldură, expresivitatea și utilizarea emoji-urilor, într-o mișcare care transferă controlul asupra personalității asistentului AI către utilizatori […]
De ce AI este un coșmar pentru UE
Tehnologie
De ce AI este un coșmar pentru UE
Inteligența artificială a scos la suprafață una dintre cele mai vechi și mai profunde diferențe dintre Europa și Statele Unite. În timp ce Uniunea Europeană încearcă să controleze și să limiteze riscurile asociate noilor tehnologii prin reglementări stricte, guvernul american a ales, cel puțin la nivel federal, să lase companiile să se dezvolte aproape fără […]