Prima pagină » Rottaprint, afaceri de peste 37 milioane euro în 2024 și prezență în 15 țări

Rottaprint, afaceri de peste 37 milioane euro în 2024 și prezență în 15 țări

Rottaprint, afaceri de peste 37 milioane euro în 2024 și prezență în 15 țări

Rottaprint, cea mai mare tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile în România, companie de familie cu acționariat 100% local, a înregistrat o cifră de afaceri de peste 37 milioane euro în 2024, în creștere cu aproximativ 7% față de anul anteriori.

Pentru 2025, compania are în plan să ajungă la o cifră de afaceri de peste 40 milioane euro, cu o pondere mai mare pe exporturi și o creștere organică în România.

Anul trecut, produsele Rottaprint au ajuns în 15 țări la nivel global, cu accent pe Germania și Ungaria, principalele piețe de export. Din portofoliul companiei, cele mai solicitate produse au fost etichetele pentru domeniul alimentar, cele neimprimate pentru firmele de logistică, etichetele shrink, folii imprimate (cum sunt ambalajele pentru șervetele umede), capacele de iaurt, dar și etichetele innobilate pentru vinuri și suplimente alimentare.

“În 2024 ne-am concetrat activitatea, în primul rând, pe investiții în tehnologie. Am avut un buget de 1,8 milioane euro, iar 75% a fost alocat echipamentelor și infrastructurii. Astfel, am integrat diverse soluții care să ne ajute în eficientizarea timpului de operare pentru fiecare etapă de producție. În plus, ne-am extins prezența internațională, având comenzi din 15 țări, și ne-am consolidat portofoliul de clienți atât din România, cât și la nivel global. De asemenea, ne-am îmbunătățit gama de produse, introducând materiale sustenabile pentru etichetele shrink, cu până la 40% conținut reciclat, precum și folie shrink cu protecție UV ”, arată Cristi Nechita-Rotta, director general Rottaprint, într-un comunicat remis, luni, redacției.

Rottaprint a tipărit anul trecut 154 milioane de metri liniari, în creștere cu 13%, comparativ cu 2023, iar domeniile principale din care au venit clienții au fost industria alimentară, care a inclus producători de lactate și brânzeturi, produse din carne, panificație, fructe și legume, precum și dulciuri. De asemenea, un segment important a fost reprezentat de industria băuturilor, alături de sectorul agricol.

Pentru 2025, Rottaprint estimează o cifră de afaceri de peste 40 de milioane de euro, susținută de o creștere semnificativă a exporturilor și de dezvoltarea organică pe piața din România. În acest context, compania continuă investițiile în tehnologie și inovație, alocând un buget de aproximativ 3 milioane de euro destinat achiziției de utilaje noi și modernizării celor existente.

De asemenea, tipografia își propune să îmbunătățească gama de produse, inclusiv etichetele shrink,  prin creșterea capacității de producție și omologarea de noi materiale. În linie cu angajamentul său față de sustenabilitate, Rottaprint a introdus deja PETg cu până la 40% conținut reciclat post-industrial și intenționează să adopte, în viitor, PETg cu conținut reciclat post-consumator.

În ceea ce privește piața pe care activează, Rottaprint estimează că 2025 va fi un an plin de  provocări, pe fondul unor posibile scăderi ale volumelor de consum, influențate de situația geopolitică din Europa de Est și de recesiunea deja instalată în Europa de Vest. Aceste evoluții economice ar putea avea un impact și asupra României, unde sunt anticipate reduceri ale volumelor de producție. În plus, puterea de cumpărare ar putea fi afectată de creșterea taxelor și impozitelor, de un nivel mai ridicat al șomajului și de diminuarea salariilor în sectorul public.

Efectele acestor factori pot deveni vizibile rapid, deoarece simpla incertitudine legată de posibilele schimbări economice poate influența comportamentul de consum chiar înainte ca măsurile să fie implementate efectiv.

În ciuda acestor provocări, compania își menține aceeași linie strategică și în acest an, punând un accent deosebit pe relația cu clienții și partenerii săi. Rottaprint va continua să investească în construirea unor parteneriate solide, asigurând o comunicare eficientă și transparentă.

Rottaprint este cea mai mare tipografie flexografică românească producătoare de etichete  autoadezive și ambalaje flexibile de pe piața locală. Cu o experiență de peste 33 de ani, compania cu sediul în Apahida, jud. Cluj, deține în prezent două centre logistice în România: Brașov și Ilfov și două centre logistice în Ungaria și Germania.

În 2024, Rottaprint a livrat produse în 15 țări din Europa, SUA și Asia.

Alte articole importante
A pierdut toate economiile într-un singur apel. Cum a căzut un prezentator TV pradă escrocilor și ce putem învăța din pățania lui
A pierdut toate economiile într-un singur apel. Cum a căzut un prezentator TV pradă escrocilor și ce putem învăța din pățania lui
Noel Phillips, corespondentul pentru America de Nord al emisiunii Good Morning Britain, a povestit recent experiența dureroasă prin care și-a pierdut toate economiile de-o viață, în valoare de aproximativ 22.500 de lire sterline, în urma unei escrocherii telefonice extrem de sofisticate. Incidentul a fost prezentat într-un interviu difuzat la Good Morning Britain, în care Phillips […]
Șoc la raft: Produsele cu cele mai mari creșteri de preț în iulie
Șoc la raft: Produsele cu cele mai mari creșteri de preț în iulie
În luna iulie, produsele esențiale au suferit creșteri de preț spectaculoase, generând un adevărat șoc pentru consumatori la raft. Această situație reflectă presiunile inflaționiste resimțite în piață în ultima perioadă, în timp ce puterea de cumpărare a românilor a fost serios afectată. Produsele cu cele mai mari creșteri de preț în iulie Raportat la aceeași […]
Cum a reușit Islanda să transforme un dezastru natural în atarcție turistică. Eruptiile vulcanice, condimentate cu spa si lux
Cum a reușit Islanda să transforme un dezastru natural în atarcție turistică. Eruptiile vulcanice, condimentate cu spa si lux
Islanda a reușit să transforme ceea ce părea un dezastru natural devastator, erupțiile vulcanice, într-o atracție turistică unică în lume. Combinația surprinzătoare dintre peisajele accidentate create de lavă și zona spa-urilor luxoase oferă vizitatorilor o experiență completă, care îmbină aventura cu relaxarea. Islanda, mândră proprietară a circa 30 de sisteme vulcanice, dintre care patru încă […]
Cea mai mare tranzacție din piața terenurilor agricole din 2025: 110 hectare la Nibiru, stațiunea lui Selly, vândute cu 22,3 milioane lei
Cea mai mare tranzacție din piața terenurilor agricole din 2025: 110 hectare la Nibiru, stațiunea lui Selly, vândute cu 22,3 milioane lei
Piața terenurilor agricole din România a dat lovitura în 2025, iar cea mai mare tranzacție a anului are legătură directă cu faimoasa stațiune Nibiru, proiectul ambițios al lui Selly. Ministerul Agriculturii a confirmat că un teren de peste 110 hectare din Tuzla a fost vândut pentru o sumă record, depășind cu mult media pieței. Piața […]
Cum și-a început Jeff Bezos aventura antreprenorială. Lecții surprinzătoare de la un adolescent ambițios
Cum și-a început Jeff Bezos aventura antreprenorială. Lecții surprinzătoare de la un adolescent ambițios
Puțini știu că, înainte să devină unul dintre cei mai bogați oameni ai lumii și fondatorul gigantului Amazon, Jeff Bezos își începea cariera antreprenorială încă de când era adolescent. La 16 ani, el a organizat o tabără educativă de vară în curtea casei familiei sale din Miami. Acest proiect purta numele de Dream Institute și […]
Piața de cipuri bazate pe inteligență artificială va crește cu 30% pe an până în 2030
Tehnologie
Piața de cipuri bazate pe inteligență artificială va crește cu 30% pe an până în 2030
Piața de cipuri de memorie bazate pe inteligență artificială ar putea înregistra o creștere rapidă și spectaculoasă până în 2030. Această expansiune reflectă importanța crescândă a AI în diverse domenii și nevoia de soluții de stocare performante pentru gestionarea volumelor uriașe de date, pe fondul cererii tot mai mari pentru tehnologii avansate. Prognoză 2030: Piața […]