Samsung recâștigă teren pe piața americană de smartphone-uri, depășind Apple în vânzări datorită popularității telefoanelor sale pliabile.
Modelele inovatoare Z Fold 7 și Z Flip atrag tot mai mulți utilizatori, marcând o nouă etapă în rivalitatea dintre cele două companii.
Foto: Apple
În 2014, Apple și Samsung se luptau pentru supremația pe piața americană de smartphone-uri. Samsung câștiga teren cu telefoane cu ecrane mari, iar fanii iPhone cereau un răspuns. Mai târziu, Apple a lansat iPhone 6, oferind consumatorilor opțiunea unui ecran mare și câștigând în acest fel competiția.
După mai bine de un deceniu, cifrele privind vânzările și livrările de smartphone-uri sugerează că rivalitatea Apple-Samsung este din nou la cote înalte, iar disputa se concentrează din nou la nivel de ecran. În cel de-al doilea trimestru din 2025, livrările producătorului sud-coreean pe piața din SUA au crescut semnificativ, cota de piață urcând de la 23% la 31%, potrivit datelor Canalys, preluate de CNBC. În aceeași perioadă, cota gigantului american a scăzut de la 56% la 49%.
Apple rămâne, însă, lider pe piața americană de smartphone-uri, deținând majoritatea vânzărilor de dispozitive noi, dar scăderile recente semnalează pentru prima dată în peste zece ani anumite dificultăți pentru companie. Aceasta este una dintre cauzele pentru care acțiunile sale au scăzut cu 7,5% în 2025, spre deosebire de majoritatea giganților tech din SUA. Excepție a făcut Tesla, al cărei titlu a urcat cu aproximativ 35% de la începutul anului.
În iulie, însă, cei de la Samsung au lansat două telefoane inovatoare cu ecrane pliabile. Este vorba despre Z Fold 7, care se poate transforma într-o tabletă, și Z Flip, care amintește de telefoanele de tip „flip”, dar cu funcționalități moderne. Acestea se alătură noii game Galaxy, lansată în primăvară, care include și modelul S25 Edge, cel mai subține telefon din seria S25.
Dispozitivele au atras atenția pe rețelele sociale, în special datorită testelor de durabilitate. Un utilizator s-a înregistrat live cum pliază Z Fold 7 de peste 200.000 de ori. Videoclipul a fost distribuit masiv și a strâns peste 15 milioane de vizualizări pe YouTube.
Schimbările în ceea ce privește cotele de piață nu reflectă doar preferințele utilizatorilor. Analiștii din domeniu consideră că tarifele și strategia companiilor pentru a le compensa au contribuit la redistribuirea livrărilor în trimestrul al doilea al anului. Totodată, succesul Samsung se datorează diversității gamei de produse, de la telefoane low-end până la modele premium care costă mai mult decât orice iPhone. Totodată, producătorul asiatic oferă telefoane la prețuri între 650 și 2.400 de dolari, atingând astfel orice segment de preț.
În contrast, iPhone-ul a rămas aproape neschimbat din 2017, cu patru modele disponibile între 829 și 1.599 de dolari. Apple este însă pregătită să inoveze, cu lansarea unui telefon mai subțire, care să concureze cu Galaxy Edge, și chiar posibil cu un telefon pliabil în 2026, informează TechinAsia.com. Această strategie ar permite gigantului american să vândă dispozitive la prețuri mai mari, similar cu gama premium Samsung.
Lansate prima dată în 2019, telefoanele pliabile Samsung au avut un start dificil din cauza problemelor de durabilitate. Totuși, modelele recente, inclusiv Z Fold 7, au înregistrat precomenzi cu 25% mai mari decât precedentele modele, iar vânzările depășesc cu aproape 50% performanțele modelului anterior.
Un mare avantaj constă în display-urile mari ale acestor telefoane, care se potrivesc perfect cu aplicațiile AI, precum funcția Gemini de la Google, care permite interacțiuni mai rapide și mai productive.
Chiar dacă Apple a întârziat în adoptarea AI și a noilor tehnologii precum dispozitivele pliabile, loialitatea clienților ar putea oferi companiei răgaz pentru a introduce produsele când acestea vor fi gata pentru mainstream. Strategia Apple este de a observe procesul de maturizare a tehnologiei înainte de a o adopta la scară largă, asigurându-se că nu există obstacole majore înainte de lansare.