Un nou scandal în domeniul justiției și al drepturilor de proprietate intelectuală a izbucnit în urma acuzațiilor aduse de către compania Mondelez împotriva retailerului Aldi, după ce acesta din urmă ar fi lansat pe piață un ambalaj pentru biscuiții Oreo care seamănă foarte mult cu originalul. În contextul unei competiții acerbe pe piața dulciurilor și gusturilor iubite de consumatori, disputa vizează protejarea identității vizuale și a valorii de marcă a unuia dintre cele mai populare produse mondiale.
Potrivit documentelor depuse în instanță, Mondelez susține că Aldi folosește un ambalaj foarte asemănător cu cel al Oreo, în scopul de a „induce în eroare consumatorii” și de a „profita de atractivitatea, faima și prestigiul” brandului Mondelēz.
Gigantul din industria snack-urilor, care deține și alte mărci cunoscute precum Wheat Thins, Nutter Butter, Chips Ahoy! și Ritz, acuză Aldi că a copiat ambalajele acestor produse prin versiunile sale „discount”.
Reprezentanții Aldi din SUA nu au răspuns solicitărilor BBC pentru un comentariu, însă omologii lor britanici au subliniat că nu sunt implicați în acest proces. Un purtător de cuvânt al Aldi UK a declarat pentru BBC că, deși fac parte din aceeași companie mamă, cele două entități operează ca afaceri complet separate.
Mondelez a depus procesul în luna mai, menționând că a încercat de mai multe ori să contacteze Aldi pentru a discuta despre ambalajele „similare care creează confuzie”. Deși Aldi a renunțat sau a modificat ambalajele unor produse, supermarketul a continuat să producă „copii inacceptabile”, se arată în plângere.
Compania avertizează că, dacă Aldi va continua să comercializeze aceste produse, va provoca un prejudiciu „ireparabil” brandului Mondelez.
În documentele depuse, au fost atașate fotografii comparative care arată produsele Mondelez alături de cele ale Aldi, evidențiind asemănările izbitoare dintre ambalaje.
În acțiunea în instanță, Aldi este acuzat de încălcarea drepturilor de marcă înregistrată, concurență neloială și îmbogățire nejustificată. Mondelez solicită despăgubiri pentru aceste fapte.
Mondelez descrie modelul de afaceri al Aldi ca fiind bazat pe „produse private label la prețuri reduse, care imită aspectul și senzația brandurilor cunoscute”.
Cu sediul în Germania, Aldi este recunoscut ca un supermarket de discount care oferă alternative accesibile la brandurile populare. În Statele Unite, Aldi deține peste 2.500 de magazine.
Aceasta nu este prima confruntare juridică în care Aldi este implicat. În urmă cu câteva luni, retailerul a pierdut un proces împotriva producătorilor de cidru Thatchers, care l-au acuzat că a copiat gustul și aspectul băuturii lor.