Prima pagină » Scandal în justiție pentru designuri înșelătoare: Mondelez dă în judecată Aldi pentru imitarea ambalajului la biscuiții Oreo

Scandal în justiție pentru designuri înșelătoare: Mondelez dă în judecată Aldi pentru imitarea ambalajului la biscuiții Oreo

Scandal în justiție pentru designuri înșelătoare: Mondelez dă în judecată Aldi pentru imitarea ambalajului la biscuiții Oreo
Mondelez dă în judecată Aldi pentru imitarea ambalajului la biscuiții Oreo. Foto: BBC

Un nou scandal în domeniul justiției și al drepturilor de proprietate intelectuală a izbucnit în urma acuzațiilor aduse de către compania Mondelez împotriva retailerului Aldi, după ce acesta din urmă ar fi lansat pe piață un ambalaj pentru biscuiții Oreo care seamănă foarte mult cu originalul. În contextul unei competiții acerbe pe piața dulciurilor și gusturilor iubite de consumatori, disputa vizează protejarea identității vizuale și a valorii de marcă a unuia dintre cele mai populare produse mondiale. 

Potrivit documentelor depuse în instanță, Mondelez susține că Aldi folosește un ambalaj foarte asemănător cu cel al Oreo, în scopul de a „induce în eroare consumatorii” și de a „profita de atractivitatea, faima și prestigiul” brandului Mondelēz.

Gigantul din industria snack-urilor, care deține și alte mărci cunoscute precum Wheat Thins, Nutter Butter, Chips Ahoy! și Ritz, acuză Aldi că a copiat ambalajele acestor produse prin versiunile sale „discount”.

Reprezentanții Aldi din SUA nu au răspuns solicitărilor BBC pentru un comentariu, însă omologii lor britanici au subliniat că nu sunt implicați în acest proces. Un purtător de cuvânt al Aldi UK a declarat pentru BBC că, deși fac parte din aceeași companie mamă, cele două entități operează ca afaceri complet separate.

Încercări de reconciliere eșuate

Mondelez a depus procesul în luna mai, menționând că a încercat de mai multe ori să contacteze Aldi pentru a discuta despre ambalajele „similare care creează confuzie”. Deși Aldi a renunțat sau a modificat ambalajele unor produse, supermarketul a continuat să producă „copii inacceptabile”, se arată în plângere.

Compania avertizează că, dacă Aldi va continua să comercializeze aceste produse, va provoca un prejudiciu „ireparabil” brandului Mondelez.

În documentele depuse, au fost atașate fotografii comparative care arată produsele Mondelez alături de cele ale Aldi, evidențiind asemănările izbitoare dintre ambalaje.

În acțiunea în instanță, Aldi este acuzat de încălcarea drepturilor de marcă înregistrată, concurență neloială și îmbogățire nejustificată. Mondelez solicită despăgubiri pentru aceste fapte.

Mondelez descrie modelul de afaceri al Aldi ca fiind bazat pe „produse private label la prețuri reduse, care imită aspectul și senzația brandurilor cunoscute”.

Cu sediul în Germania, Aldi este recunoscut ca un supermarket de discount care oferă alternative accesibile la brandurile populare. În Statele Unite, Aldi deține peste 2.500 de magazine.

Aceasta nu este prima confruntare juridică în care Aldi este implicat. În urmă cu câteva luni, retailerul a pierdut un proces împotriva producătorilor de cidru Thatchers, care l-au acuzat că a copiat gustul și aspectul băuturii lor.

Alte articole importante
Haos în America: cel mai lung shutdown din istoria SUA testează economia țării și răbdarea tuturor
Haos în America: cel mai lung shutdown din istoria SUA testează economia țării și răbdarea tuturor
Shutdown-ul federal al Statelor Unite, ajuns în cea de-a 36-a zi, afectează creșterea economiei americane, traficul aerian și programele sociale. Economiștii avertizează că shutdown-ul poate lăsa cicatrici permanente. Biroul de Buget al Congresului estimează o scădere a creșterii PIB cu 2 puncte procentuale. Chiar cu o reluare rapidă, economia ar pierde miliarde de dolari din […]
Piața imobiliară europeană se reconfigurează: țările unde vânzările de locuințe explodează și cele unde piața se prăbușește
Piața imobiliară europeană se reconfigurează: țările unde vânzările de locuințe explodează și cele unde piața se prăbușește
Europa traversează o nouă etapă în evoluția pieței imobiliare, cu diferențe majore între țări. În timp ce unele state se bucură de creșteri spectaculoase ale vânzărilor de locuințe, altele înregistrează scăderi abrupte. Majoritatea dintre acestea sunt cauzate de dobânzi ridicate, oferte limitate și acces redus la credite. Irlandezii și finlandezii cumpără mai puțin: locuințele devin […]
Palatele istorice din Timișoara, scoase la vânzare. Case și clădiri de lux cu prețuri uriașe
Palatele istorice din Timișoara, scoase la vânzare. Case și clădiri de lux cu prețuri uriașe
Timișoara își scoate la vânzare o serie de palate și clădiri istorice recent restaurate. Acestea atrag atenția colecționarilor și investitorilor. Printre acestea, Casa cu Ax de Fier se remarcă prin prețul estimat la 4,45 milioane de euro și valoarea sa istorică. Clădirea reprezintă un simbol al orașului. Casa cu Ax de Fier – o clădire […]
Cumpărătorul activelor Lukoil spune că va pune capăt relației cu Rusia și va schimba complet scena petrolieră
Cumpărătorul activelor Lukoil spune că va pune capăt relației cu Rusia și va schimba complet scena petrolieră
Cumpărătorul activelor Lukoil, Gunvor, spune că vânzarea gigantului rus marchează un punct final clar între cele două companii. Fondatorul Gunvor, Torbjörn Törnqvist, a declarat pentru Bloomberg că „aceasta este o despărțire completă; odată încheiată tranzacția, atât, s-a terminat”. Chiar dacă sancțiunile împotriva Lukoil vor fi ridicate, Gunvor nu va revinde activele companiei ruse. Tranzacția vizează […]
România redevine în mod oficial grânarul Europei
România redevine în mod oficial grânarul Europei
După câțiva ani de fluctuații și provocări climatice, România își reafirmă poziția de putere agricolă în Uniunea Europeană. Țara noastră a devenit lider regional la exportul de cereale și animale vii, confirmând potențialul imens al sectorului agricol și rolul său strategic în asigurarea securității alimentare europene. România, din nou în fruntea Europei la exportul de […]
ANALIZĂ
Întâlnire strategică dintre ASF și Generali. Ce înseamnă pentru piața asigurărilor din România
Întâlnire strategică dintre ASF și Generali. Ce înseamnă pentru piața asigurărilor din România
Președintele ASF, Alexandru Petrescu, a găzduit recent la sediul Autorității o importantă întrevedere cu echipa de conducere a Generali Group, reprezentată de Andrea Sironi, Manlio Lostuzzi, Fabio Marchetti și Miroslav Singer. Alături de vicepreședintele ASF, Sorin Mititelu, responsabil pentru sectorul asigurărilor, discuția s-a axat pe evoluția piețelor financiare nonbancare, pe direcțiile strategice ale industriei asigurărilor […]