Prima pagină » Sistemul „start-stop” ar putea fi eliminat din dotarea standard a mașinilor pe o mare piață auto

Sistemul „start-stop” ar putea fi eliminat din dotarea standard a mașinilor pe o mare piață auto

Sistemul „start-stop” ar putea fi eliminat din dotarea standard a mașinilor pe o mare piață auto
Foto: Unsplash

Tehnologia „start-stop” cu care sunt dotate vehiculele moderne ar putea fi eliminată pe fondul noii direcții politice a administrației Trump de reducere a reglementărilor federale.

Deși este considerat un pas spre reducerea emisiilor urbane, sistemul este acum pus sub semnul întrebării de oficialii EPA, care o consideră ineficientă și nepopulară.

Funcția „start-stop” a eliminat zece milioane de tone de emisii CO2

start-stop

Fotografii: Unsplash.com

Lee Zeldin, actualul director al EPA și un apropiat al președintelui Donald Trump, a publicat un mesaj ironic pe rețeaua X (fosta Twitter), în care a criticat dur această funcție auto.

„Start/Stop, tehnologia prin care mașina ta se stinge la fiecare semafor, doar ca producătorii să bifeze o victorie imaginară împotriva schimbărilor climatice. Aprobată de EPA, dar detestată de toți. Încercăm să o corectăm”, a scris Zeldin pe rețeaua X, într-o postare care a acumulat de atunci peste 8 milioane de vizualizări, relatează publicația New York Post.

Tehnologia „start-stop” se regăsește în prezent de aproximativ 65% dintre vehiculele cu motoare termice de pe piața americană față de 9% în 2016.

Aceasta este proiectată să reducă poluarea urbană și consumul de carburant cu 4-5% prin oprirea automată a motorului în momentele de staționare, inclusiv la semafor. Sistemul repornește motorul atunci când șoferul apasă pedala de ambreiaj. Funcția poate fi dezactivată prin simpla apăsare a unui buton.

Potrivit Battery Council International, această tehnologie ar fi contribuit până în 2023 la scăderea anuală a emisiilor de gaze cu efect de seră cu aproximativ zece milioane de tone.

De ce se dorește renunțarea la „start-stop”

Inventat de Toyota în anii ’70, sistemul „start-stop„ a cunoscut o răspândire accelerată pe măsură ce legislațiile de mediu au devenit mai tot stricte.

Tehnologia de reducere a CO2 în afara ciclului își are originea într-o regulă federală propusă de fostul președinte Barack Obama în 2012. Aceasta nu a intrat, însă, în vigoare decât după cinci ani, atunci când au fost adoptate noi standarde privind economia de combustibil pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră.

Există voci critice care susțin că această tehnologie, deși este promovată drept ecologică, ar putea cauza o uzură mai rapidă a motorului și a bateriei, ba chiar un consum sporit în anumite condiții. Royal Automobile Club (RAC) din Marea Britanie contrazice aceste percepții, considerându-le în mare parte nefondate, potrivit The Telegraph.

Intenția de a renunța la sprijinul pentru sistemul „start-stop” face parte dintr-un plan mai amplu de relaxare a reglementărilor federale. Donald Trump a declarat anterior că, pentru fiecare nouă normă introdusă, agențiile guvernamentale trebuie să elimine cel puțin zece reglementări existente.

„Vrem să ne asigurăm că americanii au acces la aer, pământ și apă curate, dar în același timp trebuie să impulsionăm dominația energetică a Americii”, spunea în martie Lee Zeldin într-un interviu pentru Fox Business. ”De asemenea, vrem să reducem birocrația, să accelerăm dezvoltarea inteligenței artificiale și să aducem înapoi industria auto americană”, mai preciza oficialul american, subliniind viziunea administrației Trump pentru viitorul economiei și al tehnologiei americane.

Alte articole importante
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își construiește prima brigadă blindată permanentă în străinătate după al Doilea Război Mondial. Cheltuielile militare ating niveluri istorice. Revoluția Bundeswehr și angajamentele NATO Pe 22 mai, localnicii din Vilnius au salutat trecerea tancurilor germane pe străzi, un simbol al legăturilor strânse cu NATO. Brigada 45 Panzer, denumită „Lithuania”, va ajunge la 5.000 de militari […]
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Pe malul Mării Mediterane ia naștere un mega-oraș de peste 180 miliarde $, care va deveni un hub urban și economic de referință în regiune. Proiectul combină infrastructură ultramodernă, facilități rezidențiale și comerciale și concepte inovatoare de dezvoltare urbană, marcând o nouă eră a metropolelor globale. Cel mai scump proiect urban va fi ridicat în […]
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Europa se confruntă cu o criză structurală și trebuie să înțeleagă că modelul său economic și geopolitic nu mai este sustenabil, scriu analiștii The Economist. Războiul, protecționismul și stagnarea economică sunt dovezi ale costurilor antrenate de politicile sale de autosuficiență. Ca o familie nobiliară care își maschează conturile goale, Europa trebuie să renunțe la luxurile […]
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Tot mai mulți români aleg să-și petreacă vacanțele la capătul lumii, într-un loc unde liniștea absolută întâlnește aventura pură. Antarctica, considerată ultima frontieră turistică a planetei, devine noua destinație de vis pentru călătorii români cu spirit de explorator. O croazieră de expediție, în valoare de nu mai puțin de 15.000 de euro, promite o experiență […]
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Italia pune din nou pe şine un nou simbol al eleganței și nostalgiei anilor ’50-’60. Trenul La Dolce Vita Orient Express, un hotel de lux pe șine, promite o experiență unică între design retro, gastronomie de top și peisaje spectaculoase. Preţurile încep de la 3.500 de euro de persoană. Călătoria începe la Roma, în stil […]
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
Coreea de Sud este al treilea exportator mondial de produse cosmetice, după Franța și Statele Unite. Exporturile sud-coreene de cosmetice au crescut de la 650 milioane de dolari în 2011, la 4 miliarde în 2017 și 10 miliarde în 2024. Performanța excepțională a Coreei este susținută de faimosul concept K-beauty, un ritual care pendulează, de […]