Prima pagină » Șoc pe Shein: Imaginea celui care l-a ucis pe CEO-ul UnitedHealthcare, folosită pentru a vinde o cămașă. Luigi Magione are un adevărat cult online

Șoc pe Shein: Imaginea celui care l-a ucis pe CEO-ul UnitedHealthcare, folosită pentru a vinde o cămașă. Luigi Magione are un adevărat cult online

Șoc pe Shein: Imaginea celui care l-a ucis pe CEO-ul UnitedHealthcare, folosită pentru a vinde o cămașă. Luigi Magione are un adevărat cult online
Imaginea lui Luigi Mangione, folosită pentru a vinde o cămașă pe Shein. Foto: Reddit

Gigantul fast-fashion Shein se află în centrul unui scandal după ce pe platforma sa a apărut imaginea lui Luigi Mangione, bărbatul acuzat că l-a ucis pe Brian Thompson, CEO al UnitedHealthcare. Fotografia, care îl prezenta purtând o cămașă albă cu mânecă scurtă, a fost retrasă rapid, însă controversele au explodat pe internet.

Cum a apărut imaginea lui Mangione pe Shein

Produsul, evaluat la mai puțin de 10 dolari (aproximativ 7,50 lire sterline), era listat pe site până la eliminarea sa. Originea fotografiei rămâne neclară, unii sugerând chiar că ar fi fost generată cu ajutorul inteligenței artificiale. Reprezentanții Shein au precizat pentru BBC News:

„Imaginea în cauză a fost furnizată de un vânzător terț și a fost eliminată imediat ce a fost descoperită”.

Compania a mai transmis:

„Avem standarde stricte pentru toate listările de pe platformă. Derulăm o investigație amănunțită, consolidăm procesele de monitorizare și vom lua măsuri împotriva vânzătorului, conform politicilor noastre”.

Nu se știe exact cât timp a fost vizibilă fotografia și nici cine o comercializa pe site-ul chinez.

Imaginea lui Luigi Mangione, folosită pentru a vinde o cămașă pe Shein. Foto: Reddit

Fotografie autentică sau generată de AI?

Internauții au speculat masiv că imaginea ar fi fost creată cu ajutorul inteligenței artificiale. Totuși, certitudinea lipsește. BBC Verify a utilizat instrumentul de recunoaștere facială Amazon Rekognition, care a indicat o similitudine de 99,9% între fotografia publicată pe Shein și o imagine reală a lui Mangione din sala de judecată.

Expertul în AI generativ Henry Ajder a comentat:

„Imaginea are o rezoluție scăzută, dar există câteva semne că ar putea fi generată sau manipulată de AI. Mă refer la iluminare și textură, în special pe piele, precum și la un artefact neregulat deasupra antebrațului drept. De asemenea, mâna dreaptă nu pare să prezinte segmentarea obișnuită a degetelor”.

Ajder a mai precizat că o astfel de imagine se obține mult mai rapid prin AI decât prin editare manuală. Cercetătorul Henk van Ess a declarat pentru BBC News că, în opinia lui, fotografia a fost realizată prin AI, probabil cu Midjourney, fiind un amestec între o imagine reală a feței lui Mangione și o fotografie generată.

Un proces intens mediatizat

Luigi Mangione, în vârstă de 26 de ani, a pledat nevinovat în aprilie pentru toate acuzațiile federale privind uciderea lui Brian Thompson. El a fost arestat în decembrie și este acuzat de crimă și urmărire obsesivă. Procurorii cer pedeapsa cu moartea în cazul unei condamnări.

Reacțiile publice la uciderea lui Thompson au fost explozive. Mulți americani furioși pe sistemul privat de sănătate au transformat cazul într-o cauză personală. Unii chiar l-au transformat pe Mangione într-un fel de „erou popular”, manifestându-și sprijinul în fața tribunalului.

Fenomen online și controverse comerciale

Odată cu începutul procesului, sumele donate anonim pentru apărarea lui Mangione au atins mii de dolari prin campanii online. Pe Etsy au apărut haine cu numele său, iar Amazon a retras produse similare.

Situația a escaladat și împotriva presupusului angajat McDonald’s care l-ar fi denunțat, acesta fiind vizat de ură online. Lanțul de fast-food a fost la rândul său bombardat cu recenzii negative. Chiar și poliția din Altoona, Pennsylvania, care l-a arestat, a primit amenințări cu moartea.

Criticul cultural Blakely Thornton declara în decembrie:

„Oamenii din SUA sunt, practic, programați să aibă încredere și empatie față de bărbați care arată ca Mangione”.

Aspectul său, afișat inclusiv în postări fără tricou pe rețelele sociale, a devenit parte a fenomenului de fascinație.

Alte controverse legate de imaginea lui Mangione

Nu este prima oară când numele sau chipul său stârnesc scandaluri. În decembrie, BBC a reclamat către Apple faptul că sistemul Apple Intelligence a generat un rezumat fals, sugerând că Mangione și-ar fi luat viața, deși nu era adevărat.

Funcția AI a grupat notificările într-un mod eronat, ceea ce a creat aparența unei știri inexistente. După mai multe greșeli similare, Apple a suspendat temporar caracteristica.

Avocații lui Mangione nu au comentat până acum situația în care imaginea clientului lor a apărut pe Shein.

Alte articole importante
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își construiește prima brigadă blindată permanentă în străinătate după al Doilea Război Mondial. Cheltuielile militare ating niveluri istorice. Revoluția Bundeswehr și angajamentele NATO Pe 22 mai, localnicii din Vilnius au salutat trecerea tancurilor germane pe străzi, un simbol al legăturilor strânse cu NATO. Brigada 45 Panzer, denumită „Lithuania”, va ajunge la 5.000 de militari […]
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Pe malul Mării Mediterane ia naștere un mega-oraș de peste 180 miliarde $, care va deveni un hub urban și economic de referință în regiune. Proiectul combină infrastructură ultramodernă, facilități rezidențiale și comerciale și concepte inovatoare de dezvoltare urbană, marcând o nouă eră a metropolelor globale. Cel mai scump proiect urban va fi ridicat în […]
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Europa se confruntă cu o criză structurală și trebuie să înțeleagă că modelul său economic și geopolitic nu mai este sustenabil, scriu analiștii The Economist. Războiul, protecționismul și stagnarea economică sunt dovezi ale costurilor antrenate de politicile sale de autosuficiență. Ca o familie nobiliară care își maschează conturile goale, Europa trebuie să renunțe la luxurile […]
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Tot mai mulți români aleg să-și petreacă vacanțele la capătul lumii, într-un loc unde liniștea absolută întâlnește aventura pură. Antarctica, considerată ultima frontieră turistică a planetei, devine noua destinație de vis pentru călătorii români cu spirit de explorator. O croazieră de expediție, în valoare de nu mai puțin de 15.000 de euro, promite o experiență […]
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Italia pune din nou pe şine un nou simbol al eleganței și nostalgiei anilor ’50-’60. Trenul La Dolce Vita Orient Express, un hotel de lux pe șine, promite o experiență unică între design retro, gastronomie de top și peisaje spectaculoase. Preţurile încep de la 3.500 de euro de persoană. Călătoria începe la Roma, în stil […]
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
Coreea de Sud este al treilea exportator mondial de produse cosmetice, după Franța și Statele Unite. Exporturile sud-coreene de cosmetice au crescut de la 650 milioane de dolari în 2011, la 4 miliarde în 2017 și 10 miliarde în 2024. Performanța excepțională a Coreei este susținută de faimosul concept K-beauty, un ritual care pendulează, de […]