Prima pagină » Sotheby’s: pierdere anuală de 248 milioane $ pentru casa de licitații

Sotheby’s: pierdere anuală de 248 milioane $ pentru casa de licitații

Sotheby’s: pierdere anuală de 248 milioane $ pentru casa de licitații
Foto: Sotheby's

Sotheby’s a raportat o pierdere anuală de 248 de milioane de dolari, care scoate în evidență dificultățile de piața artei de lux.

Rezultatul reflectă atât scăderea tranzacțiilor de mari valori, cât și schimbările în comportamentul colecționarilor globali.

Sotheby’s raportează o pierdere anuală de 248 milioane $

Sotheby’s: pierdere anuală de 248 milioane $ pentru casa de licitații

Foto: Sotheby’s

Pierderile anuale înainte de impozitare ale Sotheby’s s-mărit de mai bine de 2,5 ori. Astfel, acestea au ajuns la 248 de milioane de dolari în 2024. Casa de licitații deținută de miliardarul Patrick Drahi a continuat să se confrunte cu o perioadă prelungită de scădere pe piața operelor de artă, relatează Financial Times.

Sotheby’s a fost achiziționată în 2019 de mogulul franco-israelian din domeniul telecomunicațiilor printr-un buyout cu efect de levier. Această achiziție a avut loc înainte ca Sotheby’s să se confrunte cu pierderea anuală. Casa de licitații a înregistrat pierderi mai mari, conform conturilor companiei-mamă a grupului global, depuse la Luxemburg în luna iulie. Pierderea anuală înainte de impozitare în 2023 fusese de 106 milioane de dolari.

Profitul înainte de impozitare la Sotheby’s Holdings UK a scăzut cu 21% în 2024, până la 27 milioane de dolari, conform conturilor din august.

Piața operelor de artă suferă din cauza scăderii cererii venită din partea ofertanților asiatici cu putere de cumpărare mare și a tulburărilor din SUA. Vânzările au scăzut cu 12% până la 57,5 miliarde de dolari în 2024, potrivit unui raport Art Basel și UBS. În acest fel, s-a înregistrat o scădere de 39% a loturilor scoase la licitație care au adus peste 10 milioane de dolari, ceea ce accentuează pierderea anuală a Sotheby’s în acest segment.

29 milioane $ cheltuiți cu indemnizații de concediere

Veniturile Sotheby’s din comisioane și din taxe pe vânzări au scăzut cu 18%. Astfel, de la 994 milioane de dolari în 2023, acestea au ajuns la 813 milioane de dolari în 2024. La începutul acestui an, casa de licitații a raportat că vânzările totale de anul trecut au scăzut cu 23%, până la 6 miliarde de dolari, subliniind astfel pierderea lor anuală.

Comparativ, vânzările Christie’s, deținută de miliardarul francez François Pinault, au scăzut cu 6%, până la 5,7 miliarde de dolari. La acel moment, cele două case de licitații nu au raportat cifre privind profitul sau informații financiare detaliate.

Sotheby’s a efectuat concedieri începând din 2020, ceea ce a contribuit la pierderea mai mare din 2024. Cheltuielile cu indemnizațiile de concediere anul trecut au fost de 29,2 milioane de dolari. Suma reprezintă o creștere față de cele 11,4 milioane de dolari din anul precedent. Și asta, deși numărul angajaților a scăzut doar cu 24, ajungând la 2.218 angajați, în timp ce se lupta cu pierderea anuală.

Sotheby’s a renunțat la afacerea de e-commerce din China

În august 2024, fondul suveran de investiții Abu Dhabi ADQ a convenit să preia o participație în Sotheby’s. Mișcarea a făcut parte a unei injecții de capital de un miliard de dolari, care a implicat și contribuția lui Drahi. Sotheby’s urmărea reducerea datoriei și finanțarea creșterii, în ciuda unei pierderi financiare semnificative anual.

Sotheby’s a folosit această injecție de capital pentru a rambursa datorii de 794 milioane de dolari. De asemenea, a finanțat și achiziția noilor sedii, situate pe Madison Avenue în New York. Drept urmare, datoria netă pe termen lung a fost redusă de la 3,55 miliarde de dolari la 2,76 miliarde de dolari în 2024.

În februarie, Financial Times relatase despre faptul că Sotheby’s și-a închis afacerea de comerț electronic din China. Măsura venea la mai puțin de doi ani după angajamentul de extindere online în această țară și după ce a suferit o pierdere anuală.

Alte articole importante
Japonia, magnetul turiștilor din Asia-Pacific în 2025
Japonia, magnetul turiștilor din Asia-Pacific în 2025
Japonia domină căutările, dar există și surprize regionale. Un nou studiu Booking.com arată preferințele de călătorie ale turiștilor din Asia-Pacific în 2025.  Japonia, magnetul turistic al Asiei Datele Booking.com, analizate între 1 ianuarie și 30 iunie 2025, arată că Japonia este favorita turiștilor din regiune. Tokyo ocupă primul loc în cele mai multe clasamente, fiind […]
Nvidia și OpenAI investesc masiv în infrastructura AI din UK
Tehnologie
Nvidia și OpenAI investesc masiv în infrastructura AI din UK
Nvidia și OpenAI discută despre un plan de miliarde pentru dezvoltarea centrelor de date din UK. Anunțul ar putea veni odată cu vizita președintelui Trump. Nvidia şi OpenAI investesc în infrastrucura AI pregătită pentru Regatul Unit Nvidia și OpenAI sunt în discuții avansate pentru a sprijini o investiție de proporții în infrastructura de inteligență artificială […]
BNR lansează o monedă de argint unică. Pasionații de numismatică o vor adora în colecțiile lor
BNR lansează o monedă de argint unică. Pasionații de numismatică o vor adora în colecțiile lor
BNR lansează o monedă de argint pentru a marca 125 de ani de la nașterea scriitoarei Henriette Yvonne Stahl. Data de lansare a monedei de argint Emisiunea va fi disponibilă începând cu 15 septembrie. Prețul stabilit este de 620 de lei, fără TVA, iar pachetul include broșura de prezentare și certificatul de autenticitate. Aversul monedei […]
Tricoul suspectului în cazul Charlie Kirk s-a vândut online pentru sute de dolari
Tricoul suspectului în cazul Charlie Kirk s-a vândut online pentru sute de dolari
Tricoul suspectului din cazul Charlie Kirk a devenit subiect de speculații comerciale online, după ce imaginile cu presupusul atacator surprinse de FBI au apărut în spațiul public. Vânzători de pe internetau încercat să profite de interesul uriaș, scoțând la vânzare obiecte vestimentare asemănătoare. Cum a apărut cursa online pentru tricoul suspectului Fotografiile cu bărbatul suspectat […]
Swatch ironizează tarifele lui Trump cu un ceas „întors pe dos”
Companii
Swatch ironizează tarifele lui Trump cu un ceas „întors pe dos”
Producătorul elvețian Swatch a lansat un ceas în ediție limitată ca ironie la tariful american de 39%. Ceasul are cifrele 3 și 9 inversate. Swatch, un ceas cu mesaj politic Producătorul elvețian de ceasuri Swatch a lansat un nou model cu o semnificație specială. Denumit sugestiv „WHAT IF…TARIFFS?”, ceasul a fost gândit ca o replică […]
Bosch anunță investiții de sute de milioane de euro până în 2028
Companii
Bosch anunță investiții de sute de milioane de euro până în 2028
Bosch anunță investiții de sute de milioane de euro în dezvoltarea software-ului de gestionare a mișcării vehiculului. , o tehnologie esențială pentru siguranța și performanța mașinilor moderne. Prin această strategie, compania germană își consolidează poziția în industria auto, pregătind terenul pentru viitoarea generație de vehicule electrice și autonome. Bosch anunță investiții în mobilitatea bazată pe […]