Uber a anunțat un program de răscumpărare a acțiunilor în valoare de 20 de miliarde de dolari, semnalând încredere în perspectivele sale financiare.
În paralel, compania a raportat vânzări în creștere, până la 12,65 miliarde de dolari, depășind astfel așteptările pieței.
Foto: Unsplash
Uber a anunțat miercuri rezultatele financiare pentru al doilea trimestru, depășind așteptările privind veniturile și anunțând aprobarea unui program de răscumpărare a acțiunilor în valoare de 20 de miliarde de dolari, potrivit CNBC.
Veniturile totale ale companiei au crescut cu 18% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 12,65 miliarde de dolari. Profitul net a urcat la 1,36 miliarde de dolari (63 cenți pe acțiune), față de 1,02 miliarde de dolari (47 cenți pe acțiune) în 2023. De asemenea, Uber a înregistrat 3,3 miliarde de curse în trimestrul raportat (+18%), iar numărul utilizatorilor activi lunar a crescut cu 15%, ajungând la 180 de milioane.
CEO-ul Dara Khosrowshahi a declarat pentru CNBC că nu observă semne de slăbiciune în comportamentul consumatorilor, precizând că „totul merge constant, iar pentru Uber acesta este un semn foarte bun”.
În parale, Uber a anunțat lansarea Senior Accounts, o versiune a aplicației cu text și cu pictograme mărite, care permite membrilor familiei să gestioneze cursele altor utilizatori. În plus, a început în SUA testarea unei opțiuni care oferă femeilor posibilitatea de a evita să fie alocate curse cu bărbați, fie ca șoferi, fie ca pasageri. Pe unele piețe internaționale, Uber Eats a devenit mai popular decât serviciul de ride-hailing.
Compania de ride-sharing investește în dezvoltarea inteligenței artificiale în mediul real, extinzând rețeaua de parteneri în domeniul mobilității autonome, a livrărilor și transportului de marfă la 20 de companii. Serviciile autonome proprii sunt deja disponibile în 12 orașe din Statele Unite, fiind oferite în colaborare cu lideri din industria robotaxi-urilor precum Waymo (companie deținută de Alphabet), Apollo Go și alte startup-uri ca May Mobility, Nuro și Wayve.
În luna martie, Uber și Waymo au lansat un serviciu comercial de robotaxi în Austin (Texas), cu câteva luni înainte ca Tesla să înceapă testele propriilor robotaxi-uri, în iunie. Compania condusă de Elon Musk operează un program de robotaxi în orașul texan, folosind o flotă restrânsă de SUV-uri electrice Model Y. De asemenea, oferă un serviciu de ride-hailing cu șoferi umani în zona Golfului San Francisco, în așteptarea aprobărilor pentru lansarea robotaxi-urilor în California. Recent, Uber și-a extins parteneriatul cu Waymo și în orașul Atlanta.
„Este minunat să vedem Tesla activă pe piață. Concurează responsabil și contribuie la siguranța rutieră,” a declarat Khosrowshahi, subliniind că această competiție va accelera progresul în domeniul mobilității autonome.