Prima pagină » Start-up-ul românesc Moov Leasing obține 110 milioane de euro la doar doi ani de la lansare

Start-up-ul românesc Moov Leasing obține 110 milioane de euro la doar doi ani de la lansare

Start-up-ul românesc Moov Leasing obține 110 milioane de euro la doar doi ani de la lansare

La doar doi ani de la lansare, Moov Leasing, compania românească 100% digitală, a obținut un credit sindicalizat de 110 milioane de euro, una dintre cele mai mari finanțări din România pentru un business aflat la început de drum. Finanțarea vizează extinderea la nivel național și accelerarea tranziției către o flotă auto sustenabilă.

Moov Leasing – de la start-up la lider regional, în timp record

Moov Leasing, platforma românească ce a revoluționat leasingul operațional digital, demonstrează că ambiția și inovația pot atrage capital serios. Compania a încheiat un credit sindicalizat impresionant, în valoare de 110 milioane de euro, obținut printr-un consorțiu format din cinci bănci importante, printre care UniCredit Bank, Banca Transilvania, Raiffeisen Bank și Exim Banca Românească. Este prima finanțare de acest tip accesată de Moov și, totodată, una dintre cele mai mari tranzacții realizate vreodată de o firmă românească atât de tânără.

Această finanţare reprezintă un moment cheie pentru MOOV LEASING, validând viziunea noastră. Ne permite să investim direct în ceea ce conteaza cel mai mult pentru noi: clienţii noştri. Vom putea pune la dispoziţie servicii mult îmbunătăţite pentru partenerii noştri, actuali şi viitori”, a spus Mircea Dihel, Co-Fondator Moov Leasing.

Obiectivul principal? Reducerea emisiilor de CO2 prin modernizarea flotei auto și digitalizarea completă a procesului de leasing.

Direcție strategică: sustenabilitate și digitalizare

Creditul obținut are și o componentă „verde”. Moov Leasing și-a asumat reducerea intensității emisiilor de CO₂ asociate flotei auto, ca parte a angajamentului său față de practicile sustenabile. Finanțarea este aliniată cu criteriile ESG (mediu, social, guvernanță), iar una dintre priorități este modernizarea flotei prin achiziția de vehicule mai eficiente energetic.

Prin extinderea capacității de operare și prin digitalizarea completă a proceselor, compania își propune să democratizeze accesul la leasing operațional pentru categorii largi de clienți care până acum nu beneficiau de aceste servicii: freelanceri, mici afaceri și persoane fizice cu nevoi de mobilitate flexibile.

Ce face acest brand atât de special?

Lansată în 2023, Moov Leasing oferă o experiență complet digitalizată de leasing operațional –  fără hârtii, fără deplasări, fără timp pierdut. Contractele se semnează online în mai puțin de 10 minute, iar clienții își pot personaliza în detaliu serviciile, inclusiv durata contractului, opțiunile de service sau chiar cumpărarea autoturismului. 

„La Moov Leasing, am pornit cu viziunea de a crea o soluție modernă și accesibilă de mobilitate, destinată micilor întreprinderi, afacerilor de familie, PFA-urilor și persoanelor fizice. Am vrut să eliminăm birocrația, să simplificăm procesul și să oferim flexibilitate maximă, păstrând în același timp avantajele de a deține un vehicul propriu. Astfel, clienții noștri pot beneficia de un automobil într-un mod simplu și fără efort, cu posibilitatea de a-l returna, schimba sau achiziționa atunci când doresc, fără costuri ascunse sau taxe suplimentare”, declara cu ceva timp în urmă, Bogdan Speteanu, Chief Platform Officer, Cofondator Moov Leasing.

Alte articole importante
Campari vinde rivalului său două branduri istorice. 117 milioane de dolari, suma renunțării la Cinzano și Frattina
Companii
Campari vinde rivalului său două branduri istorice. 117 milioane de dolari, suma renunțării la Cinzano și Frattina
Grupul italian Campari a anunțat recent vânzarea a două dintre brandurile sale emblematice, Cinzano și Frattina, către rivalul intern Caffo Group 1915, pentru suma de 100 de milioane de euro (aproximativ 117 milioane de dolari). Această tranzacție marchează o etapă importantă în strategia de restructurare a portofoliului Campari, sub conducerea noului CEO Simon Hunt, care […]
Ecologia, cimitirul start-up-urilor americane: tech-ul climatic din SUA, amenințat de o eventuală administrație Trump 2.0
Ecologia, cimitirul start-up-urilor americane: tech-ul climatic din SUA, amenințat de o eventuală administrație Trump 2.0
Un val de incertitudine lovește sectorul climate tech din Statele Unite: propunerile legislative ale administrației Trump, care vizează eliminarea creditelor fiscale pentru energie verde, este o mișcare care riscă să transforme un ecosistem emergent într-un „cimitir al companiilor”, potrivit investitorilor din domeniu. Ecologia nu mai pare un business rentabil. Sectorul climate tech a resimțit deja […]
Anna Wintour, redactor-șef Vogue, părăsește scena modei cu o avere estimată la 36,5 milioane de lire sterline
Anna Wintour, redactor-șef Vogue, părăsește scena modei cu o avere estimată la 36,5 milioane de lire sterline
După aproape patru decenii în fruntea uneia dintre cele mai influente publicații de modă din lume, Anna Wintour va renunța la poziția de redactor-șef al revistei Vogue SUA, transmite Financial Times. Decizia, anunțată joi, într-o reuniune organizată la redacție, vine în contextul unei reorganizări ample a portofoliului Condé Nast și semnalează o nouă etapă în […]
Economia în derivă a Turciei îi subminează puterea lui Erdoğan
Economia în derivă a Turciei îi subminează puterea lui Erdoğan
Criza costului vieții și tulburările sociale sunt realități care îi periclitează planurile președintelui Erdoğan de a rămâne la putere și, totodată, zădărnicesc aspirațiile geopolitice ale Ankarei, se arată într-o analiză Financial Times. După decenii în care Turcia părea pe punctul de a repeta miracolul sud-coreean – respectiv o transformare economică spectaculoasă, acum pare amenințată de […]
România încheie primele cinci luni din 2025 cu un deficit bugetar de 3,39% din PIB
România încheie primele cinci luni din 2025 cu un deficit bugetar de 3,39% din PIB
România a ajuns la un deficit bugetar de 3,39% din PIB în primele cinci luni din 2025, în ușoară scădere față de aceeași perioadă a anului trecut, când se cifra la 3,41% din PIB. În termeni nominali, deficitul a fost de 64,23 de miliarde lei, față de 60,10 de miliarde lei în perioada similară din […]
Criza vârstei mijlocii? – un simplu mit, spune Zara, la împlinirea vârstei de 50 de ani
Criza vârstei mijlocii? – un simplu mit, spune Zara, la împlinirea vârstei de 50 de ani
Zara împlinește o jumătate de secol de existență, scrie Financial Times, dar nu dă semne de vreo criză a vârstei mijlocii. Principalul brand al gigantului spaniol Inditex rămâne flexibil, în ciuda unei încetiniri vizibile a ritmului de creștere, într-un context economic global marcat de incertitudini. Ultimii ani nu au fost tocmai favorabili industriei de fashion, […]