Prima pagină » TAROM crește indemnizațiile CA, în ciuda presiunilor bugetare și a pierderilor financiare

TAROM crește indemnizațiile CA, în ciuda presiunilor bugetare și a pierderilor financiare

TAROM crește indemnizațiile CA, în ciuda presiunilor bugetare și a pierderilor financiare
sursă foto: GdS

În timp ce România se confruntă cu un deficit bugetar major, TAROM a decis să dubleze indemnizațiile membrilor Consiliului de Administrație. Decizia vine într-un moment de instabilitate financiară, atât pentru companie, cât și pentru economia națională.

Conducerea TAROM își dublează veniturile, în ciuda pierderilor uriașe

Consiliul de Administrație al companiei TAROM va primi de acum înainte o indemnizație lunară brută de peste 24.000 de lei, în loc de 12.500 de lei, cât era anterior. Măsura a fost aprobată de acționarii companiei – în frunte cu Ministerul Transporturilor, ROMATSA și Compania Națională Aeroporturi București – în ciuda faptului că TAROM se află într-o situație financiară fragilă de peste un deceniu. Singurul vot de abținere a venit din partea Longshield Investment (fosta SIF Muntenia), în timp ce ceilalți membri au susținut fără rezerve creșterea.

Comitetul de Nominalizare și Remunerare și-a exprimat sprijinul pentru această majorare, iar agenția AMEPIP, responsabilă cu monitorizarea companiilor de stat, a avizat măsura fără obiecții. Acest gest vine într-un moment delicat pentru economia țării, când guvernul pregătește un nou pachet fiscal cu impact major asupra bugetarilor și mediului privat.

Membri cu trecut politic și legături controversate

Consiliul de Administrație al TAROM, numit în iunie 2024 pentru un mandat complet de patru ani, este format în majoritate din persoane cu experiență limitată în aviație, dar cu conexiuni politice puternice.

Deși s-a organizat un concurs pentru selecția membrilor, șase dintre cei șapte membri fuseseră anterior administratori provizorii și aveau deja relații cu sfera politică. Printre aceștia se numără Anca Daniela Boagiu, fost ministru al Transporturilor, alături de Iuliana Cristina Bârcă, Monica Săsărman, Iulian Daniel Idolu, Costin Ionuț Lordache, Mirel Alexandru Marcu și Mihăiță Ursu.

TAROM, un simbol al pierderilor cronice

În ciuda imaginii publice de „companie națională strategică”, TAROM a acumulat pierderi masive în ultimii 15 ani. Potrivit datelor oficiale de la Ministerul Finanțelor, între 2008 și 2023, TAROM a înregistrat pierderi totale de peste 3 miliarde de lei – echivalentul a aproximativ 610 milioane de euro. Datoriile istorice, managementul ineficient și incapacitatea de a se adapta la cerințele pieței au transformat compania într-o gaură neagră pentru bugetul de stat.

Pe lângă TAROM, și alte companii din subordinea Ministerului Transporturilor au urmat aceeași direcție: la Compania Națională Aeroporturi București, de exemplu, remunerațiile membrilor conducerii au ajuns aproape de 70.000 de lei brut pe lună.

Alte articole importante
Valentin Ionescu, președintele ISF: Peste 30.000 de români au participat la programele Institutului Financiar Român. Educația financiară schimbă comportamentele de economisire și investiții
Valentin Ionescu, președintele ISF: Peste 30.000 de români au participat la programele Institutului Financiar Român. Educația financiară schimbă comportamentele de economisire și investiții
Institutul de Studii Financiare (ISF) a depășit pragul de 30.000 de participanți în programele sale educaționale derulate în 2025, consolidându-și rolul în creșterea nivelului de educație financiară din România. Potrivit lui Valentin Ionescu, președintele ISF, educația financiară are un impact direct asupra accesului la finanțare, asupra comportamentului de economisire și asupra deschiderii către antreprenoriat și […]
România închide o rană diplomatică veche de peste trei decenii. Cât trebuie să plătim SUA pentru „Afacerea bumbacului” din anii ’90
România închide o rană diplomatică veche de peste trei decenii. Cât trebuie să plătim SUA pentru „Afacerea bumbacului” din anii ’90
România face, în sfârșit, un pas decisiv pentru a închide una dintre cele mai vechi și sensibile datorii externe rămase din perioada de tranziție postcomunistă. Guvernul a aprobat cadrul legal necesar pentru achitarea unei datorii istorice către Statele Unite ale Americii, aferentă importurilor de bumbac-fibră realizate la începutul anilor ’90, într-un episod controversat cunoscut drept […]
Cum rămâne competitiv cel mai mare producător auto european
Companii
Cum rămâne competitiv cel mai mare producător auto european
Cel mai mare producător auto european își adaptează strategia pentru a rămâne competitiv pe o piață globală dinamică și tehnologizată. Politica prevede investiții în electrificare, digitalizare și eficientizarea lanțurilor de producție. Scopul este acela de a răspunde cerințelor în continuă schimbare ale consumatorilor și reglementărilor internaționale. Cel mai mare producător auto european va continua reducerile […]
TikTok a semnat un acord prin care evită blocarea în SUA
Companii
TikTok a semnat un acord prin care evită blocarea în SUA
TikTok a semnat un acord foarte important care îi permite să evite blocarea platformei de socializare în Statele Unite. Înțelegerea stabilește reguli și măsuri de conformitate menite să răspundă preocupărilor autorităților privind securitatea datelor și conținutul distribuit pe platformă. TikTok evită blocarea prin încheierea unui acord prin care va fi deținută în coproprietate cu firme […]
Țara din UE cu cele mai supraevaluate locuințe
Țara din UE cu cele mai supraevaluate locuințe
Un nou raport al Comisiei Europene arată că, într-o țară din UE, sunt cele mai supraevaluate locuințe din tot blocul comunitar. Această statistică evidențiază o serie de dezechilibre în ceea ce privește prețurile, în raport cu veniturile și cu costurile reale de trai. Astfel,  se creează o serie de riscuri pentru cumpărători și investitori. Care […]
Carburanții se scumpesc din nou. Cât vom plăti la pompă în 2026
Carburanții se scumpesc din nou. Cât vom plăti la pompă în 2026
Carburanții se vor scumpi din nou, de la 1 ianuarie 2026, iar românii se pregătesc pentru majorări semnificative la pompă. Creșterea prețurilor este influențată de o serie de factori internaționali, precum și de evoluția costurilor de producție și de transport. Carburanții se scumpesc de la 1 ianuarie 2026. Cât va costa un plin de anul […]