Prima pagină » Toyota, printre cei mai afectați producători auto de noile taxe vamale din SUA: profit în scădere cu 1,2 miliarde de dolari în doar două luni

Toyota, printre cei mai afectați producători auto de noile taxe vamale din SUA: profit în scădere cu 1,2 miliarde de dolari în doar două luni

Toyota, printre cei mai afectați producători auto de noile taxe vamale din SUA: profit în scădere cu 1,2 miliarde de dolari în doar două luni

Toyota, liderul mondial în industria auto, se confruntă cu cele mai mari pierderi din sector ca urmare a conflictului comercial declanșat de președintele american Donald Trump.

Măsurile impuse recent de administrația de la Washington asupra importurilor de mașini și componente auto au produs efecte majore asupra marilor producători.

Toyota a pierdut 1,2 miliarde de dolari în două luni

Toyota

După cum se arată într-o Bloomberg, General Motors a fost forțată să-și reducă estimările anuale de profit cu cinci miliarde de dolari. De asemenea, Ford și-a suspendat complet previziunile, avertizând că noile tarife ar putea eroda până la 1,5 miliarde de dolari din profitul operațional.

În cazul celor de la Toyota, scăderea rapidă a profitului cu 1,2 miliarde de dolari în doar două luni reflectă impactul uriaș pe care îl are politica administrației Trump asupra unei companii care, deși și-a crescut producția pe teritoriul SUA, depinde încă de importuri.

Pentru anul fiscal ce se va încheia în martie 2026, constructorul niponestima anterior un profit operațional de 3.800 miliarde de yeni (26,1 miliarde de dolari), mult sub așteptările pieței. Între timp, Trump a criticat gigantul japonez pentru volumele mari de autovehicule fabricate în afara Statelor Unite, dar vândute pe piața americană, care însumează circa 1,2 milioane de unități anual.

Directorul general Koji Sato a declarat recent că incertitudinea privind măsurile tarifare face imposibilă anticiparea impactului exact sau luarea unor decizii strategice clare. Totodată, potrivit unui negociator japonez, un important producător nipon ar pierde aproximativ un milion de dolari pe oră din cauza noilor taxe. Cel mai probabil, acesta se referea chiar la Toyota, deși oficial nu a fost confirmat.

Toyota își va continua actualele operațiuni

Începând cu data de 3 aprilie, SUA percep un tarif de 25% pentru cele mai multe importuri auto, iar din 3 mai, aceleași tarife se aplică și pentru majoritatea componentelor auto. În acest context, Japonia încearcă să evite o escaladare a tensiunilor comerciale, însă nu are o marjă mare de manevră, date fiind interesele strategice uriașe ale industriei auto pentru economia națională.

Alți constructori din această țară, precum Nissan, Honda și Mazda, își modifică deja strategiile, de la oprirea comenzilor SUV-urilor din Mexic, până la relocarea producției sau sistarea exporturilor către anumite piețe.

În ciuda dificultăților, Toyota anunță că își va continua operațiunile actuale, concentrându-se pe eficientizarea costurilor și pe monitorizarea atentă a politicilor comerciale americane.

În anul precedent, marca niponă a vândut peste zece milioane de vehicule la nivel global. Mai puțin de un sfert dintre acestea au ajuns pe piața din Statele Unite, o dependență care poate deveni un factor decisiv în actualul climat tarifar tensionat.

Alte articole importante
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își construiește prima brigadă blindată permanentă în străinătate după al Doilea Război Mondial. Cheltuielile militare ating niveluri istorice. Revoluția Bundeswehr și angajamentele NATO Pe 22 mai, localnicii din Vilnius au salutat trecerea tancurilor germane pe străzi, un simbol al legăturilor strânse cu NATO. Brigada 45 Panzer, denumită „Lithuania”, va ajunge la 5.000 de militari […]
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Pe malul Mării Mediterane ia naștere un mega-oraș de peste 180 miliarde $, care va deveni un hub urban și economic de referință în regiune. Proiectul combină infrastructură ultramodernă, facilități rezidențiale și comerciale și concepte inovatoare de dezvoltare urbană, marcând o nouă eră a metropolelor globale. Cel mai scump proiect urban va fi ridicat în […]
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Europa se confruntă cu o criză structurală și trebuie să înțeleagă că modelul său economic și geopolitic nu mai este sustenabil, scriu analiștii The Economist. Războiul, protecționismul și stagnarea economică sunt dovezi ale costurilor antrenate de politicile sale de autosuficiență. Ca o familie nobiliară care își maschează conturile goale, Europa trebuie să renunțe la luxurile […]
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Tot mai mulți români aleg să-și petreacă vacanțele la capătul lumii, într-un loc unde liniștea absolută întâlnește aventura pură. Antarctica, considerată ultima frontieră turistică a planetei, devine noua destinație de vis pentru călătorii români cu spirit de explorator. O croazieră de expediție, în valoare de nu mai puțin de 15.000 de euro, promite o experiență […]
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Italia pune din nou pe şine un nou simbol al eleganței și nostalgiei anilor ’50-’60. Trenul La Dolce Vita Orient Express, un hotel de lux pe șine, promite o experiență unică între design retro, gastronomie de top și peisaje spectaculoase. Preţurile încep de la 3.500 de euro de persoană. Călătoria începe la Roma, în stil […]
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
Coreea de Sud este al treilea exportator mondial de produse cosmetice, după Franța și Statele Unite. Exporturile sud-coreene de cosmetice au crescut de la 650 milioane de dolari în 2011, la 4 miliarde în 2017 și 10 miliarde în 2024. Performanța excepțională a Coreei este susținută de faimosul concept K-beauty, un ritual care pendulează, de […]