Grupul Volkswagen intenționează să investească 160 de miliarde de euro (186 de miliarde de dolari) până în 2030, a declarat Oliver Blume, CEO-ul companiei, potrivit Reuters. Decizia marchează o perioadă de austeritate în contextul în care cel mai mare producător auto european se confruntă cu o criză majoră în cele două piețe-cheie: China și Statele Unite.
Cheltuielile totale, actualizate anual ca parte a planului de investiții pe cinci ani al Volkswagen, se compară cu 165 de miliarde de euro pentru perioada 2025–2029 și 180 de miliarde de euro pentru 2024–2028, anul 2024 marcând un vârf al investițiilor.
Compania – care include mărcile Porsche și Audi – a fost de atunci afectată de tarifele impuse importurilor în SUA și de competiția acerbă din China. Acest lucru a lovit mai ales profitabilitatea Porsche, care vinde aproximativ jumătate dintre automobilele sale doar în aceste două piețe și care a anunțat o retragere semnificativă din strategia sa dedicată vehiculelor electrice.
Blume a declarat pentru săptămânalul Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung că accentul în cel mai recent plan de investiții este pus „pe Germania și Europa”, incluzând aici produse, tehnologie și infrastructură. El a spus că discuțiile privind un program extins de economii la Porsche vor continua până în 2026.
Blume, care va renunța în ianuarie la funcția de CEO Porsche pentru a se concentra pe rolul de CEO al Volkswagen, a spus că deciziile privind o posibilă fabrică Audi în Statele Unite depind de susținerea financiară semnificativă pe care Washingtonul ar putea-o oferi.
Deși Porsche nu se așteaptă să crească în China, a spus el, localizarea producției în cadrul grupului Volkswagen este posibilă, iar un model Porsche adaptat special pentru piața chineză ar putea avea sens la un moment dat.
Blume a afirmat că prelungirea recentă a contractului său ca CEO al Volkswagen până în 2030 reprezintă un semnal clar de susținere din partea familiilor Porsche și Piëch – principalii acționari – precum și din partea landului Saxonia Inferioară, cei mai mari doi investitori ai grupului.
„Dar este, desigur, adevărat că acționarii au suferit pierderi de când Porsche a fost listată la bursă acum trei ani. Și eu trebuie să fac față acestei critici.”