Un mare producător chinez de automobile își intensifică planurile de extindere în Europa, printr-o investiție masivă într-o fabrică dedicată pe continent.
Decizia vine în contextul în care compania își consolidează prezența pe piața vehiculelor electrice și vizează o creștere rapidă a vânzărilor internaționale.
Producătorul de automobile chinez Changan intenționează să construiască o fabrică în Europa pentru a sprijini vânzările viitoare de pe Bătrânul Continent. În acest sens, sunt analizate deja câteva posibile locații, potrivit unei declarații oferite agenției Reuters de către Nic Thomas, directorul Changan responsabil cu operațiunile de marketing, vânzări și servicii post-vânzare.
„Suntem hotărâți să fim prezenți în Europa și să producem aici pentru această piață. Lucrăm deja la soluții pentru a începe producția pe plan european”, a spus Thomas în cadrul unui test-drive al noului SUV electric Deepal S07, desfășurat zilele trecute în apropiere de Londra.
Deși nu a oferit un termen clar privind construcția uzinei, Thomas a precizat că „ne așteptăm deja să atingem volumele de vânzări necesare pentru a justifica următoarele etape de dezvoltare”. Mișcarea vine ca răspuns la noile taxe impuse de UE mașinilor fabricate în China.
În luna martie, Changan a anunțat că plănuiește să intre până la sfârșitul acestui an pe zece piețe din Europa cu o gamă de opt vehicule, electrice și hibride. Astfel, devine cel mai recent constructor chinez care intră în competiție cu giganți europeni precum Volkswagen și Stellantis.
Compania asiatică a lansat în Germania modelul S07, primul destinat pieței europene, la un preț de pornire de 45.000 de euro. Nic Thomas, care conduce și operațiunile Changan din Marea Britanie, a precizat că SUV-ul cu emisii zero va fi disponibil în Regatul Unit începând din acest an, cu primele livrări programate pentru luna septembrie. Ulterior, va ajunge și pe alte piețe.
Deepal S07 va fi urmat de Deepal S05, care își va face debutul tot în 2025, și de Changan E07, care va sosi în 2026. Changan intenționează ca, de anul viitor, să comercializeze în Europa și modele hibride, potrivit publicației Automotive News.
În prezent, are unități de producție în China și în Thailanda, iar pentru început vehiculele destinate pieței europene vor fi importate din aceste două țări. Totodată, compania își propune să-și extindă rețeaua europeană de retail la peste 1.000 de dealeri până în 2030, față de aproximativ 100 în 2025.
Conform datelor furnizate de analistul auto Felipe Munoz, Changan s-a clasat în 2024 pe locul 16 la nivel mondial, cu vânzări de peste 2,2 milioane de vehicule. Anul trecut, compania a comercializat 600.000 de unități în afara Chinei, iar pentru 2025 își propune să atingă pragul de un milion de vehicule vândute la nivel internațional.