Prima pagină » Un mare producător auto chinez va construi o fabrică în Europa

Un mare producător auto chinez va construi o fabrică în Europa

Un mare producător auto chinez va construi o fabrică în Europa
Fotografii: Changan

Un mare producător chinez de automobile își intensifică planurile de extindere în Europa, printr-o investiție masivă într-o fabrică dedicată pe continent.

Decizia vine în contextul în care compania își consolidează prezența pe piața vehiculelor electrice și vizează o creștere rapidă a vânzărilor internaționale.

Un producător chinez va avea fabrică în Europa pentru a evita taxele UE

Un mare producător auto chinez va construi o fabrică în Europa ca să evite taxele UE

Producătorul de automobile chinez Changan intenționează să construiască o fabrică în Europa pentru a sprijini vânzările viitoare de pe Bătrânul Continent. În acest sens, sunt analizate deja câteva posibile locații, potrivit unei declarații oferite agenției Reuters de către Nic Thomas, directorul Changan responsabil cu operațiunile de marketing, vânzări și servicii post-vânzare.

„Suntem hotărâți să fim prezenți în Europa și să producem aici pentru această piață. Lucrăm deja la soluții pentru a începe producția pe plan european”, a spus Thomas în cadrul unui test-drive al noului SUV electric Deepal S07, desfășurat zilele trecute în apropiere de Londra.

Deși nu a oferit un termen clar privind construcția uzinei, Thomas a precizat că „ne așteptăm deja să atingem volumele de vânzări necesare pentru a justifica următoarele etape de dezvoltare”. Mișcarea vine ca răspuns la noile taxe impuse de UE mașinilor fabricate în China.

În luna martie, Changan a anunțat că plănuiește să intre până la sfârșitul acestui an pe zece piețe din Europa cu o gamă de opt vehicule, electrice și hibride. Astfel, devine cel mai recent constructor chinez care intră în competiție cu giganți europeni precum Volkswagen și Stellantis.

Ce modele va mai lansa Changan în 2025 și 2026

Compania asiatică a lansat în Germania modelul S07, primul destinat pieței europene, la un preț de pornire de 45.000 de euro. Nic Thomas, care conduce și operațiunile Changan din Marea Britanie, a precizat că SUV-ul cu emisii zero va fi disponibil în Regatul Unit începând din acest an, cu primele livrări programate pentru luna septembrie. Ulterior, va ajunge și pe alte piețe.

Deepal S07 va fi urmat de Deepal S05, care își va face debutul tot în 2025, și de Changan E07, care va sosi în 2026. Changan intenționează ca, de anul viitor, să comercializeze în Europa și modele hibride, potrivit publicației Automotive News.

În prezent, are unități de producție în China și în Thailanda, iar pentru început vehiculele destinate pieței europene vor fi importate din aceste două țări. Totodată, compania își propune să-și extindă rețeaua europeană de retail la peste 1.000 de dealeri până în 2030, față de aproximativ 100 în 2025.

Conform datelor furnizate de analistul auto Felipe Munoz, Changan s-a clasat în 2024 pe locul 16 la nivel mondial, cu vânzări de peste 2,2 milioane de vehicule. Anul trecut, compania a comercializat 600.000 de unități în afara Chinei, iar pentru 2025 își propune să atingă pragul de un milion de vehicule vândute la nivel internațional.

Alte articole importante
Germania pregătește cea mai amplă flotă de drone din Europa până în 2029
Germania pregătește cea mai amplă flotă de drone din Europa până în 2029
Germania a prezentat un plan detaliat și ambițios de extindere a arsenalului, urmând să dețină cea mai mare flotă de drone din Europa. Aceasta reprezintă una dintre cele mai semnificative creșteri de capabilități din ultimii ani pentru armata germană și marchează o schimbare decisivă în prioritățile operaționale. Germania își mărește arsenalul: peste 8.000 de drone […]
Înfruntarea marilor puteri într-un orășel cu 300 de locuitori din Arctica
Înfruntarea marilor puteri într-un orășel cu 300 de locuitori din Arctica
Drumurile din Longyearbyen, cea mai nordică așezare de pe planetă, sunt de obicei blocate doar de câte o cireadă reni. Pe 14 august însă, câteva străzi din mica capitală a Svalbardului au fost aglomerate de o mulțime de vizitatori oficiali. Prim-ministrul Norvegiei, Jonas Store, împreună cu prințul moștenitor și alți oficiali, au participat la o […]
Volkswagen oferă un abonament lunar pentru un ID.3 mai puternic
Volkswagen oferă un abonament lunar pentru un ID.3 mai puternic
Volkswagen a lansat un abonament lunar care le permite clienților să crească puterea modelului electric ID.3. Astfel, proprietarii unui astfel de automobil pot opta pentru un „upgrade” al motorului la cerere, fără să fie nevoiți să plătească un preț mai mare la achiziție. Volkswagen ID.3 poate primi mai multă putere pentru un abonament lunar de […]
Vremea în care revistele conduceau lumea a apus: „Îmi pare rău să spun, dar azi revistele nu mai înseamnă nimic”. „Acum, orice om este reporter”
Vremea în care revistele conduceau lumea a apus: „Îmi pare rău să spun, dar azi revistele nu mai înseamnă nimic”. „Acum, orice om este reporter”
Revistele anilor ’90 nu erau doar publicații, erau adevărate instituții culturale care dictau gusturi, lansau tendințe și impuneau persoane publice oriunde în lume. Desigur, puterea lor venea în special din Statele Unite, dintr-un peisaj redacțional descris adesea ca un fel de paradis glam exclusivist. Era o lume unde banii curgeau liber, un univers special dintr-o […]
Singura cale prin care omenirea poate supraviețui unui AI superinteligent?
Singura cale prin care omenirea poate supraviețui unui AI superinteligent?
Sistemele de AI superinteligente ar putea controla oamenii la fel de ușor cum un adult poate mitui un copil de 3 ani cu bomboane, spune Geoffrey Hinton, informatician laureat al Premiului Nobel și fost director executiv Google, cunoscut în presa largă drept „nașul inteligenței artificiale”. Hinton este cunoscut pentru munca sa de pionierat în rețelele […]
Exasperată de lipsa acută de personal, o țară europeană introduce ziua de muncă de 13 ore
Exasperată de lipsa acută de personal, o țară europeană introduce ziua de muncă de 13 ore
Grecia se poziționează în fruntea unei noi tendințe în Uniunea Europeană, introducând opțiunea ca ziua de muncă să aibă până la 13 ore și oferind posibilitatea unei săptămâni de lucru de patru zile, printr-un pachet legislativ care urmează să fie adoptat în septembrie 2025. Această măsură face parte dintr-un plan guvernamental menit să răspundă provocărilor legate de […]