Prima pagină » Un colos auto este în pragul falimentului, 10.000 de locuri de muncă eliminate

Un colos auto este în pragul falimentului, 10.000 de locuri de muncă eliminate

Un colos auto este în pragul falimentului, 10.000 de locuri de muncă eliminate

Constructorul auto japonez este în criză și caută un investitor pe termen lung, sub forma unei bănci sau a unui grup de asigurări, care să îl ajute să înlocuiască o parte din acţiunile pe care vrea să le vândă partenerul francez Renault, informează cotidianul Financial Times.

De asemena, producătorul de mașini a anunţat planuri vizând eliminarea a circa 10.000 de locuri de muncă la nivel global.

Constructor auto japonez în pragul falimentului

Ani de zile, producătorul francez de mașini Renault a fost un partener important pentru Nissan. Acum, însă, există o rupere în relația cu japonezii.

Potrivit „Financial Times”, Renault încearcă să-și vândă mare parte din acțiunile pe care le deține. Nissan, în schimb, caută un actionar stabil care ar dori să preia aceste actiuni. Un manager Nissan, care dorește să rămână anonim, pictează o imagine dezastruoasă.

Cifrele de vânzări în China și SUA au scăzut. „Avem 12 până la 14 luni de supraviețuit”, este profeția lui sumbră. Nu se poate exclude ca concurentul japonez Honda să investească în companie și să preia astfel acțiunile.

10.000 de locuri de muncă eliminate

Nissan a emis o avertizare privind scăderea profitului și a anunțat un plan de reducere semnificativă a costurilor, care include eliminarea a aproximativ 10.000 de locuri de muncă la nivel global. Aceste măsuri fac parte dintr-un plan de urgență menit să genereze economii de aproximativ trei miliarde de dolari.

Cu toate acestea, chiar și cu aceste ajustări drastice, compania se confruntă cu o marjă de siguranță limitată, estimată să reziste aproximativ un an. Nissan se află într-o poziție financiară delicată și are nevoie urgentă de un investitor „ancoră”, capabil să stabilizeze situația și să asigure

Schimbări majore în structura acționariatului

În 2023, Nissan și Renault au decis să revizuiască relația lor de lungă durată, după ce alianța stabilită în urmă cu peste două decenii a început să se deterioreze în ultimii ani. Conform acordului din 1999, Renault deținea 43% din acțiunile Nissan, în timp ce Nissan controla 15% din acțiunile Renault, dar fără drepturi de vot în cadrul grupului francez.

La sfârșitul lui 2023, Renault a început să reducă treptat cota sa de participație la Nissan, vânzând un prim pachet de acțiuni în valoare de 765 de milioane de euro.

Recent, în luna martie, grupul francez a cedat încă 2,5% din acțiunile Nissan, devansând așteptările analiștilor. Planurile Renault includ reducerea cotei deținute la Nissan la doar 15%, de la nivelul inițial de 43%.

Alte articole importante
Ford renunță la un contract de 6,5 miliarde $ pentru baterii EV
Companii
Ford renunță la un contract de 6,5 miliarde $ pentru baterii EV
Oficialii Ford au decis să anuleze un contract în valoare de 6,5 miliarde $ pentru furnizarea de baterii destinate vehiculelor electrice. Decizia reprezintă un semnal clar al dificultăților tot mai mari de pe piața EV-urilor și semnifică nevoia gigantului auto american de a-și recalibra investițiile pe fondul cererii volatile și al costurilor ridicate. Ford face […]
Dacia deschide comenzile la noul Logan. Preț de start sub 15.000 €
Companii
Dacia deschide comenzile la noul Logan. Preț de start sub 15.000 €
Dacia accelerează ofensiva pe piața locală și anunță deschiderea comenzilor pentru noua versiune a modelului Logan. Anunțul vine la mai puțin de două săptămâni de la lansarea comercială în România a noilor modele cu facelift Sandero și Sandero Stepway. Astfel, producătorul de la Mioveni continuă confirmă de înnoire a gamei pentru a menține interesul clienților. […]
China dezvoltă în secret o mașină de litografie pentru cipuri
Tehnologie
China dezvoltă în secret o mașină de litografie pentru cipuri
China lucrează în prezent la un prototip secret de mașină de litografie, o tehnologie-cheie pentru producția avansată de cipuri. Proiectul, menit să reducă dependența de furnizorii occidentali, ar putea marca un pas strategic important în ambiția Beijingului de a deveni autonom în domeniul semiconductorilor. China vrea independență în sectorul de cipuri și dezvoltă în secret […]
România, campioana Uniunii Europene la inflația anuală
România, campioana Uniunii Europene la inflația anuală
România ocupă detașat prima poziție în clasamentul Uniunii Europene în ceea ce privește inflația anuală, având cea mai ridicată rată. Comparativ cu luna octombrie, inflația anuală la nivelul blocului comunitar a scăzut în douăsprezece state membre. În alte cinci a rămas stabilă, iar în zece dintre ele a crescut. România conduce detașat în topul inflației […]
Eurostat: Prețurile agricole din UE revin pe creștere în 2025. Avans de 3% la poarta fermei
Eurostat: Prețurile agricole din UE revin pe creștere în 2025. Avans de 3% la poarta fermei
Prețurile produselor agricole din Uniunea Europeană au înregistrat o creștere medie de 3% în anul 2025, comparativ cu 2024, conform estimărilor preliminare publicate de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat). Evoluția marchează o revenire după declinul ușor consemnat anul trecut și vine în contextul unei perioade prelungite de volatilitate a piețelor agricole europene. Datele Eurostat reflectă […]
Un model fabricat în Romania, lider de vânzări în Marea Britanie
Companii
Un model fabricat în Romania, lider de vânzări în Marea Britanie
Un model fabricat în România a obținut o performanță remarcabilă, fiind lider de vânzări pe piața auto din Marea Britanie. Succesul confirmă competitivitatea producției auto națională și capacitatea unui model „Made in Romania” de a se impune pe una dintre cele mai exigente piețe din Europa. Ford Puma, model fabricat în România, la Craiova, cucerește […]