Prima pagină » Un plan european pentru decarbonizarea sectorului de rafinare: „Mai puțină ideologie și mai multă tehnologie”

Un plan european pentru decarbonizarea sectorului de rafinare: „Mai puțină ideologie și mai multă tehnologie”

Un plan european pentru decarbonizarea sectorului de rafinare: „Mai puțină ideologie și mai multă tehnologie”
Repsol cere un plan european pentru decarbonizarea sectorului de rafinare. Foto: Shutterstock

Președintele companiei energetice Repsol, Antonio Brufau, a pledat – în cadrul adunării generale a acționarilor – pentru o viziune pragmatică, bazată pe „mai puțină ideologie și pe mai multă tehnologie”, subliniind necesitatea ca Uniunea Europeană să adopte un plan concret de acțiune pentru decarbonizarea industriei de rafinare. Brufau este convins că sensibilitatea Comisiei Europene se va îndrepta „în direcția corectă”, urmând exemplul Statelor Unite.

Rafinarea – un pilon esențial în decarbonizarea societății

Antonio Brufau a evidențiat importanța sectorului de rafinare în procesul de reducere a emisiilor de carbon la nivel societal.

„Rafinarea este esențială pentru decarbonizarea societății. Acest sector a demonstrat capacitatea de a produce combustibili cu emisii reduse de carbon, de a investi în eficiența energetică și de a genera biocombustibili regenerabili, printre altele,” a declarat el în discursul său adresat acționarilor.

Președintele Repsol a criticat modul în care autoritățile privesc rafinarea, considerând că aceasta este văzută

„ca un punct de plecare subordonat companiilor sau sectoarelor care utilizează produsele rafinate, iar prin urmare, cred că prin reglementarea acestor produse și a sectoarelor consumatoare se poate reduce activitatea de rafinare.”

Cu toate acestea, Brufau și-a exprimat convingerea că „sensibilitatea Comisiei Europene va merge în direcția corectă, așa cum se întâmplă și în Statele Unite.”

Rolul strategic al rafinării pentru Europa și Spania

Brufau a subliniat că rafinarea este un sector strategic pentru Europa și pentru Spania, producând peste 95% din combustibilul necesar transportului de persoane și mărfuri și 50% din materiile prime pentru industria chimică europeană.

„Fără rafinare, nu ar exista chimicale în Europa,” a avertizat el, adăugând că investițiile în rafinare și în produsele derivate reprezintă „cel mai bun și cel mai simplu drum către decarbonizarea societății.”

În caz contrar, a avertizat Brufau,

„vom asista la închiderea rafinăriilor europene. Un sfert dintre rafinăriile europene, adică 100 de unități, s-au închis deja.”

Petrolul rămâne o realitate, iar combustibilii regenerabili sunt o prioritate

Brufau a afirmat că petrolul „va continua să fie o realitate”, inclusiv în Spania, unde compania sa investește masiv în generarea de energie regenerabilă. El a evidențiat angajamentul strategic al Repsol față de combustibilii regenerabili, subliniind că, în condițiile în care vehiculele cu motoare cu ardere internă continuă să funcționeze, „industria petrolieră este protejată decisiv.”

„Nimic nu ar trebui înlocuit complet,” a spus Brufau, precizând însă că vehiculele electrice și cele cu motoare cu ardere internă ar trebui să concureze „în condiții de mediu egale.”

„Ambele tipuri de vehicule sunt neutre din punct de vedere al emisiilor, de la țeava de eșapament până în atmosferă. Promovarea combustibililor regenerabili ar permite o parte semnificativă a mobilității să funcționeze cu produse lichide, care sunt nepoluante sau neutre din punct de vedere al emisiilor pe întreaga lor lanț valoric,” a explicat el.

Apelul la o competiție deschisă și echitabilă

Brufau a cerut să nu se pornească de la premisa unei singure opțiuni, și anume vehiculul electric.

„Nu spun care trebuie să fie mai bun; să concureze. Să nu judecăm anticipat. Dacă o facem, distrugem o industrie,” a avertizat președintele Repsol.

Alte articole importante
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își construiește prima brigadă blindată permanentă în străinătate după al Doilea Război Mondial. Cheltuielile militare ating niveluri istorice. Revoluția Bundeswehr și angajamentele NATO Pe 22 mai, localnicii din Vilnius au salutat trecerea tancurilor germane pe străzi, un simbol al legăturilor strânse cu NATO. Brigada 45 Panzer, denumită „Lithuania”, va ajunge la 5.000 de militari […]
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Pe malul Mării Mediterane ia naștere un mega-oraș de peste 180 miliarde $, care va deveni un hub urban și economic de referință în regiune. Proiectul combină infrastructură ultramodernă, facilități rezidențiale și comerciale și concepte inovatoare de dezvoltare urbană, marcând o nouă eră a metropolelor globale. Cel mai scump proiect urban va fi ridicat în […]
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Europa se confruntă cu o criză structurală și trebuie să înțeleagă că modelul său economic și geopolitic nu mai este sustenabil, scriu analiștii The Economist. Războiul, protecționismul și stagnarea economică sunt dovezi ale costurilor antrenate de politicile sale de autosuficiență. Ca o familie nobiliară care își maschează conturile goale, Europa trebuie să renunțe la luxurile […]
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Tot mai mulți români aleg să-și petreacă vacanțele la capătul lumii, într-un loc unde liniștea absolută întâlnește aventura pură. Antarctica, considerată ultima frontieră turistică a planetei, devine noua destinație de vis pentru călătorii români cu spirit de explorator. O croazieră de expediție, în valoare de nu mai puțin de 15.000 de euro, promite o experiență […]
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Italia pune din nou pe şine un nou simbol al eleganței și nostalgiei anilor ’50-’60. Trenul La Dolce Vita Orient Express, un hotel de lux pe șine, promite o experiență unică între design retro, gastronomie de top și peisaje spectaculoase. Preţurile încep de la 3.500 de euro de persoană. Călătoria începe la Roma, în stil […]
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
Coreea de Sud este al treilea exportator mondial de produse cosmetice, după Franța și Statele Unite. Exporturile sud-coreene de cosmetice au crescut de la 650 milioane de dolari în 2011, la 4 miliarde în 2017 și 10 miliarde în 2024. Performanța excepțională a Coreei este susținută de faimosul concept K-beauty, un ritual care pendulează, de […]