Prima pagină » Veniturile Temu în UE aproape s-au dublat la 120 milioane dolari, cu doar opt angajați

Veniturile Temu în UE aproape s-au dublat la 120 milioane dolari, cu doar opt angajați

Veniturile Temu în UE aproape s-au dublat la 120 milioane dolari, cu doar opt angajați
Veniturile Temu în UE aproape s-au dublat la 120 milioane dolari. Foto: Unsplash

Veniturile Temu în Uniunea Europeană au înregistrat o creștere spectaculoasă, aproape dublându-se la 120 milioane de dolari. Această performanță vine în contextul în care compania funcționează cu doar opt angajați, demonstrând un model de business extrem de eficient. Creșterea rapidă atrage atenția asupra potențialului pieței europene și asupra strategiilor de expansiune adoptate de Temu.

Veniturile Temu, în creștere pe piața europeană

Veniturile Temu în UE au urcat cu 171% în anul până în decembrie 2024, de la 44,1 milioane dolari în anul precedent. Clienții au apreciat prețurile mici promovate pe rețelele sociale, contribuind astfel la veniturile Temu.

Compania a achitat doar 18 milioane dolari impozit pe profit, dintre care aproape 3 milioane reprezintă taxa suplimentară obligatorie introdusă în 2023 după adoptarea unei rate minime globale de impozitare.

Grupul-mamă, Whaleco Technology, înregistrat în Irlanda, a crescut cifra de afaceri la 1,7 miliarde dolari, față de 758 milioane în anul anterior, înainte de aplicarea noilor controale pentru retailerul low-cost.

Baza vastă de clienți, sursa veniturilor Temu în UE

Temu are acum peste 115 milioane de utilizatori în UE, adică mai mult de un sfert din populația totală, conform documentelor analizate de TheGuardian. Aceste date vin după confirmările despre creșterea vânzărilor în Regatul Unit și impactul asupra veniturilor Temu.

Creșterea vânzărilor antecedează măsurile UE de eliminare a scutirii de taxe pentru coletele sub 150 de euro, de la 2028. În 2024 au intrat în UE 4,6 miliarde colete cu valoare mică, majoritatea din China.

Măsuri similare luate de SUA și Regatul Unit

SUA au eliminat în 2025 scutirea „de minimis” pentru bunuri sub 800 dolari, pentru a restricționa ascensiunea Temu și Shein.

Estimările privind vânzările Temu în Europa

Paul Monaghan, directorul executiv Fair Tax Foundation, estimează că entitatea irlandeză a Temu a facilitat vânzări de 10 miliarde dolari. Veniturile Temu raportate reprezintă doar comisioanele companiei.

Includerea vânzărilor estimate de 2 miliarde dolari în UK face Temu mai mare decât Next și comparabil cu Primark, conform estimărilor din raport.

Monaghan a declarat:

„Este necesar să se ridice întrebări serioase despre amprenta economică și fiscală neglijabilă a Temu în UK și Europa, în ciuda vânzărilor uriașe”.

El a adăugat: „Avem aici o rețea de companii în paradisuri fiscale, concepută să aducă puține sau deloc beneficii fiscale Europei”.

Solicitări pentru adaptarea legislației fiscale europene

Monaghan subliniază:

„Guvernele europene trebuie să acționeze rapid pentru a proteja baza fiscală și pentru a permite concurența corectă între comercianții locali și giganții chinezi”.

El recomandă insistarea pe impozitul minim global, taxele digitale, revizuirea scutirilor vamale și transparența fiscală a multinaționalelor, având în vedere veniturile Temu în regiune.

Răspunsul oficial al Temu la acuzații

Un purtător de cuvânt Temu afirmă că operațiunile din Irlanda sunt companii reale cu angajați reali. Numărul mic al angajaților nu reflectă dimensiunea operațiunilor Temu și veniturile sale.

Temu respinge orice suspiciune de evitare fiscală:

„Deși suntem o companie tânără și în faza de investiții, am plătit deja miliarde de euro taxe în Europa, iar suma va crește pe măsură ce operațiunile cresc”.

Taxa citată se referă doar la o entitate legală și nu include taxe vamale, TVA și alte impozite. Veniturile raportate de Temu reflectă costurile de operare efective.

Temu a intrat pe piața europeană acum doi ani, investind masiv în platforma care conectează vânzătorii și consumatorii pentru prețuri mai mici pe produse de calitate. Această strategie a ajutat creșterea veniturilor Temu.

Compania promovează dezvoltarea vânzătorilor locali și accesul consumatorilor la produse accesibile, contribuind astfel la creșterea veniturilor Temu.

Alte articole importante
Piața muncii în 2025: ce joburi caută românii și ce salarii se oferă
Companii
Piața muncii în 2025: ce joburi caută românii și ce salarii se oferă
Un top realizat de o platformă de recrutare din România arată ce joburi au căutat românii în 2025. Piața muncii a avut un lider clar: jobul de șofer. Potrivit datelor centralizate de eJobs, această meserie a generat peste 1,35 milioane de căutări în acest an, mai mult decât orice altă poziție. Cu toate acestea, interesul […]
ANALIZĂ
Ce se schimbă de la 1 ianuarie 2026 pentru investitorii români pe piața de capital
Ce se schimbă de la 1 ianuarie 2026 pentru investitorii români pe piața de capital
Impozitul pe dividende va crește la 16% începând de la 1 ianuarie 2026, iar investitorii români care tranzacționează pe piața de capital se vor confrunta cu un regim fiscal complex, în funcție de tipul de intermediar utilizat. Legea 239/2025, care introduce al doilea pachet de măsuri fiscale al guvernului Bolojan, a fost publicată în Monitorul […]
OpenAI introduce noi setări ale nivelului de entuziasm al ChatGPT 
Tehnologie
OpenAI introduce noi setări ale nivelului de entuziasm al ChatGPT 
Noile setări permit utilizatorilor să ajusteze tonul, expresivitatea și utilizarea emoji-urilor, transferând responsabilitatea alegerii stilului de interacțiune către utilizatori OpenAI a anunțat lansarea unei funcții care permite utilizatorilor să ajusteze direct nivelul de entuziasm al ChatGPT, inclusiv gradul de căldură, expresivitatea și utilizarea emoji-urilor, într-o mișcare care transferă controlul asupra personalității asistentului AI către utilizatori […]
DECLARAȚII EXCLUSIVE
Președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu: IMM-urile și antreprenoriatul feminin au nevoie de acces la expertiză și informație, nu doar la capital
Președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu: IMM-urile și antreprenoriatul feminin au nevoie de acces la expertiză și informație, nu doar la capital
România rămâne o economie cu potențial semnificativ de creștere, însă una în care antreprenorii locali, în special IMM-urile și inițiativele antreprenoriale ale femeilor, continuă să se confrunte cu un deficit major de acces la expertiză și informație, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței, în cadrul evenimentului organizat de Asociația Women for a Better Society […]
De ce AI este un coșmar pentru UE
Tehnologie
De ce AI este un coșmar pentru UE
Inteligența artificială a scos la suprafață una dintre cele mai vechi și mai profunde diferențe dintre Europa și Statele Unite. În timp ce Uniunea Europeană încearcă să controleze și să limiteze riscurile asociate noilor tehnologii prin reglementări stricte, guvernul american a ales, cel puțin la nivel federal, să lase companiile să se dezvolte aproape fără […]
DECLARAȚII EXCLUSIVE
Educația financiară, investiția care unește societatea. Alexandru Petrescu, președintele ASF: Femeile lider înțeleg în primul rând importanța investiției în educație și în oameni
Educația financiară, investiția care unește societatea. Alexandru Petrescu, președintele ASF: Femeile lider înțeleg în primul rând importanța investiției în educație și în oameni
Președintele Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), Alexandru Petrescu, a vorbit, în cadrul evenimentului Woman for a Better Society, despre rolul educației financiare ca instrument de coeziune socială și dezvoltare durabilă.   În acest context, președintele ASF a vorbit despre rolul specific al femeilor-lider, care înțeleg profund importanța investiției în educație și capital uman. Potrivit acestuia, WBS […]