Prima pagină » A început greva la uzinele Ford din Germania. Angajații, nemulțumiți de concedierile anunțate de compania auto

A început greva la uzinele Ford din Germania. Angajații, nemulțumiți de concedierile anunțate de compania auto

A început greva la uzinele Ford din Germania. Angajații, nemulțumiți de concedierile anunțate de compania auto
Uzinele Ford din Koln

Angajații de la uzine Ford din Koln, Germania, au declanșat, miercuri, prima grevă organizată vreodată de la înființarea fabricii, în 1930. Sindicatul IG Metall ripostează astfel față de planurile de rentabilizare anunțate de companie, care implică reduceri de costuri și concedieri. Sindicatul a inițiat acest protest atât pentru a-şi exprima dezacordul pentru concedierile anunţate, care ar trebui să intre în vigoare în curând, cât şi pentru modul e gestionare a uzinei de Ford, care duce la lipsa unor perspective clare de viitor.

La Koln se află sediul diviziei europene a Ford, un centru care în prezent are, în total, 11.500 de angajați – o cifră sensibil mai mică decât în 218, când avea 20.000. În cadrul unei noi etape de rentabilizare, conducerea vrea ca până în 2027 să renunţe la 2.900 de angajaţi, veste care a tensionat relațiile de muncă. Sindicatului IG Metall a anunțat că 93,5% dintre angajați au votat în favoarea declanșării grevei, depășind cu mult pragul de 75% necesar pentru a trece la acțiune. Negocierile cu conducerea Ford sunt momentan suspendate, sindicatul declarând că va reveni la masa discuțiilor doar în cazul în care compania va propune „o ofertă acceptabilă pentru încheierea conflictului”, transmite Ford Authority. 

Activitatea a fost complet oprită

Purtătorul de cuvânt al IG Metall, David Ludtke, a informat că activitatea a fost complet oprită, iar decizia afectează întregul proces al muncii – inclusiv producția, dezvoltarea și serviciile administrative. Doar lucrătorii esențiali au primit permisiunea de a intra astăzi în spațiul industrial.

IG Metall, unul dintre cele mai importante sindicate din Germania, cere un acord colectiv de muncă care să ofere angajaților plăți compensatorii ridicate și securitate financiară, transmite Agerpres. Totodată, sindicatul IG Metall avertizează că prelungirea conflictului ar putea afecta nu doar producția de autoturisme, ci și operațiunile comerciale ale Ford în Europa, cu riscuri reputaționale majore. Greva reprezintă o nouă provocare operațională pentru Ford, într-un moment în care compania caută să-și optimizeze costurile și să-și consolideze poziția în segmentul vehiculelor comerciale.

Mari probleme pentru Ford în Europa

Operațiunile Ford din Europa înregistrează pierderi de mulți ani. Anunțurile cu privire la planurile de rentabilizare veneau, de fapt, într-un context tensionat pentru gigantul auto american, care se confruntă cu probleme serioase în Europa, inclusiv cu o cerere scăzută pentru vehiculele electrice și cu o concurență tot mai agresivă din partea producătorilor chinezi. Ford a cerut în repetate rânduri autorităților din UE și Marea Britanie să introducă stimulente mai consistente pentru achiziția de EV-uri. În lipsa acestora, compania și-a reorientat strategia către divizia Ford Pro, care rămâne principalul motor de profit pe piața europeană.

Chiar și cu aceste măsuri, situaţia companiei Ford în Europa pare să degradeze în continuare. În 2023, a fost oprită producţia lui Focus la uzina din Saarlouis şi chiar dacă a plasat în producţie două modele relativ noi la uzina principală Ford din Germania, cea din Koln. De fapt, după ce a renunţat total la maşinile cu combustie, fabrica Ford din Koln produce acum un număr derizoriu de maşini electrice: în 3 luni a asamblat abia cât producea în 2009 într-o săptămână! Unele voci sugerează chiar şi o posibilă retragere a Ford din Europa, scrie piațaauto.ro.

A început greva la uzinele Ford din Germania

A început greva la uzinele Ford din Germania

Cifrele nu sunt încurajatoare

Conform datelor publicate recent de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), în primele trei luni din acest an vânzările Ford în Europa au scăzut cu 1,9%. În 2023, fabrica din Koln a fost reutilată complet și redeschisă, iar ulterior a fost plasat în producţie primul model, Ford Explorer, construit pe platforma lui VW ID.4. Ford a avut planuri măreţe cu modelele electrice şi a investit cu adevărat mult în acea uzină, dar a neglijat modele noi, cel mai probabil pentru că a crezut că europenii vor fi fericiţi cu modele construite pe platforme ale grupului VW, cu emblema Ford. Dar, comentează analiștii auto, europenii aveau deja suficiente opțiuni de a cumpăra diferite ipostaze ale lui VW ID.4, fie în original, fie sub forma Skoda Enyaq sau Cupra, astfel încât nu prea mai era nevoie şi de Ford Explorer. Acelaşi lucru s-a întâmplat şi cu Ford Capri, care e o versiune de SUV Coupe pe aceeaşi platformă a lui ID.4, la fel cum e şi VW ID.5.

 

Alte articole importante
Bursa de Valori din Republica Moldova, lansată oficial. Un pas spre integrarea europeană
Bursa de Valori din Republica Moldova, lansată oficial. Un pas spre integrarea europeană
Bursa de Valori din Republica Moldova a fost inaugurată luni, la Chișinău, în cadrul Moldova Business Week – Capital Market Forum 2025. Evenimentul marchează o etapă majoră pentru piața financiară a țării. Bursa de Valori din Republica Moldova, un moment definitoriu pentru piața financiară La evenimentul de inaugurare au fost prezenți Alexandru Petrescu, președintele Autorității […]
Opincile românești, furate de Prada: Cum a ajuns tradiția locală să se vândă cu 1150 de euro
Opincile românești, furate de Prada: Cum a ajuns tradiția locală să se vândă cu 1150 de euro
Opincile românești au devenit sursa de inspirație pentru o pereche de pantofi Prada, vânduți online cu 1.150 de euro. Pantofii Prada și asemănarea cu opincile românești Celebra casă de modă italiană a lansat recent pantofii pentru femei, sub denumirea „Antiqued leather pumps”. Forma, textura și croiala seamănă vizibil cu opincile românești, ceea ce sugerează o […]
Startup-urile de apărare din Europa atrag capital străin
Startup-urile de apărare din Europa atrag capital străin
Startup-urile europene din apărare au atins un nivel record de investiții, depășind 5,2 miliarde de dolari. Acest lucru se întâmplă pe fondul creșterii bugetelor militare și a presiunilor NATO. Capital record pentru apărarea europeană Startup-urile europene din domeniul apărării au intrat într-o nouă etapă. Potrivit unui raport realizat de Dealroom și NATO Innovation Fund, investițiile […]
Londra devine capitala luxului în sezonul friguros
Londra devine capitala luxului în sezonul friguros
Londra începe să prindă culoare în UK, odată cu venirea toamnei. De la costume create pe Savile Row la ceaiuri inspirate din povești de spionaj, toamna și iarna aduce luxul. Londra de lux din sezonul rece Londra își dezvăluie adevărata personalitate în sezonul rece. Străzile victoriene, luminate de ghirlande festive, puburile cu lumânări aprinse și […]
Cum reușește un mall dedicat exclusiv produselor secondhand să schimbe fața comerțului
Analize
Cum reușește un mall dedicat exclusiv produselor secondhand să schimbe fața comerțului
Descoperirea mall – ului ReTuna din Eskilstuna a fost o surpriză plăcută pentru cercetătorii în sustenabilitatea modei. Acest centru comercial din Suedia este primul de acest fel la nivel mondial care vinde exclusiv produse secondhand și refolosite. Experiențe autentice și un model inovator de afaceri În cele peste 18 luni de vizite repetate la ReTuna, […]
Vremea extremă a generat pierderi record în economia globală
Vremea extremă a generat pierderi record în economia globală
Vremea extremă a generat pierderi directe și indirecte de peste 43 de miliarde de euro în economia globală. Cercetătorii avertizează că adevăratul cost se va resimți abia în anii următori. Vremea extremă și bilanțul pierderilor directe în economia globală Europa a traversat în vara 2025 una dintre cele mai grele perioade din ultimii ani. Valurile […]