Autoritățile italiene au dictat o amendă de aproape 100 de milioane de euro împotriva Apple, pentru practici comerciale neloiale.
Amenda marchează una dintre cele mai semnificative penalizări aplicate gigantului tehnologic în Europa în ultima perioadă.
:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/06/shutterstock_199059242.jpg)
Foto: Shutterstock
Apple a primit o amendă de peste 98,5 milioane de euro din partea autorității antitrust italiene (AGCM) pentru reguli de confidențialitate considerate „excesiv de restrictive”, aplicate aplicațiilor terțe, relatează The Verge. Conform AGCM, gigantul tech ar abuza de poziția sa dominantă pe piața magazinelor de aplicații.
Autoritatea italiană acuză compania americană că impune dezvoltatorilor termeni „disproporționați” privind colectarea datelor, care depășesc cerințele legale privind confidențialitatea. Amenda se concentrează asupra politicii App Tracking Transparency (ATT), lansată de Apple în 2021. Sancțiunea pecuniară obligă dezvoltatorii să solicite utilizatorilor consimțământul de două ori pentru a urmări datele în alte aplicații și website-uri.
Autoritatea de supraveghere a deschis ancheta asupra gigantului tehnologic în mai 2023. Italienii susțin că gigantul de peste Ocean a penalizat dezvoltatorii de aplicații terțe prin impunerea „unei politici de confidențialitate mai restrictive” începând cu aprilie 2021. Ancheta AGCM a fost complexă și a fost desfășurată în coordonare cu Comisia Europeană și alte autorități internaționale de reglementare antitrust.
AGCM susține că această cerință de dublu consimțământ a redus rata de aprobare a utilizatorilor pentru profilarea publicitară. În acest fel au fost afectate veniturile dezvoltatorilor care depind de reclame personalizate.
„Solicitarea de două ori a consimțământului face ca politica ATT să fie disproporționată. Apple ar fi putut oferi același nivel de protecție a confidențialității printr-un singur pas de aprobare pentru profilare”, a explicat AGCM.
Această amendă se adaugă uneia similară, în cuantum de 162,4 milioane de dolari. Aceasta a fost dictată în luna martie de către autoritatea franceză de supraveghere a concurenței tot din cauza preocupărilor legate de sistemul ATT.
Apple a precizat pentru Reuters că nu este de acord cu decizia AGCM și intenționează să o conteste, reafirmându-și angajamentul pentru „protecția solidă a confidențialității utilizatorilor”.