AOL închide serviciul de dial-up care a introdus, cândva, Internetul în casele din întreaga lume. Probabil puțini știau că mai există până la acest anunț. Așa cum își amintesc generațiile mai mature din anii de după Revoluție, serviciul de dial-up al companiei se conectează la Internet printr-o linie telefonică și, în prezent, mai este activ doar în Statele Unite și Canada. Lansat acum mai bine de 30 de ani, AOL dial-up era cunoscut pentru sunetul său vesel la pornire, însă a fost înlocuit de mult timp de alternative mai rapide. În ultimii ani, mai puțin de 300.000 de persoane din America au declarat că folosesc exclusiv o conexiune de tip dial-up, comparativ cu peste 300 de milioane care au internet prin bandă largă, potrivit estimărilor guvernamentale din 2023.
Era o vreme când, pentru a intra pe Internet, îți așteptai rândul ca linia telefonică a casei să fie liberă, apoi introduceai în computer un CD cu software-ul AOL și apăsai „Connect”. Un șir de sunete metalice, piuituri și fâșâituri anunțau că modemul negocia cu rețeaua, iar momentul final, când liniștea era înlocuită de un ecran cu logo-ul AOL, era o mică victorie personală. În spatele acelei conexiuni lente, care încărca imaginile rând cu rând, se ascundea, totuși, emoția descoperirii unei lumi complet noi.
„AOL își evaluează periodic produsele și serviciile și a decis să întrerupă serviciul de internet dial-up”, a anunțat compania, într-o notificare adresată abonaților din SUA și Canada.
Serviciul nu va mai fi disponibil în pachetele AOL începând cu 30 septembrie, scrie BBC.
„Mulțumim pentru amintiri. Odihnească-se în pace”, a scris Steve Case, cofondator AOL, care a condus compania în perioada sa de creștere din anii ’90.
:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/08/Screen-Shot-2025-08-12-at-09.04.00.png)
AOL și Yahoo sunt deținute de Apollo Global
Compania era cunoscută pentru strategia de a atrage clienți trimițându-le prin poștă CD-uri de test gratuite și, la un moment dat, susținea că deține aproape 40% din timpul total pe care americanii îl petreceau online. AOL, care a fuzionat cu Time Warner în anul 2000, într-o tranzacție considerată pe scară largă un dezastru. Totuși, consorțiul avea peste 30 de milioane de abonați la sfârșitul lui 2001.
Dar poziția sa dominantă începuse deja să se erodeze, pe măsură ce ofertele de internet prin bandă largă ale rivalilor câștigau teren. Încă din 2003 au apărut diverse „necrologuri” anticipative pentru serviciul de dial-up, printre care și un articol din Wall Street Journal intitulat destul de limpede: „Este oficial. Dial-up moare”. În Marea Britanie, AOL a fost detronată din poziția de principal furnizor de Internet în 1999. Apoi și-a vândut divizia britanică în 2006.
Time Warner a renunțat la AOL în 2009. În 2015, aceasta a fost cumpărată de Verizon, care a văzut valoare în divizia sa de tehnologie mobilă și, ulterior, a fuzionat-o cu Yahoo. Astăzi, AOL și Yahoo sunt deținute de Apollo Global.