Prima pagină » Audi analizează posibilitatea creșterii prețurilor pentru a atenua impactul tarifelor americane

Audi analizează posibilitatea creșterii prețurilor pentru a atenua impactul tarifelor americane

Audi analizează posibilitatea creșterii prețurilor pentru a atenua impactul tarifelor americane

Audi (o divizie a grupului Volkswagen) analizează posibilitatea transferării costurilor create de majorarea tarifelor la import în SUA pe seama consumatorilor, prin intermediul majorării prețurilor automobilelor, a anunțat marți producătorul german, care a adăugat că ar urma să ia o decizie în acest an cu privire la producția de automobile în America de Nord, transmite Reuters.

Audi nu are în prezent uzine de asamblare în SUA și este unul dintre cei mai expuși producători auto la tarifele americane din cauza uzinei sale de la San Jose Chiapa, Mexic, unde constructorul german are peste 5.000 de angajați care produc popularul model Q5.

Marți, cu ocazia prezentării rezultatelor anuale, directorul general Gernot Doellner a spus că SUA reprezintă ‘principala piață de creștere’ pentru marca Audi.

,,Aceasta este strategia pe care o urmărim. Și o urmărim indiferent de modificările mediului politic din SUA”, a spus Doellner, făcând referire la tarifele la import pe care administrația președintelui Donald Trump le-a introdus pentru produsele care provin din Mexic și Canada.

Doellner a mai spus că se așteaptă ca în acest an să fie luată o decizie cu privire la producția locală de automobile în America de Nord, care ar putea include folosirea uneia dintre actualele uzine ale Volkswagen sau construcția unei noi uzine.

La rândul său, directorul financiar de la Audi, Juergen Rittersberger, a precizat că firma analizează ‘cât de mult vom fi nevoiți să transferăm, cel puțin o parte din tarife, pe seama clienților noștri sub forma de majorări de prețuri’.

În 2024, grupul Audi, care include și mărci precum Bentley, Lamborghini și Ducati, a suferit o scădere de 33% a profitului după taxe, până la 4,2 miliarde euro, și un declin de 8% al cifrei de afaceri, până la 64,5 miliarde euro.

Constructorul german a livrat, în 2024, aproximativ 164.000 de automobile electrice, un recul de 8% în ritm anual. De asemenea, livrările Audi pe piața chineză, care a fost responsabilă pentru 40% din livrările globale ale Audi (650.000 de unități dintr-un total de 1,67 milioane unități), au scăzut cu 11%.

Ca răspuns la dificultățile actuale, Audi intenționează să elimine 7.500 de locuri de muncă în Germania până în 2029, în domenii precum administrație și dezvoltare, devenind ultimul jucător din industria auto germană care anunță măsuri de reducere a costurilor. Audi are aproximativ 88.000 de angajați la nivel mondial, dintre care 55.000 în Germania.

Restructurările anunțate luni seara de Audi reprezintă ultima veste proastă venită din partea sectorului auto al celei mai mari economii europene, care a fost afectat puternic de tranziția cu probleme la automobilele electrice, competiția puternică de pe piața chineză venită din partea rivalilor locali și cererea slabă.

Incluzând măsurile anunțate de Audi, disponibilizările planificate la nivelul întregului grup Volkswagen se ridică la aproximativ 48.000 de posturi.

VW a demarat programe de reducere a costurilor care vizează eliminarea a 35.000 de posturi, Porsche are de gând să elimine 3.900 de posturi iar divizia de software Cariad intenționează să elimine aproximativ 1.600 de posturi.

Alte articole importante
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își construiește prima brigadă blindată permanentă în străinătate după al Doilea Război Mondial. Cheltuielile militare ating niveluri istorice. Revoluția Bundeswehr și angajamentele NATO Pe 22 mai, localnicii din Vilnius au salutat trecerea tancurilor germane pe străzi, un simbol al legăturilor strânse cu NATO. Brigada 45 Panzer, denumită „Lithuania”, va ajunge la 5.000 de militari […]
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Pe malul Mării Mediterane ia naștere un mega-oraș de peste 180 miliarde $, care va deveni un hub urban și economic de referință în regiune. Proiectul combină infrastructură ultramodernă, facilități rezidențiale și comerciale și concepte inovatoare de dezvoltare urbană, marcând o nouă eră a metropolelor globale. Cel mai scump proiect urban va fi ridicat în […]
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Europa se confruntă cu o criză structurală și trebuie să înțeleagă că modelul său economic și geopolitic nu mai este sustenabil, scriu analiștii The Economist. Războiul, protecționismul și stagnarea economică sunt dovezi ale costurilor antrenate de politicile sale de autosuficiență. Ca o familie nobiliară care își maschează conturile goale, Europa trebuie să renunțe la luxurile […]
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Tot mai mulți români aleg să-și petreacă vacanțele la capătul lumii, într-un loc unde liniștea absolută întâlnește aventura pură. Antarctica, considerată ultima frontieră turistică a planetei, devine noua destinație de vis pentru călătorii români cu spirit de explorator. O croazieră de expediție, în valoare de nu mai puțin de 15.000 de euro, promite o experiență […]
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Italia pune din nou pe şine un nou simbol al eleganței și nostalgiei anilor ’50-’60. Trenul La Dolce Vita Orient Express, un hotel de lux pe șine, promite o experiență unică între design retro, gastronomie de top și peisaje spectaculoase. Preţurile încep de la 3.500 de euro de persoană. Călătoria începe la Roma, în stil […]
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
Coreea de Sud este al treilea exportator mondial de produse cosmetice, după Franța și Statele Unite. Exporturile sud-coreene de cosmetice au crescut de la 650 milioane de dolari în 2011, la 4 miliarde în 2017 și 10 miliarde în 2024. Performanța excepțională a Coreei este susținută de faimosul concept K-beauty, un ritual care pendulează, de […]