Românii au cheltuit aproximativ 720 de milioane de lei în ziua de Black Friday prin intermediul platformei PayU.
Evenimentul a confirmat tendința consumatorilor din țara noastră de a profita din plin de ziua cu cele mai mari reduceri din an în mediul digital, consolidând poziția comerțului electronic în economia locală.
:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/11/Black-Friday-2025-unsplash-Puterea-financiara.jpg)
Foto: Unsplash
Valoarea totală a tranzacțiilor efectuate de Black Friday 2025 prin intermediul platformei PayU a fost de 720 de milioane de lei, cu 9% mai mult decât anul trecut. Numărul total al tranzacțiilor procesate în ziua de 7 noiembrie a fost de aproximativ 1,31 milioane, potrivit datelor publicate de PayU GPO România, preluate de News.ro. Cifrele confirmă interesul tot mai mare al românilor pentru cumpărăturile online în perioada marilor reduceri.
Conform companiei, plățile efectuate cu cardurile salvate au reprezentat peste 64% din total, în creștere cu 17% față de ediția anterioară a evenimentului. De asemenea, PayU GPO a anunțat că cea mai mare comandă a depășit 85.000 de lei și a fost înregistrată pentru produse din categoria eTail.
În „minutul de aur” al ediției Black Friday 2025 au fost procesate peste 11.000 de tranzacții. Cele mai căutate produse au fost cele din categoriile cosmetice, FMCG (alimente neperisabile și produse de băcănie), articole pentru copii, IT&C și produse pentru casă și decorațiuni.
„Black Friday 2025 demonstrează încă o dată entuziasmul românilor pentru cumpărăturile online, dar și gradul crescut de planificare și încredere în comerțul electronic. Tot mai mulți clienți aleg să profite de reducerile sezoniere cumpărând în mod responsabil, utilizând ratele extinse oferite de partenerii financiari și beneficiind de rapiditatea plăților cu un singur click, prin cardurile salvate”, a declarat Elena Gheorghe, country manager al PayU GPO România.
Valoarea medie a unei tranzacții a fost de 546 de lei, de trei ori mai mare decât media anuală. Totodată, plățile în rate au înregistrat o valoare medie de 945 de lei, adică dublu față de valoarea medie anuală. Aceste plăți au reprezentat aproximativ 35% din totalul volumului procesat. În acest caz vorbim despre o creștere cu 18% comparativ cu Black Friday 2024.
În plus, 17% dintre tranzacțiile realizate au fost efectuate cu carduri emise în afara României. Procentul este cu 13% mai mare decât cel de anul trecut. Cele mai multe plăți din afara țării au provenit din Lituania, Regatul Unit și Belgia.
PayU GPO România este liderul serviciilor de plată online la nivel local. Compania face parte din grupul global PayU GPO, care activează în peste 40 de țări. Pe piața românească are o experiență de peste două decenii. Din portofoliu fac parte clienți strategici precum eMAG, Altex, FashionDays, Flanco, Orange și Vodafone.