Prima pagină » Brandul Focus Media Outdoor câștigă teren la Otopeni în urma licitației din august pentru spațiile publicitare din aeroport

Brandul Focus Media Outdoor câștigă teren la Otopeni în urma licitației din august pentru spațiile publicitare din aeroport

Brandul Focus Media Outdoor câștigă teren la Otopeni în urma licitației din august pentru spațiile publicitare din aeroport

Într-o eră în care vizibilitatea brandului face diferența dintre notorietate și anonimat, grupul Excellence Media Production – Focus Media Outdoor se impune ca un jucător strategic în piața de publicitate OOH (out-of-home) prin poziționarea sa de excepție în cadrul celui mai important nod aerian al României: Aeroportul Henri Coandă – Otopeni. Astfel, în urma licitației organizate pe 20 august de Bursa Română de Mărfuri (BRM) în numele și pentru Compania Națională Aeroporturi București (CNAB), Excellence Media a adjudecat 11 spații din 14, care se adaugă la cele 5 adjudecate în martie 2025 de Focus Media.

Companii de top din piața de publicitate din România, precum New Age Advertising Agency, Excellence Media Production, deținător al brandului Focus Media Outdoor, Lemon Design, Clear Media, Paralela 45, Invent Media, Allianso Business Park și Waldevar Energy au licitat pentru primul lot de 14 spații publicitare din 27, aflate în incinta Aeroportului Otopeni.

Licitațiile au fost extrem de competitive, iar prețurile adjudecate au înregistrat creșteri semnificative față de prețurile de pornire. Unele locații au înregistrat creșteri procentuale impresionante, de la 480 de euro, fiind adjudecat cu 6790 de euro (o creștere de 1450%) – iar rezultatele reflectă o cerere mare și o apreciere semnificativă a valorii spațiilor publicitare. Cele mai multe spații publicitare au fost adjudecate de Excellence Media. Astfel, cele 11 locații se adaugă portofoliului grupului de media din care face parte și Focus Media, firmă care a adjudecat la licitația din martie 5 locații în aeroport.

Focus Media Outdoor oferă locații premium pentru amplasarea panourilor

Focus Media Outdoor, locații premium pentru amplasarea panourilor

Venit suplimentar de aproape 400.000 de euro pentru CNAB

Conform hotărârii Comisiei de analiză, contractele de închiriere vor avea o durată inițială de 12 luni, cu posibilitatea de prelungire pentru încă un an. De asemenea, locațiile mai mici, dar premium, și cele situate în zonele cu trafic intens au avut o valoare semnificativ mai mare decât s-a anticipat inițial. Cele mai mari creșteri de preț au fost înregistrate de agențiile și retailerii care vizau expunerea maximă în aceste zone.

Astfel, în urma licitației din 20 august, CNAB și-a asigurat un venit suplimentar de aproape 400.000 de euro anual din chiria obținută pe cele 14 spații publicitare. Urmează a doua parte a licitației, organizată joi, 21 august.

Creșterea cererii pentru spații publicitare se aliniază cu evoluția pozitivă a traficului de pasageri la Aeroportul Otopeni. În 2024, Aeroportul Henri Coandă a înregistrat un număr record de pasageri, cu o creștere de 9,22% față de 2023 și de 8,99% față de 2019, anul pre-pandemic. Estimările pentru 2025 sugerează că numărul de pasageri ar putea depăși 17 milioane, consolidând Aeroportul Otopeni ca principala poartă aeriană a țării. Aceste tendințe susțin o cerere continuă pentru spații publicitare de calitate, iar concurența puternică în cadrul licitațiilor subliniază aprecierea acestei valori pe piața publicitară.

Desfășurarea licitației

Licitația a fost organizată printr-o procedură deschisă, cu strigare, iar câștigătorii au fost desemnați în funcție de cele mai bune oferte financiare. Prețurile de adjudecare au fost corecte, reflectând realitățile pieței. Contractele vor avea o durată inițială de un an, cu posibilitatea de prelungire. Evenimentul a avut loc pe 20 august 2025 și a fost organizat de Bursa Română de Mărfuri pentru atribuirea contractului de închiriere a 27 locații destinate expunerii de reclame în incinta Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB) S.A., conform Deciziei B.R.M. nr. 56/19.08.2025 a Directorului General al BRM.

Procedura a fost organizată sub forma unei licitații deschise cu strigare, având prezența fizică a ofertanților. Documentația licitației a fost elaborată de BRM pe baza cerințelor formulate de CNAB.

Conform organizatorilor, licitația a respectat prevederile Legii 357/2005 și Regulamentul Bursei Române de Mărfuri. Au fost depuse oferte de către mai multe companii din domeniul publicității outdoor, iar adjudecarea s-a realizat pe baza celui mai bun preț oferit pentru fiecare locație.

Alte articole importante
Rusia intenționează să construiască o centrală nucleară pe Lună: s-au aflat detalii
Rusia intenționează să construiască o centrală nucleară pe Lună: s-au aflat detalii
Luna este din ce în ce mai mult văzută ca o platformă pentru prezența umană pe termen lung dincolo de Pământ. Proiectul își propune să furnizeze energie programului lunar rusesc și unei stații științifice comune ruso-chineze. Rusia are planuri de a construi o centrală electrică pe Lună Federația Rusă intenționează să amplaseze o centrală nucleară pe […]
La ce să ne așteptăm în 2026: Pariurile marilor brokeri pe S&P 500 și economia globală
La ce să ne așteptăm în 2026: Pariurile marilor brokeri pe S&P 500 și economia globală
Anul 2026 se conturează drept unul de continuare a raliului de pe piețele financiare, potrivit previziunilor marilor case de brokeraj internaționale. Un sondaj realizat de Reuters arată că investitorii mizează în continuare pe inteligența artificială, pe scăderea costurilor de finanțare și pe o reziliență surprinzătoare a economiei globale, în pofida riscurilor persistente legate de inflație, […]
ANALIZĂ
Cum vor transforma AI-ul și roboții criminalitatea și aplicarea legii
Cum vor transforma AI-ul și roboții criminalitatea și aplicarea legii
AI-ul și robotica sunt pe cale să revoluționeze atât modul în sunt comise infracțiunile, cât și modul în care autoritățile le combat. Noile instrumente digitale promit să ofere forțelor de ordine o eficiență fără precedent, în timp ce delincvenții explorează deja metode avansate pentru a exploata aceleași tehnologii. AI și roboții: cum vor evolua criminalitatea […]
Hackerii au furat peste 2,7 miliarde $ în criptomonede în 2025
Hackerii au furat peste 2,7 miliarde $ în criptomonede în 2025
În 2025, hackerii au furat peste 2,7 miliarde de dolari în criptomonede, marcând cel mai mare jaf de acest gen din istoria digitală. Cele mai importante atacuri au vizat exchange-uri și proiecte DeFi și au implicat atât hackeri independenți, cât și grupuri susținute de state. Hackerii au furat criptomonede de 2,7 miliarde $ în 2025, […]
ANALIZĂ
De ce apare zeița Diana pe moneda de aur cu tematica „plăcuţele votive de la Germisara” lansată de BNR: Simbol al prestigiului și identității culturale
De ce apare zeița Diana pe moneda de aur cu tematica „plăcuţele votive de la Germisara” lansată de BNR: Simbol al prestigiului și identității culturale
Banca Naţională a României (BNR) a anunțat că lansează pe 29 decembrie în circuitul numismatic o monedă din aur cu tema Istoria aurului – Plăcuţele votive de la Germisara. Aversul monedei prezintă detalii ale artefactelor găzduite de Muzeul Civilizației Dacice și Romane din Deva, iar reversul redă un detaliu reprezentând-o pe zeiţa Diana la vânătoare. […]
Ce țări exportă cele mai multe decorațiuni de Crăciun
Ce țări exportă cele mai multe decorațiuni de Crăciun
Piața de decorațiuni de Crăciun este dominată de câteva țări care exportă milioane de ornamente, instalații luminoase și brazi artificiali. Aceste state joacă un rol important în aprovizionarea magazinelor din întreaga lume cu produse specifice Sărbătorilor de iarnă. China câștigă cel mai mult din exportul de decorațiuni de Crăciun Decorațiunile de Crăciun reprezintă un adevărat […]