Prima pagină » BYD şi Porsche şochează investitorii, fiecare în felul său. Ultima şansă pentru Porsche, spune Deutsche Bank

BYD şi Porsche şochează investitorii, fiecare în felul său. Ultima şansă pentru Porsche, spune Deutsche Bank

BYD şi Porsche şochează investitorii, fiecare în felul său. Ultima şansă pentru Porsche, spune Deutsche Bank

Companiile auto BYD şi Porsche au şocat investitorii la bursă, săptămâna trecută, dar fiecare într-un mod diferit.

Acțiunile producătorului BYD au crescut cu 21%,  marcând cea mai bună performanță din 2020, pe fondul așteptărilor privind un update important al tehnologiei sale de conducere autonomă, în timp ce acţiunile Porsche au consemnat cea mai mare cădere de la listarea la bursă, după ce concernul german a anunţat reducerea profiturilor, pentru a dezvolta noi motoare pe combustie.

Creşte interesul investitorilor pentru BYD

Investitorii anticipează că producătorul chinez de vehicule electrice va prezenta progrese în sistemul său „God’s Eye” și va introduce funcții inteligente la modelele low-cost, intensificând concurența pe piața chineză a maşinilor electrice, potrivit Bloomberg.

Creșterea opțiunilor tranzacționate pe BYD și alte companii din lanțul de aprovizionare sugerează un interes ridicat al investitorilor.

BYD vizează vânzări între 5-6 milioane unități în 2025, după ce a livrat 4,3 milioane anul trecut, consolidându-și poziția ca al optulea cel mai mare producător auto global.

Porsche, cădere istorică la bursă

Acțiunile Porsche au scăzut cu 7% vineri, marcând cea mai mare scădere de la listarea companiei, după ce aceasta a avertizat că lansarea unor noi modele și costurile legate de baterii vor afecta marjele de profit din 2025.

Porsche a anunțat o marjă estimată de 10-12%, sub așteptările analiștilor și mult sub ținta pe termen mediu de 17-19%.

Compania va suporta un impact de 800 milioane euro pe profituri pentru lansarea de modele noi cu motoare cu combustie și hibride, pe fondul cererii scăzute pentru vehicule electrice în Europa și a competiției intense din China.

Acțiunile Porsche au pierdut 27% în 2024, iar capitalizarea sa s-a înjumătățit față de vârful din mai 2023, de puțin sub 110 miliarde de euro.

Considerăm că aceasta este ultima șansă a lui Porsche de a dovedi că poate redresa această afacere, înainte de a pierde și mai mult încrederea acționarilor pe termen lung”, au declarat analiștii Deutsche Bank, citaţi de Reuters.

Porsche, care la debutul său pe bursă, în 2022, a fost evaluată mai mult decât compania sa mamă Volkswagen AG, a pierdut teren de atunci, luptându-se să demareze vânzările de vehicule electrice și suferind din cauza cererii slabe din China, principala sa piață.

 

Alte articole importante
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își construiește prima brigadă blindată permanentă în străinătate după al Doilea Război Mondial. Cheltuielile militare ating niveluri istorice. Revoluția Bundeswehr și angajamentele NATO Pe 22 mai, localnicii din Vilnius au salutat trecerea tancurilor germane pe străzi, un simbol al legăturilor strânse cu NATO. Brigada 45 Panzer, denumită „Lithuania”, va ajunge la 5.000 de militari […]
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Pe malul Mării Mediterane ia naștere un mega-oraș de peste 180 miliarde $, care va deveni un hub urban și economic de referință în regiune. Proiectul combină infrastructură ultramodernă, facilități rezidențiale și comerciale și concepte inovatoare de dezvoltare urbană, marcând o nouă eră a metropolelor globale. Cel mai scump proiect urban va fi ridicat în […]
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Europa se confruntă cu o criză structurală și trebuie să înțeleagă că modelul său economic și geopolitic nu mai este sustenabil, scriu analiștii The Economist. Războiul, protecționismul și stagnarea economică sunt dovezi ale costurilor antrenate de politicile sale de autosuficiență. Ca o familie nobiliară care își maschează conturile goale, Europa trebuie să renunțe la luxurile […]
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Tot mai mulți români aleg să-și petreacă vacanțele la capătul lumii, într-un loc unde liniștea absolută întâlnește aventura pură. Antarctica, considerată ultima frontieră turistică a planetei, devine noua destinație de vis pentru călătorii români cu spirit de explorator. O croazieră de expediție, în valoare de nu mai puțin de 15.000 de euro, promite o experiență […]
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Italia pune din nou pe şine un nou simbol al eleganței și nostalgiei anilor ’50-’60. Trenul La Dolce Vita Orient Express, un hotel de lux pe șine, promite o experiență unică între design retro, gastronomie de top și peisaje spectaculoase. Preţurile încep de la 3.500 de euro de persoană. Călătoria începe la Roma, în stil […]
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
Coreea de Sud este al treilea exportator mondial de produse cosmetice, după Franța și Statele Unite. Exporturile sud-coreene de cosmetice au crescut de la 650 milioane de dolari în 2011, la 4 miliarde în 2017 și 10 miliarde în 2024. Performanța excepțională a Coreei este susținută de faimosul concept K-beauty, un ritual care pendulează, de […]