Prima pagină » BYD țintește Germania, pentru cea de-a treia uzină a sa din Europa

BYD țintește Germania, pentru cea de-a treia uzină a sa din Europa

BYD țintește Germania, pentru cea de-a treia uzină a sa din Europa

Producătorul chinez de automobile electrice BYD are în vedere Germania pentru cea de-a treia facilitate a sa de asamblare din Europa, după ce prima economie europeană s-a opus anul trecut tarifelor introduse de Bruxelles pentru automobilele electrice made in China, a declarat pentru Reuters o sursă din apropierea acestui dosar.

Constructorii chinezi de automobile sunt interesați să deschidă uzine în Europa, în încercarea de a vinde mai multe automobile cu prețuri reduse în regiune și a concura cu rivalii europeni, într-un moment în care scade cererea în China, cea mai mare piață auto din lume. De asemenea, producătorii chinezi vor să ocolească tarifele la import introduse de UE anul trecut pentru automobilele electrice made in China.

Într-un interviu acordat la începutul acestei luni pentru publicația germană Automobilwoche, vicepreședintele BYD, Stella Li, a spus că grupul chinez analizează o posibilă a treia uzină din Europa, pe lângă cele două pe care le construiește deja în Ungaria și Turcia, dar nu a dezvăluit unde anume ar putea fi construită această facilitate.

Cu toate acestea, sursa citată de Reuters a spus că Germania este prima alegere a BYD, chiar dacă această alegere este pusă sub semnul întrebării în interiorul companiei chineze, având în vedere costurile mari cu mâna de lucru și energia din Germania, la care se adaugă productivitatea și flexibilitatea redusă. Deocamdată, nu a fost luată încă o decizie finală, a adăugat sursa, care a dorit să își păstreze anonimatul.

Grupul chinez are în vedere Europa Occidentală pentru cea de-a treia uzină a sa din regiune, pentru că vrea să crească gradul de recunoaștere a mărcii precum și acceptarea BYD ca producător local în rândul consumatorilor europeni, a dezvăluit sursa. Însă, în paralel, BYD vrea să respecte o directivă a Beijingului conform căreia companiile chineze nu ar trebui să investească în țările care au sprijinit introducerea de tarife pentru importurile de automobile electrice chineze, a adăugat sursa. Asta înseamnă că în prezent BYD nu are în vedere unele state membre, inclusiv Italia și Franța, pentru că acestea au sprijinit introducerea de tarife.

Cât de pro-China vor fi țările individuale în următorii ani va fi un aspect decisiv, a mai spus sursa, adăugând că decizia finală cu privire la cea de-a reia uzină va depinde și de vânzările BYD în Europa precum și de gradul de utilizare a uzinelor din Ungaria și Turcia.

Uzina BYD din Ungaria ar urma să demareze producția în luna octombrie a acestui an iar cea din Turcia ar trebui să înceapă să producă în luna martie 2026. Atunci când vor ajunge la o capacitate maximă de producție, cele două facilități ar urma să aibă o capacitate totală de 500.000 de autoturisme pe an.

Potrivit estimărilor cuprinse în raportul S&P Global Mobility, vânzările din Europa ale BYD se vor dubla în acest an, până la 186.000 de unități, de la 83.000 de unități în 2024, și sunt preconizate să continue să crească până la 400.000 de unități în 2029.

 

Alte articole importante
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își construiește prima brigadă blindată permanentă în străinătate după al Doilea Război Mondial. Cheltuielile militare ating niveluri istorice. Revoluția Bundeswehr și angajamentele NATO Pe 22 mai, localnicii din Vilnius au salutat trecerea tancurilor germane pe străzi, un simbol al legăturilor strânse cu NATO. Brigada 45 Panzer, denumită „Lithuania”, va ajunge la 5.000 de militari […]
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Pe malul Mării Mediterane ia naștere un mega-oraș de peste 180 miliarde $, care va deveni un hub urban și economic de referință în regiune. Proiectul combină infrastructură ultramodernă, facilități rezidențiale și comerciale și concepte inovatoare de dezvoltare urbană, marcând o nouă eră a metropolelor globale. Cel mai scump proiect urban va fi ridicat în […]
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Europa se confruntă cu o criză structurală și trebuie să înțeleagă că modelul său economic și geopolitic nu mai este sustenabil, scriu analiștii The Economist. Războiul, protecționismul și stagnarea economică sunt dovezi ale costurilor antrenate de politicile sale de autosuficiență. Ca o familie nobiliară care își maschează conturile goale, Europa trebuie să renunțe la luxurile […]
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Tot mai mulți români aleg să-și petreacă vacanțele la capătul lumii, într-un loc unde liniștea absolută întâlnește aventura pură. Antarctica, considerată ultima frontieră turistică a planetei, devine noua destinație de vis pentru călătorii români cu spirit de explorator. O croazieră de expediție, în valoare de nu mai puțin de 15.000 de euro, promite o experiență […]
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Italia pune din nou pe şine un nou simbol al eleganței și nostalgiei anilor ’50-’60. Trenul La Dolce Vita Orient Express, un hotel de lux pe șine, promite o experiență unică între design retro, gastronomie de top și peisaje spectaculoase. Preţurile încep de la 3.500 de euro de persoană. Călătoria începe la Roma, în stil […]
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
Coreea de Sud este al treilea exportator mondial de produse cosmetice, după Franța și Statele Unite. Exporturile sud-coreene de cosmetice au crescut de la 650 milioane de dolari în 2011, la 4 miliarde în 2017 și 10 miliarde în 2024. Performanța excepțională a Coreei este susținută de faimosul concept K-beauty, un ritual care pendulează, de […]