Prima pagină » BYD țintește Germania, pentru cea de-a treia uzină a sa din Europa

BYD țintește Germania, pentru cea de-a treia uzină a sa din Europa

BYD țintește Germania, pentru cea de-a treia uzină a sa din Europa

Producătorul chinez de automobile electrice BYD are în vedere Germania pentru cea de-a treia facilitate a sa de asamblare din Europa, după ce prima economie europeană s-a opus anul trecut tarifelor introduse de Bruxelles pentru automobilele electrice made in China, a declarat pentru Reuters o sursă din apropierea acestui dosar.

Constructorii chinezi de automobile sunt interesați să deschidă uzine în Europa, în încercarea de a vinde mai multe automobile cu prețuri reduse în regiune și a concura cu rivalii europeni, într-un moment în care scade cererea în China, cea mai mare piață auto din lume. De asemenea, producătorii chinezi vor să ocolească tarifele la import introduse de UE anul trecut pentru automobilele electrice made in China.

Într-un interviu acordat la începutul acestei luni pentru publicația germană Automobilwoche, vicepreședintele BYD, Stella Li, a spus că grupul chinez analizează o posibilă a treia uzină din Europa, pe lângă cele două pe care le construiește deja în Ungaria și Turcia, dar nu a dezvăluit unde anume ar putea fi construită această facilitate.

Cu toate acestea, sursa citată de Reuters a spus că Germania este prima alegere a BYD, chiar dacă această alegere este pusă sub semnul întrebării în interiorul companiei chineze, având în vedere costurile mari cu mâna de lucru și energia din Germania, la care se adaugă productivitatea și flexibilitatea redusă. Deocamdată, nu a fost luată încă o decizie finală, a adăugat sursa, care a dorit să își păstreze anonimatul.

Grupul chinez are în vedere Europa Occidentală pentru cea de-a treia uzină a sa din regiune, pentru că vrea să crească gradul de recunoaștere a mărcii precum și acceptarea BYD ca producător local în rândul consumatorilor europeni, a dezvăluit sursa. Însă, în paralel, BYD vrea să respecte o directivă a Beijingului conform căreia companiile chineze nu ar trebui să investească în țările care au sprijinit introducerea de tarife pentru importurile de automobile electrice chineze, a adăugat sursa. Asta înseamnă că în prezent BYD nu are în vedere unele state membre, inclusiv Italia și Franța, pentru că acestea au sprijinit introducerea de tarife.

Cât de pro-China vor fi țările individuale în următorii ani va fi un aspect decisiv, a mai spus sursa, adăugând că decizia finală cu privire la cea de-a reia uzină va depinde și de vânzările BYD în Europa precum și de gradul de utilizare a uzinelor din Ungaria și Turcia.

Uzina BYD din Ungaria ar urma să demareze producția în luna octombrie a acestui an iar cea din Turcia ar trebui să înceapă să producă în luna martie 2026. Atunci când vor ajunge la o capacitate maximă de producție, cele două facilități ar urma să aibă o capacitate totală de 500.000 de autoturisme pe an.

Potrivit estimărilor cuprinse în raportul S&P Global Mobility, vânzările din Europa ale BYD se vor dubla în acest an, până la 186.000 de unități, de la 83.000 de unități în 2024, și sunt preconizate să continue să crească până la 400.000 de unități în 2029.

 

Alte articole importante
Cum a transformat China inteligența artificială într-un motor economic și social puternic
Analize
Cum a transformat China inteligența artificială într-un motor economic și social puternic
În timp ce în Occident mulți se joacă cu ChatGPT și alte aplicații AI, în China inteligența artificială nu este doar un instrument de divertisment sau experiment, ci o adevărată mașinărie economică ce mișcă sume uriașe de bani și transformă viața cotidiană. De ani buni, guvernul chinez a integrat AI în toate sectoarele statului, iar […]
Aurul, noul „activ fără risc”, înlocuiește dolarul și titlurile de stat americane, pe fondul tensiunilor Israel-Iran
Aurul, noul „activ fără risc”, înlocuiește dolarul și titlurile de stat americane, pe fondul tensiunilor Israel-Iran
Aurul a atins, vineri, un nou maxim istoric, în contextul intensificării conflictului militar dintre Iran și Israel, care a determinat investitorii să caute refugiu în active considerate sigure. Creșterea accelerată a prețului metalului prețios sugerează o reconfigurare a percepției asupra activelor fără risc – iar aurul pare să înlocuiască tradiționalele titluri de stat americane și […]
Până la urmă, cât de popular este Donald Trump? O radiografie a opiniei publice în al doilea mandat
Până la urmă, cât de popular este Donald Trump? O radiografie a opiniei publice în al doilea mandat
La mai puțin de cinci luni de la revenirea în Biroul Oval, Donald Trump a provocat deja ample schimbări în sistemul comercial global, a aplicat tăieri severe în aparatul federal și a deschis multiple conflicte, de la cele cu sistemul judiciar american, până la dispute cu lideri internaționali. Nu e surprinzător, deci, că și-a făcut […]
Ați înțeles că toate căutările Meta au devenit publice?
Tehnologie
Ați înțeles că toate căutările Meta au devenit publice?
Cum te-ai simți dacă istoricul căutărilor tale pe Internet ar fi făcut public și ar deveni, practic, accesibil tuturor? Asta s-ar putea întâmpla în cazul utilizatorilor Meta AI, fără ca aceștia să fie pe deplin conștienți, deoarece solicitările adresate instrumentului de inteligență artificială – împreună cu răspunsurile primite – sunt publicate într-un flux vizibil publicului […]
Guvernul britanic îl amenință pe Roman Abramovich cu un proces pentru vânzarea clubului Chelsea
Guvernul britanic îl amenință pe Roman Abramovich cu un proces pentru vânzarea clubului Chelsea
Guvernul Regatului Unit a anunțat că este pregătit să îl dea în judecată pe fostul proprietar al clubului de fotbal Chelsea, Roman Abramovich, pentru a se asigura că suma obținută din vânzarea clubului, în valoare de 2,5 miliarde de lire sterline, va ajunge cu adevărat în Ucraina, pentru sprijin umanitar. Această decizie vine după ce […]
Africa renaște. Femeile, rețeta secretă a boomului imobiliar din Somalia
Africa renaște. Femeile, rețeta secretă a boomului imobiliar din Somalia
Construcțiile înfloresc în capitala Somaliei. Pe măsură ce Mogadishu renaște literalmente din cenușa trecutului său violent, orașul oferă oportunități neașteptate pentru femei, transmite BBC. Femeile reprezintă doar 5% dintre inginerii din Somalia, iar mentoratul este rar, într-o țară cu structură profund patriarhală. Densitatea populației în Capitală este în creștere, alimentată de migrațiile cauzate de secetă […]