Prima pagină » Capitala luxului se schimbă. Top 10 cele mai scumpe orașe pentru elitele globale

Capitala luxului se schimbă. Top 10 cele mai scumpe orașe pentru elitele globale

Capitala luxului se schimbă. Top 10 cele mai scumpe orașe pentru elitele globale
Capitala luxului se schimbă. Top 10 cele mai scumpe orașe pentru elitele globale

Deși Singapore, Londra și Hong Kong rămân în topul celor mai scumpe orașe pentru elitele globale, bogații lumii își schimbă extrem de rapid preferințele. Dubai, Bangkok și Tokyo urcă vertiginos în top, iar stilul de viață exclusivist se mută tot mai mult în Asia și Orientul Mijlociu.

Singapore, Londra și Hong Kong: cele mai scumpe orașe pentru elitele globale

Pentru al treilea an consecutiv, Singapore ocupă primul loc în clasamentul orașelor cu cel mai ridicat cost al vieții pentru persoanele cu averi foarte mari (HNWIs), conform raportului Global Wealth and Lifestyle 2025 publicat de Julius Baer Group. Londra urcă pe locul al doilea, depășind Hong Kong, care coboară pe poziția a treia.

Clasamentul se bazează pe prețul mediu al 20 de bunuri și servicii considerate „esențiale” pentru stilul de viață al ultra-bogaților: de la școli private și zboruri la business class, până la proprietăți imobiliare de lux, ceasuri exclusiviste, modă de designer și cine rafinate.

Datele, colectate în perioada noiembrie 2024 – martie 2025 din 25 de orașe globale, indică o stabilitate în top, dar și o transformare în curs. Pe fundalul unor schimbări geopolitice și economice majore, orașe precum Dubai, Bangkok și Tokyo urcă în clasament, atrăgând tot mai mulți ultra-bogați.

Dubai, Bangkok și Tokyo: noii campioni în care se fac investiții de miliarde

Dubai a făcut un salt impresionant, urcând cinci poziții până pe locul 7, întrecând orașe europene clasice precum Monaco sau Zurich. Această ascensiune este alimentată de avantajele fiscale, infrastructura ultramodernă, dar mai ales de un boom al pieței imobiliare de lux.

Bangkok și Tokyo, fiecare înregistrând un salt de șase locuri, ocupă acum pozițiile 11 și 17. Motivele sunt creșterea clasei mijlocii superioare în Asia și apetitul în creștere pentru modă, bijuterii și experiențe premium.

Creșterea economică din regiune, combinată cu apetitul pentru rafinament și wellness, face din aceste orașe centre de atracție pentru elitele globale”, a explicat Rishabh Saksena, specialist Julius Baer.

În Bangkok, dezvoltarea centrelor comerciale de lux, a restaurantelor fine-dining și a spa-urilor exclusiviste este direct legată de expansiunea noii clase bogate. Tokyo, în schimb, atrage prin tradiție, cultură și finețe. Stilul de viață japonez, axat pe calitate, discreție și experiențe, câștigă tot mai mult teren în preferințele celor bogați.

Într-o lume în care experiența e mai valoroasă decât obiectul, Tokyo devine simbolul luxului autentic”, notează raportul.

De ce se schimbă harta luxului? Experiențele înlocuiesc posesiile

Chiar dacă, per ansamblu, costul global al „vieții bune” a scăzut ușor cu 2% în dolari, diferențele regionale sunt semnificative. De exemplu, tarifele la business-class au crescut cu 18,2% din cauza cererii explozive și a deficitului de aeronave, în timp ce prețurile la genți de designer și bijuterii au scăzut.

Ce caută acum miliardarii? Nu doar vile și ceasuri, ci longevitate, wellness și amintiri. Investesc masiv în vacanțe personalizate, sănătate de top, hoteluri de cinci stele și gastronomie de elită. În Asia-Pacific, 65% dintre HNWIs spun că au crescut cheltuielile cu hotelurile și ceasurile de lux, iar 63% investesc mai mult în modă feminină. În Orientul Mijlociu, 50% cheltuie mai mult pe bijuterii fine, iar 52% pe experiențe hoteliere exclusiviste.

Mark Matthews, șeful departamentului de cercetare Asia la Julius Baer, spune că această transformare este una de durată:

Cultura consumului aspirational, în care oamenii bogați caută sens, conexiune și autenticitate, devine normă. Experiențele vor domina luxul viitorului.

Alte articole importante
ANALIZĂ
Prețuri la schi tot mai greu de suportat. Cât au ajuns să coste vacanțele de iarnă în Europa
Prețuri la schi tot mai greu de suportat. Cât au ajuns să coste vacanțele de iarnă în Europa
Prețuri la schi fără precedent transformă iarna în cel mai scump sezon pentru iubitorii sporturilor montane. Costul unui sejur la schi în Europa a crescut vertiginos în ultimii ani. Potrivit unui studiu recent, tarifele pentru accesul la pârtii au urcat cu 34,8% peste rata inflației din 2015 până în prezent. Cele mai afectate sunt stațiunile […]
ANALIZĂ
Publicitatea digitală, motorul ascuns al profitului Big Tech
Tehnologie
Publicitatea digitală, motorul ascuns al profitului Big Tech
În timp ce Big Tech își triplează investițiile în inteligență artificială, publicitatea digitală devine o altă sursă considerabilă de profit. creșterea spectaculoasă. Noile rapoarte financiare arată că Meta, Google, Amazon și Microsoft au înregistrat venituri record din reclame online, dovedind că piața digitală rezistă în fața turbulențelor economice globale. Big Tech, în extaz financiar: publicitatea […]
Nvidia își extinde parteneriatele AI în Coreea de Sud, cu Hyundai, Samsung, SK și Naver
Companii
Nvidia își extinde parteneriatele AI în Coreea de Sud, cu Hyundai, Samsung, SK și Naver
Jensen Huang, fondatorul și CEO-ul Nvidia, a revenit în Coreea de Sud și vrea să transforme țara într-unul dintre cele mai puternice centre mondiale de dezvoltare a inteligenței artificiale. În cadrul Summitului APEC 2025, Huang a anunțat o serie de colaborări strategice cu giganții Hyundai Motor, Samsung, SK Group și Naver. Nvidia și Coreea de […]
Microsoft devine acționar major la OpenAI, cu 27% din companie, după un acord istoric de 135 miliarde de dolari
Companii
Microsoft devine acționar major la OpenAI, cu 27% din companie, după un acord istoric de 135 miliarde de dolari
După aproape un an de negocieri intense, OpenAI face trecerea completă la un model de companie cu profit. În centrul tranzacției se află Microsoft, care primește o participație de 27% în valoare de 135 miliarde de dolari. Microsoft intră adânc în structura OpenAI: un parteneriat de 135 miliarde de dolari OpenAI, compania care a schimbat […]
ANALIZĂ
Populația lumii, împărțită pe generații. Ce grupă de vârstă domină acum planeta
Populația lumii, împărțită pe generații. Ce grupă de vârstă domină acum planeta
Populația lumii a ajuns, în decembrie 2024, la 8,2 miliarde de oameni. Pentru prima dată în istorie, aproape jumătate dintre toți locuitorii planetei fac parte din Generația Z și Generația Alfa, ambele crescute în era digitală.  Distribuția generațiilor arată o schimbare radicală a structurii demografice globale. Această schimbare este indicată de datele furnizate de We […]
Piața auto second hand din România, printre cele mai înșelătoare din Europa: kilometraj fals și daune nedeclarate
Companii
Piața auto second hand din România, printre cele mai înșelătoare din Europa: kilometraj fals și daune nedeclarate
România se află printre țările europene cu cele mai multe nereguli în piața auto second-hand. Kilometrajele falsificate, accidentele nedeclarate și reparațiile făcute „la negru” sunt practici extrem de comune. Acest lucru pune din ce în ce mai mult în pericol cumpărătorii și compromit siguranța rutieră. Piața auto second hand din România, în topul țărilor cu […]