Prima pagină » Cheltuielile pentru turismul de agrement se vor tripla până în 2040

Cheltuielile pentru turismul de agrement se vor tripla până în 2040

Cheltuielile pentru turismul de agrement se vor tripla până în 2040
Foto: Shutterstock

Un nou raport realizat de Boston Consulting Group arată că până în 2040, cheltuielile pentru turismul de agrement se vor tripla, atingând o valoare de 15 trilioane de dolari. Însă, nu destinațiile clasice vor genera acest boom, ci turismul intern, piețele emergente și turiștii digitalizați ai noii generații.

Turismul de agrement explodează: de la 5 la 15 trilioane de dolari în doar 15 ani

Potrivit unui studiu publicat de Boston Consulting Group (BCG), cheltuielile globale pentru turismul de agrement sunt pe cale să înregistreze o creștere spectaculoasă, de la 5 trilioane de dolari în 2024, la 15 trilioane în 2040. Această evoluție nu este condusă de turismul internațional, așa cum s-ar putea crede, ci de călătoriile interne – care vor genera aproximativ 12 trilioane de dolari din total. Alte 2 trilioane vor proveni din călătorii regionale, în timp ce turismul internațional, deși va avea cea mai rapidă rată de creștere, va atinge doar 1,4 trilioane de dolari.

Valul de turiști care va alimenta această ascensiune provine tot mai mult din țări aflate în plină dezvoltare, precum China, India, Vietnam și Arabia Saudită, depășind astfel în influență economii turistice consacrate precum SUA, Marea Britanie sau Germania. Studiul subliniază că aceste noi piețe emergente vin la pachet cu obiceiuri diferite, preferințe digitale și o dorință crescută de a călători mai des.

Generația Z și Milennialii schimbă regulile jocului

Conform raportului, Milennialii și tinerii din Generația Z sunt noua forță motrice a industriei turistice globale. Aceștia își planifică mai multe vacanțe, cheltuie mai mult decât generațiile anterioare și se folosesc intens de tehnologie pentru a lua decizii. În plus, călătoriile solo au devenit tot mai populare. Între 18% și 39% dintre respondenți spun că aleg să călătorească singuri, căutând experiențe culturale, retrageri de wellness sau sejururi spirituale.

O altă tendință emergentă este turismul de tip „bleisure” (business + leisure), care a prins amploare în special în Asia și Orientul Mijlociu. În țări precum China, India, Nigeria sau Arabia Saudită, peste 70% dintre respondenți spun că îmbină afacerile cu relaxarea. Prin comparație, în SUA, Germania sau Marea Britanie, doar între 15% și 30% dintre călătorii adoptă acest model.

Ce vor turiștii de mâine? Mai puțin all-inclusive, mai mult sens și personalizare

Deși relaxarea și timpul petrecut cu cei dragi rămân priorități în alegerea unei vacanțe, modul în care oamenii aleg să se destindă se transformă. Traseele clasice către plaje și orașe nu dispar, dar devin tot mai importante retreaturile de sănătate, experiențele culturale, explorările religioase și turismul culinar. De altfel, turiștii din China, Vietnam și Indonezia pun mâncarea pe primul loc când vine vorba de motive de călătorie.

Oamenii nu mai caută doar o vacanță. Caută o experiență care să le reflecte identitatea”, explică Dennis Utzerath, coautor al raportului.

Iar în contextul în care AI-ul devine tot mai prezent în viața de zi cu zi, tot mai mulți turiști apelează la inteligența artificială pentru a-și planifica escapadele. În China, India și Indonezia, între 51% și 65% dintre turiști spun că folosesc deja instrumente AI pentru rezervări și organizare.

Totuși, studiul arată că interacțiunea umană rămâne esențială. Între 79% și 85% dintre turiștii din aceste piețe declară că, deși folosesc tehnologie, vor să păstreze contactul cu oameni reali în procesul de planificare a călătoriilor.

Alte articole importante
Tarifele la energie explodează de la 1 ianuarie. Taxa care umflă facturile românilor
Tarifele la energie explodează de la 1 ianuarie. Taxa care umflă facturile românilor
Începutul anului 2026 aduce o nouă lovitură pentru consumatorii de energie electrică din România. De la 1 ianuarie, facturile vor crește vizibil, ca urmare a majorării tarifelor de distribuție, transport și sistem, aprobate de Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE). Datele agregate analizate de responsabilii din domeniu arată o creștere medie de peste […]
Alertă: Ford cheamă înapoi în service sute de mașini produse la Craiova
Companii
Alertă: Ford cheamă înapoi în service sute de mașini produse la Craiova
Producătorul auto Ford a demarat o campanie de rechemare în service care vizează sute de autoturisme fabricate în România, la uzina Ford Otosan din Craiova. Sunt afectate modele populare din gama actuală, iar problema identificată ține de sistemul de frânare spate, un element esențial pentru siguranța rutieră. Rechemarea este una preventivă și presupune verificări și […]
În ce merită să investiți în 2026: activul clasic care promite câștiguri mari
În ce merită să investiți în 2026: activul clasic care promite câștiguri mari
Deși în ultimii ani atenția s-a concentrat adesea pe criptomonede sau pe industrii tehnologice emergente, analiștii internaționali indică tot mai clar un alt domeniu, unul tradițional, care revine spectaculos în centrul strategiilor de investiții: aurul. Datele recente arată că aurul traversează una dintre cele mai puternice perioade de creștere din ultimele decenii, iar prognozele pentru […]
Valentin Ionescu, președintele ISF: Peste 30.000 de români au participat la programele Institutului Financiar Român. Educația financiară schimbă comportamentele de economisire și investiții
Valentin Ionescu, președintele ISF: Peste 30.000 de români au participat la programele Institutului Financiar Român. Educația financiară schimbă comportamentele de economisire și investiții
Institutul de Studii Financiare (ISF) a depășit pragul de 30.000 de participanți în programele sale educaționale derulate în 2025, consolidându-și rolul în creșterea nivelului de educație financiară din România. Potrivit lui Valentin Ionescu, președintele ISF, educația financiară are un impact direct asupra accesului la finanțare, asupra comportamentului de economisire și asupra deschiderii către antreprenoriat și […]
România închide o rană diplomatică veche de peste trei decenii. Cât trebuie să plătim SUA pentru „Afacerea bumbacului” din anii ’90
România închide o rană diplomatică veche de peste trei decenii. Cât trebuie să plătim SUA pentru „Afacerea bumbacului” din anii ’90
România face, în sfârșit, un pas decisiv pentru a închide una dintre cele mai vechi și sensibile datorii externe rămase din perioada de tranziție postcomunistă. Guvernul a aprobat cadrul legal necesar pentru achitarea unei datorii istorice către Statele Unite ale Americii, aferentă importurilor de bumbac-fibră realizate la începutul anilor ’90, într-un episod controversat cunoscut drept […]
Boom-ul AI din 2025 a generat emisii de CO2 ca orașul New York
Boom-ul AI din 2025 a generat emisii de CO2 ca orașul New York
Dezvoltarea rapidă a inteligenței artificiale în 2025 a generat emisii de CO2 comparabile cu cele ale întregului oraș New York. Impactul tehnologiilor AI asupra mediului ridică semne de întrebare privind sustenabilitatea și necesitatea unor reglementări mai stricte pentru industria digitală. Dezvoltarea inteligenței artificiale emite la fel de multe emisii CO2 ca întregul oraș New York […]