Prima pagină » Cheltuielile pentru turismul de agrement se vor tripla până în 2040

Cheltuielile pentru turismul de agrement se vor tripla până în 2040

Cheltuielile pentru turismul de agrement se vor tripla până în 2040
Foto: Shutterstock

Un nou raport realizat de Boston Consulting Group arată că până în 2040, cheltuielile pentru turismul de agrement se vor tripla, atingând o valoare de 15 trilioane de dolari. Însă, nu destinațiile clasice vor genera acest boom, ci turismul intern, piețele emergente și turiștii digitalizați ai noii generații.

Turismul de agrement explodează: de la 5 la 15 trilioane de dolari în doar 15 ani

Potrivit unui studiu publicat de Boston Consulting Group (BCG), cheltuielile globale pentru turismul de agrement sunt pe cale să înregistreze o creștere spectaculoasă, de la 5 trilioane de dolari în 2024, la 15 trilioane în 2040. Această evoluție nu este condusă de turismul internațional, așa cum s-ar putea crede, ci de călătoriile interne – care vor genera aproximativ 12 trilioane de dolari din total. Alte 2 trilioane vor proveni din călătorii regionale, în timp ce turismul internațional, deși va avea cea mai rapidă rată de creștere, va atinge doar 1,4 trilioane de dolari.

Valul de turiști care va alimenta această ascensiune provine tot mai mult din țări aflate în plină dezvoltare, precum China, India, Vietnam și Arabia Saudită, depășind astfel în influență economii turistice consacrate precum SUA, Marea Britanie sau Germania. Studiul subliniază că aceste noi piețe emergente vin la pachet cu obiceiuri diferite, preferințe digitale și o dorință crescută de a călători mai des.

Generația Z și Milennialii schimbă regulile jocului

Conform raportului, Milennialii și tinerii din Generația Z sunt noua forță motrice a industriei turistice globale. Aceștia își planifică mai multe vacanțe, cheltuie mai mult decât generațiile anterioare și se folosesc intens de tehnologie pentru a lua decizii. În plus, călătoriile solo au devenit tot mai populare. Între 18% și 39% dintre respondenți spun că aleg să călătorească singuri, căutând experiențe culturale, retrageri de wellness sau sejururi spirituale.

O altă tendință emergentă este turismul de tip „bleisure” (business + leisure), care a prins amploare în special în Asia și Orientul Mijlociu. În țări precum China, India, Nigeria sau Arabia Saudită, peste 70% dintre respondenți spun că îmbină afacerile cu relaxarea. Prin comparație, în SUA, Germania sau Marea Britanie, doar între 15% și 30% dintre călătorii adoptă acest model.

Ce vor turiștii de mâine? Mai puțin all-inclusive, mai mult sens și personalizare

Deși relaxarea și timpul petrecut cu cei dragi rămân priorități în alegerea unei vacanțe, modul în care oamenii aleg să se destindă se transformă. Traseele clasice către plaje și orașe nu dispar, dar devin tot mai importante retreaturile de sănătate, experiențele culturale, explorările religioase și turismul culinar. De altfel, turiștii din China, Vietnam și Indonezia pun mâncarea pe primul loc când vine vorba de motive de călătorie.

Oamenii nu mai caută doar o vacanță. Caută o experiență care să le reflecte identitatea”, explică Dennis Utzerath, coautor al raportului.

Iar în contextul în care AI-ul devine tot mai prezent în viața de zi cu zi, tot mai mulți turiști apelează la inteligența artificială pentru a-și planifica escapadele. În China, India și Indonezia, între 51% și 65% dintre turiști spun că folosesc deja instrumente AI pentru rezervări și organizare.

Totuși, studiul arată că interacțiunea umană rămâne esențială. Între 79% și 85% dintre turiștii din aceste piețe declară că, deși folosesc tehnologie, vor să păstreze contactul cu oameni reali în procesul de planificare a călătoriilor.

Alte articole importante
ANALIZĂ
Populația lumii, împărțită pe generații. Ce grupă de vârstă domină acum planeta
Populația lumii, împărțită pe generații. Ce grupă de vârstă domină acum planeta
Populația lumii a ajuns, în decembrie 2024, la 8,2 miliarde de oameni. Pentru prima dată în istorie, aproape jumătate dintre toți locuitorii planetei fac parte din Generația Z și Generația Alfa, ambele crescute în era digitală.  Distribuția generațiilor arată o schimbare radicală a structurii demografice globale. Această schimbare este indicată de datele furnizate de We […]
Piața auto second hand din România, printre cele mai înșelătoare din Europa: kilometraj fals și daune nedeclarate
Companii
Piața auto second hand din România, printre cele mai înșelătoare din Europa: kilometraj fals și daune nedeclarate
România se află printre țările europene cu cele mai multe nereguli în piața auto second-hand. Kilometrajele falsificate, accidentele nedeclarate și reparațiile făcute „la negru” sunt practici extrem de comune. Acest lucru pune din ce în ce mai mult în pericol cumpărătorii și compromit siguranța rutieră. Piața auto second hand din România, în topul țărilor cu […]
ANALIZĂ
Tot ce trebuie să știi despre armele nucleare. Trump cere reluarea testelor. Ce-ar putea să însemne asta?
Tot ce trebuie să știi despre armele nucleare. Trump cere reluarea testelor. Ce-ar putea să însemne asta?
Planul lui Donald Trump de a relua testele nucleare ar putea să zdruncine atât politica globală de neproliferare a acestui tip de armament, cât și echilibrul strategic mondial. Statele Unite nu au mai testat explozia unui focos nuclear din 1992. Rusia nu a mai efectuat un test nuclear de peste 30 de ani. Ultima detonare […]
Un studiu Revolut arată că o treime dintre români au pierdut bani urmând sfaturi financiare din mediul online
Un studiu Revolut arată că o treime dintre români au pierdut bani urmând sfaturi financiare din mediul online
Un studiu realizat pentru Revolut arată că românii sunt printre cei mai expuși europeni la riscurile financiare din mediul online. Aproape 60% iau decizii de investiții sau economii fără a consulta experți, iar o treime dintre ei au pierdut sume importante de bani în urma sfaturilor neverificate.  Sfaturile financiare de pe internet – o capcană […]
Obsesia pentru viața sănătoasă: maratonul devine un simbol al succesului financiar
Obsesia pentru viața sănătoasă: maratonul devine un simbol al succesului financiar
O cursa de elită: alergarea, cândva un sport democratic și accesibil, a devenit marele teren de joacă al elitei financiare. Performanța este un imperativ absolut pentru cei care vor să-și demonstreze astfel succesul, iar investițiile în atingerea acestui obiectiv pot fi fabuloase. Cei mai mulți sunt dispuși să cheltuiască oricât, pe orice promite performanță: pantofi […]
Ce este capitalul de bază universal și de ce ar putea crea o economie AI echitabilă
Ce este capitalul de bază universal și de ce ar putea crea o economie AI echitabilă
Inteligența artificială modelează, cu viteză, mediul de afaceri, piața muncii și lumea în general. În cursul acestui proces, valoarea muncii, așa cum a fost cunoscută de-a lungul istoriei, urmează să scadă vertiginos. Din ce vor trăi oamenii? Venitul de bază universal este soluția pe care o dezbat cei mai mulți, de la mogulii tech din […]