Prima pagină » Cheltuielile pentru turismul de agrement se vor tripla până în 2040

Cheltuielile pentru turismul de agrement se vor tripla până în 2040

Cheltuielile pentru turismul de agrement se vor tripla până în 2040
Foto: Shutterstock

Un nou raport realizat de Boston Consulting Group arată că până în 2040, cheltuielile pentru turismul de agrement se vor tripla, atingând o valoare de 15 trilioane de dolari. Însă, nu destinațiile clasice vor genera acest boom, ci turismul intern, piețele emergente și turiștii digitalizați ai noii generații.

Turismul de agrement explodează: de la 5 la 15 trilioane de dolari în doar 15 ani

Potrivit unui studiu publicat de Boston Consulting Group (BCG), cheltuielile globale pentru turismul de agrement sunt pe cale să înregistreze o creștere spectaculoasă, de la 5 trilioane de dolari în 2024, la 15 trilioane în 2040. Această evoluție nu este condusă de turismul internațional, așa cum s-ar putea crede, ci de călătoriile interne – care vor genera aproximativ 12 trilioane de dolari din total. Alte 2 trilioane vor proveni din călătorii regionale, în timp ce turismul internațional, deși va avea cea mai rapidă rată de creștere, va atinge doar 1,4 trilioane de dolari.

Valul de turiști care va alimenta această ascensiune provine tot mai mult din țări aflate în plină dezvoltare, precum China, India, Vietnam și Arabia Saudită, depășind astfel în influență economii turistice consacrate precum SUA, Marea Britanie sau Germania. Studiul subliniază că aceste noi piețe emergente vin la pachet cu obiceiuri diferite, preferințe digitale și o dorință crescută de a călători mai des.

Generația Z și Milennialii schimbă regulile jocului

Conform raportului, Milennialii și tinerii din Generația Z sunt noua forță motrice a industriei turistice globale. Aceștia își planifică mai multe vacanțe, cheltuie mai mult decât generațiile anterioare și se folosesc intens de tehnologie pentru a lua decizii. În plus, călătoriile solo au devenit tot mai populare. Între 18% și 39% dintre respondenți spun că aleg să călătorească singuri, căutând experiențe culturale, retrageri de wellness sau sejururi spirituale.

O altă tendință emergentă este turismul de tip „bleisure” (business + leisure), care a prins amploare în special în Asia și Orientul Mijlociu. În țări precum China, India, Nigeria sau Arabia Saudită, peste 70% dintre respondenți spun că îmbină afacerile cu relaxarea. Prin comparație, în SUA, Germania sau Marea Britanie, doar între 15% și 30% dintre călătorii adoptă acest model.

Ce vor turiștii de mâine? Mai puțin all-inclusive, mai mult sens și personalizare

Deși relaxarea și timpul petrecut cu cei dragi rămân priorități în alegerea unei vacanțe, modul în care oamenii aleg să se destindă se transformă. Traseele clasice către plaje și orașe nu dispar, dar devin tot mai importante retreaturile de sănătate, experiențele culturale, explorările religioase și turismul culinar. De altfel, turiștii din China, Vietnam și Indonezia pun mâncarea pe primul loc când vine vorba de motive de călătorie.

Oamenii nu mai caută doar o vacanță. Caută o experiență care să le reflecte identitatea”, explică Dennis Utzerath, coautor al raportului.

Iar în contextul în care AI-ul devine tot mai prezent în viața de zi cu zi, tot mai mulți turiști apelează la inteligența artificială pentru a-și planifica escapadele. În China, India și Indonezia, între 51% și 65% dintre turiști spun că folosesc deja instrumente AI pentru rezervări și organizare.

Totuși, studiul arată că interacțiunea umană rămâne esențială. Între 79% și 85% dintre turiștii din aceste piețe declară că, deși folosesc tehnologie, vor să păstreze contactul cu oameni reali în procesul de planificare a călătoriilor.

Alte articole importante
China investighează politicile comerciale ale SUA în sectorul cipurilor
China investighează politicile comerciale ale SUA în sectorul cipurilor
China investighează practicile comerciale ale Statelor Unite în domeniul cipurilor, pe fondul rivalității tehnologice crescânde. Investigațiile vizează eventuale măsuri restrictive și distorsionări de piață care ar putea afecta competitivitatea companiilor chineze din domeniul cipurilor. China investighează restricțiile SUA și importurile de cipuri la preț de dumping Ministerul Comerțului din China a anunțat deschiderea a două […]
România blochează votul UE pe noile ținte ecologice pentru 2040
România blochează votul UE pe noile ținte ecologice pentru 2040
România a fost printre statele membre care au blocat votul UE privind stabilirea obiectivelor climatice pentru 2040. Decizia riscă să întârzie etapele intermediare pentru 2035. România, parte din blocajul european Votul decisiv privind stabilirea noilor obiective climatice pentru 2040, programat pentru 18 septembrie, a fost amânat. Mai multe state membre, inclusiv România, au cerut discuții […]
Liderii lumii și averile lor de miliarde de dolari
Liderii lumii și averile lor de miliarde de dolari
Liderii lumii nu sunt doar politicieni de succes, ci și miliardari. Află cum au acumulat cei mai cunoscuți conducători averi impresionante. De la președinți, la regi și prinți moștenitori, topul celor mai bogați lideri ai lumii dezvăluie o combinație între influență politică și averi personale. Liderii lumii cu cele mai mari averi Banii nu sunt […]
De ce băncile olandeze le recomandă clienților să își țină banii acasă
De ce băncile olandeze le recomandă clienților să își țină banii acasă
Băncile olandeze le recomandă oamenilor să se pregătească pentru situații în care infrastructura bancară ar putea fi inaccesibilă, pe fondul atacurilor cibernetice frecvente și al tensiunilor internaționale. Avertismentul venit de la băncile olandeze Un purtător de cuvânt al Asociației Băncilor din Țările de Jos (NVB) a confirmat că este pentru prima dată când va fi […]
Avioanele Boeing, arma secretă a lui Trump în comerț
Avioanele Boeing, arma secretă a lui Trump în comerț
Boeing devine arma secretă a lui Trump. În aproape toate acordurile comerciale negociate, Trump apare cu o comandă masivă de avioane, folosite ca simbol și instrument economic. Boeing, simbol constant în acordurile lui Trump Președintele american Donald Trump a schimbat radical modul în care Statele Unite negociază comerțul global. Spre deosebire de predecesori, el a […]
SpaceX cumpără spectru wireless pentru rețeaua Starlink
Companii
SpaceX cumpără spectru wireless pentru rețeaua Starlink
SpaceX a anunțat achiziția unor licențe de spectru wireless de la EchoStar, într-o tranzacție evaluată la 17 miliarde de dolari. Această mișcare strategică este esențială pentru extinderea rețelei de conectivitate 5G a Starlink, consolidând poziția companiei pe piața globală a comunicațiilor. SpaceX și EchoStar au bătut palma pentru spectru wireless: 17 miliarde $ SpaceX, compania […]