Lansat în România în vară, brandul chinez Chery a vândut deja 1.000 de autovehicule pe piața locală într-un interval relativ scurt de timp.
Rezultatul confirmă interesul în creștere al cumpărătorilor români pentru noile mărci asiatice și pentru alternativele oferite în segmentul auto accesibil și electrificat.
:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/09/Chery-TIGGO-4-2-Puterea-financiara.jpg)
Foto: Chery
Constructorul de automobile chinez Chery a reușit să depășească pragul de 1.000 de mașini vândute pe piața locală, la doar cinci luni de la intrarea oficială în România, potrivit unui comunicat al companiei. Performanța reflectă interesul tot mai mare al clienților români pentru SUV-urile din gama TIGGO.
Informațiile furnizate de AutoItalia, importatorul oficial al mărcii, indică o cerere ridicată pentru modelele electrificate. Un accent deosebit este pus pe variantele plug-in hybrid, care folosesc sistemul de propulsie CSH (Chery Super Hybrid). Reprezentanții companiei spun că rezultatele confirmă orientarea clienților către autovehicule care oferă un echilibru între autonomie, confort și eficiență energetică.
Un factor esențial în atingerea acestui prag de vânzări îl reprezintă popularitatea versiunilor PHEV, care au devenit rapid preferatele cumpărătorilor.
:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/12/Cherry-Tiggo-9.jpg)
Foto: Chery
Constructorul auto din China a pătruns oficial pe piața românească la începutul lunii iulie. Debutul a fost marcat de lansarea simultană a SUV-urilor Tiggo 7 și Tiggo 8. Acestea sunt oferite în versiuni pe benzină și CSH.
Extinderea portofoliului a continuat în septembrie, odată cu lansarea celui mai mic model din gamă, Tiggo 4, poziționat ca rival direct pentru Dacia Duster. SUV-ul este echipat cu un sistem hibrid bazat pe un motor de 1,5 litri, care dezvoltă 163 CP. Prețul de pornire este de 19.000 de euro la care se adaugă TVA.
Cel mai nou și mai mare model din oferta Chery este vârful de gamă Tiggo 9. Acesta a fost lansat în România la final de noiembrie ca un concurent direct pentru modele consacrate precum Skoda Kodiaq și Hyundai Santa Fe. Acesta utilizează un ansamblu hibrid complex, format dintr-un motor termic de 1,5 litri și 143 CP și trei motoare electrice. Acestea au puteri cuprinse între 102 și 238 CP. Prețul de listă pentru acest model este de 47.000 de euro TVA inclus.