Prima pagină » Ciocolata Milka ajunge în fața instanței. Acuzații de ambalaje înșelătoare și prețuri umflate

Ciocolata Milka ajunge în fața instanței. Acuzații de ambalaje înșelătoare și prețuri umflate

Ciocolata Milka ajunge în fața instanței. Acuzații de ambalaje înșelătoare și prețuri umflate
Ciocolata Milka ajunge în fața instanței pentru ambalaje înșelătoare. Foto: Youtube

Producătorul celebrului sortiment de ciocolată Milka, Mondelez, este dat în judecată de către Asociația Consumatorilor din Germania pentru practici comerciale înșelătoare legate de ambalaje. Conținutul cutiilor scade treptat, aproape imperceptibil, în timp ce prețurile se află pe o pantă ascendentă.

Reduceri nesemnificative, dar problematice în greutatea batoanelor de ciocolată

Mai multe batoane de ciocolată Milka au fost recent tăiate de la 100 grame la 90 grame, într-un mod discret, fără prea multă publicitate către consumatori. Potrivit asociației germane care protejează drepturile consumatorilor, această modificare este greu sesizabilă pentru cumpărători. Ambalajul și designul au rămas identice, în timp ce ciocolata însăși a devenit mai subțire cu aproximativ un milimetru. Aceasta schimbare a fost făcută recent, după o creștere semnificativă a prețurilor în magazine, scrie RetailDetail.

Filiala din Hamburg a asociației a depus o plângere împotriva companiei Mondelez pentru practici comerciale neloiale și ambalare înșelătoare.

„Mulți consumatori cumpără ciocolata Milka în ambalajele obișnuite de ani de zile și presupun că și conținutul este neschimbat,” explică nutriționistul Armin Valet de la Asociația Consumatorilor. „Dar sunt induși în eroare, deoarece unele sortimente conțin acum doar 90 grame, la același preț, sau chiar mai mare.”

Informații ascunse printre litere mici și ambalaje suplimentare

Greutatea redusă este înscrisă corect pe ambalaj, însă cu litere foarte mici, ușor de trecut cu vederea. În plus, aceste informații sunt deseori acoperite de cutiile exterioare de pe rafturile supermarketurilor. Acest fapt a atras atenția organizației germane Foodwatch, care în acest an a acordat lui Mondelez premiul „Goldene Windbeutel/Pufuletele de Aur” pentru cea mai înșelătoare reclamă a anului.

Apărarea producătorului și contextul creșterilor de prețuri

Mondelez se apără afirmând că noua greutate este afișată clar pe ambalaj și că această schimbare a fost comunicată și pe rețelele sociale, cu o prezentare completă a tuturor batoanelor, sortimentelor și greutăților. Compania subliniază că scumpirea este justificată prin creșterea prețului la cacao, care s-a triplat în ultimele 12 luni.

Lupta pentru transparență: cerințe către guvern și reglementări stricte

Pe lângă procesul intentat producătorului, Asociația Consumatorilor solicită Guvernului federal german să impună reglementări clare ce ar obliga companiile să avertizeze consumatorii pentru o perioadă de minim șase luni în cazul scăderii cantităților din produse. Mai mult, pe măsură ce volumul scade, și dimensiunea ambalajului ar trebui redus corespunzător, pentru a evita inducerea în eroare a cumpărătorilor.

Aceste demersuri au loc într-un context în care consumatorii sunt tot mai atenți la raportul dintre preț și cantitate, iar metodele subtile de reducere a porțiilor fără o comunicare clară ridică controverse la nivel internațional.

Alte articole importante
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își construiește prima brigadă blindată permanentă în străinătate după al Doilea Război Mondial. Cheltuielile militare ating niveluri istorice. Revoluția Bundeswehr și angajamentele NATO Pe 22 mai, localnicii din Vilnius au salutat trecerea tancurilor germane pe străzi, un simbol al legăturilor strânse cu NATO. Brigada 45 Panzer, denumită „Lithuania”, va ajunge la 5.000 de militari […]
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Pe malul Mării Mediterane ia naștere un mega-oraș de peste 180 miliarde $, care va deveni un hub urban și economic de referință în regiune. Proiectul combină infrastructură ultramodernă, facilități rezidențiale și comerciale și concepte inovatoare de dezvoltare urbană, marcând o nouă eră a metropolelor globale. Cel mai scump proiect urban va fi ridicat în […]
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Europa se confruntă cu o criză structurală și trebuie să înțeleagă că modelul său economic și geopolitic nu mai este sustenabil, scriu analiștii The Economist. Războiul, protecționismul și stagnarea economică sunt dovezi ale costurilor antrenate de politicile sale de autosuficiență. Ca o familie nobiliară care își maschează conturile goale, Europa trebuie să renunțe la luxurile […]
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Tot mai mulți români aleg să-și petreacă vacanțele la capătul lumii, într-un loc unde liniștea absolută întâlnește aventura pură. Antarctica, considerată ultima frontieră turistică a planetei, devine noua destinație de vis pentru călătorii români cu spirit de explorator. O croazieră de expediție, în valoare de nu mai puțin de 15.000 de euro, promite o experiență […]
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Italia pune din nou pe şine un nou simbol al eleganței și nostalgiei anilor ’50-’60. Trenul La Dolce Vita Orient Express, un hotel de lux pe șine, promite o experiență unică între design retro, gastronomie de top și peisaje spectaculoase. Preţurile încep de la 3.500 de euro de persoană. Călătoria începe la Roma, în stil […]
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
Coreea de Sud este al treilea exportator mondial de produse cosmetice, după Franța și Statele Unite. Exporturile sud-coreene de cosmetice au crescut de la 650 milioane de dolari în 2011, la 4 miliarde în 2017 și 10 miliarde în 2024. Performanța excepțională a Coreei este susținută de faimosul concept K-beauty, un ritual care pendulează, de […]