Prima pagină » Ciocolata Milka ajunge în fața instanței. Acuzații de ambalaje înșelătoare și prețuri umflate

Ciocolata Milka ajunge în fața instanței. Acuzații de ambalaje înșelătoare și prețuri umflate

Ciocolata Milka ajunge în fața instanței. Acuzații de ambalaje înșelătoare și prețuri umflate
Ciocolata Milka ajunge în fața instanței pentru ambalaje înșelătoare. Foto: Youtube

Producătorul celebrului sortiment de ciocolată Milka, Mondelez, este dat în judecată de către Asociația Consumatorilor din Germania pentru practici comerciale înșelătoare legate de ambalaje. Conținutul cutiilor scade treptat, aproape imperceptibil, în timp ce prețurile se află pe o pantă ascendentă.

Reduceri nesemnificative, dar problematice în greutatea batoanelor de ciocolată

Mai multe batoane de ciocolată Milka au fost recent tăiate de la 100 grame la 90 grame, într-un mod discret, fără prea multă publicitate către consumatori. Potrivit asociației germane care protejează drepturile consumatorilor, această modificare este greu sesizabilă pentru cumpărători. Ambalajul și designul au rămas identice, în timp ce ciocolata însăși a devenit mai subțire cu aproximativ un milimetru. Aceasta schimbare a fost făcută recent, după o creștere semnificativă a prețurilor în magazine, scrie RetailDetail.

Filiala din Hamburg a asociației a depus o plângere împotriva companiei Mondelez pentru practici comerciale neloiale și ambalare înșelătoare.

„Mulți consumatori cumpără ciocolata Milka în ambalajele obișnuite de ani de zile și presupun că și conținutul este neschimbat,” explică nutriționistul Armin Valet de la Asociația Consumatorilor. „Dar sunt induși în eroare, deoarece unele sortimente conțin acum doar 90 grame, la același preț, sau chiar mai mare.”

Informații ascunse printre litere mici și ambalaje suplimentare

Greutatea redusă este înscrisă corect pe ambalaj, însă cu litere foarte mici, ușor de trecut cu vederea. În plus, aceste informații sunt deseori acoperite de cutiile exterioare de pe rafturile supermarketurilor. Acest fapt a atras atenția organizației germane Foodwatch, care în acest an a acordat lui Mondelez premiul „Goldene Windbeutel/Pufuletele de Aur” pentru cea mai înșelătoare reclamă a anului.

Apărarea producătorului și contextul creșterilor de prețuri

Mondelez se apără afirmând că noua greutate este afișată clar pe ambalaj și că această schimbare a fost comunicată și pe rețelele sociale, cu o prezentare completă a tuturor batoanelor, sortimentelor și greutăților. Compania subliniază că scumpirea este justificată prin creșterea prețului la cacao, care s-a triplat în ultimele 12 luni.

Lupta pentru transparență: cerințe către guvern și reglementări stricte

Pe lângă procesul intentat producătorului, Asociația Consumatorilor solicită Guvernului federal german să impună reglementări clare ce ar obliga companiile să avertizeze consumatorii pentru o perioadă de minim șase luni în cazul scăderii cantităților din produse. Mai mult, pe măsură ce volumul scade, și dimensiunea ambalajului ar trebui redus corespunzător, pentru a evita inducerea în eroare a cumpărătorilor.

Aceste demersuri au loc într-un context în care consumatorii sunt tot mai atenți la raportul dintre preț și cantitate, iar metodele subtile de reducere a porțiilor fără o comunicare clară ridică controverse la nivel internațional.

Alte articole importante
Europa sfidează amenințările lui Trump: Bruxelles-ul menține reglementările dure pentru giganții tehnologici
Europa sfidează amenințările lui Trump: Bruxelles-ul menține reglementările dure pentru giganții tehnologici
Uniunea Europeană nu dă înapoi în fața presiunilor venite din partea președintelui american Donald Trump și a Congresului SUA. Bruxelles-ul a transmis un mesaj ferm în care a precizat că legislațiile sale digitale – DSA și DMA – vor continua să fie aplicate tuturor platformelor și companiilor tehnologice care activează pe piața europeană, indiferent de […]
Competiția coloșilor farmaceutici pentru „incredibila descoperire împotriva cancerului”
Competiția coloșilor farmaceutici pentru „incredibila descoperire împotriva cancerului”
O metodă foarte nouă și – spun studiile clinice – foarte eficientă în tratarea afecțiunilor oncologice – în special a cancerului de prostată – este injectarea în organism a unor compuşi radioactivi, care vor distruge în mod direct, țintit și personalizat celulele canceroase. Această pistă ocupă, pentru moment, doar un loc mic în arsenalul terapeutic […]
Clasamentul celor mai mari consumatori de petrol de pe planetă. Ce țări ard cel mai mult aur negru
Analize
Clasamentul celor mai mari consumatori de petrol de pe planetă. Ce țări ard cel mai mult aur negru
Clasamentul celor mai mari consumatori de petrol de pe planetă dezvăluie imaginea unei lumi dependente de aurul negru, unde câteva state domină categoric topul prin apetitul uriaș pentru energie. Consumul global de petrol continuă să fie concentrat în mâinile unui număr redus de țări puternice din punct de vedere economic și demografic. Deși energia verde […]
Aurul trece de 3.500 de dolari uncia și stabilește un nou maxim istoric
Aurul trece de 3.500 de dolari uncia și stabilește un nou maxim istoric
Aurul a depășit pentru prima dată pragul psihologic de 3.500 de dolari uncia, marcând un nou record istoric pe piețele internaționale. Creșterea spectaculoasă reflectă interesul investitorilor pentru active de refugiu, pe fondul incertitudinilor economice și geopolitice globale. Aurul atinge un vârf istoric după ce a trecut de 3.500 de dolari uncia Aurul a urcat la […]
Producția industrială din România, mai costisitoare cu aproape 3% într-un an
Producția industrială din România, mai costisitoare cu aproape 3% într-un an
Datele publicate de Institutul Național de Statistică arată că, în iulie 2025, prețurile producției industriale au urcat cu 2,7% față de aceeași lună a anului trecut. Creșterea este și mai accentuată dacă se compară luna iulie cu luna iunie 2025, saltul fiind de 5%. Cele mai mari scumpiri s-au resimțit în sectorul apei potabile, întreținerii […]
Declin constant: vânzările Tesla scad pe piețele europene pentru a opta lună la rând
Companii
Declin constant: vânzările Tesla scad pe piețele europene pentru a opta lună la rând
Vânzările Tesla pe anumite piețe europene înregistrează un declin constant, marcând cea de-a opta lună consecutivă de scăderi. Această evoluție reflectă presiunea tot mai mare din partea concurenței locale și schimbările din preferințele consumatorilor. Vânzările Tesla în cădere: a opta lună de pierderi pe piețele europene Declinul vânzărilor Tesla în acest an pe mai multe […]