Prima pagină » Cum arată un hotel cu roboți în Tokyo: viitorul ospitalității este aici, dar mai are nevoie de ajustări

Cum arată un hotel cu roboți în Tokyo: viitorul ospitalității este aici, dar mai are nevoie de ajustări

Cum arată un hotel cu roboți în Tokyo: viitorul ospitalității este aici, dar mai are nevoie de ajustări
Cum arată un hotel cu roboți în Tokyo / Foto: Unsplash

Industria ospitalității din Japonia experimentează noile servicii cu roboți și automatizare, însă tehnologia încă necesită rafinare pentru o adevărată integrare practică.

Experimentul Yotel Tokyo Ginza

Yotel Tokyo Ginza, un hotel hibrid, deservit de roboți, a fost deschis în Ginza, la începutul acestui an. Cele 244 de camere compact concepute sunt mereu pline, spun reprezentanții consorțiului care operează lanțul hotelier. Călătorul ar putea fi fascinat de nenumărate povești locale, pentru că hotelul este aproape de piața Tsukiji, de străzi cu nenumărate magazine de lux, de teatrul Kabukiza sau de Art Aquarium Museum. Totuși, principala atracție rămâne el însuși. Mulți turiști îl aleg pur și simplu pentru o experiență insolită. Desigur, și pentru prețurile accesibile, mult mai accesibile decât ale celorlalte hoteluri din zonă. O noapte la Yotel Tokyo Ginza costă, în medie, 133 de dolari. La sosire, oaspeții pot folosi chioșcurile self-service sau pot interacționa cu reprezentanții umani de la recepție. Ce-i drept, majoritatea aleg deocamdată a doua opțiune, pentru confort și siguranță.

Oaspeții sunt întâmpinați de doi roboți interni, Tomo și Aibo, care oferă escortă până la cameră și pot livra room service. Tomo, care în japoneză înseamnă „prieten“, și Aibo – „partener“ sau „companion“, au interacțiuni limitate, dar prietenoase cu oaspeții, scrie Business Insider. Cei doi roboți de întâmpinare oferă o serie de demonstrații rapide ale capabilităților lor. Unele funcții robotizate sunt mai mult de spectacol decât utile, așa că mai degrabă locația și prețul rămân principalele avantaje ale acestui hotel. Deși escortarea până la cameră este un element de noutate, nu este esențială. În viitor, această funcție s-ar putea concentra mai ales pe transportul bagajelor.

Yotel Tokyo Ginza / Foto: Booking.com

Yotel Tokyo Ginza / Foto: Booking.com

Cum vor arăta hotelurile viitorului?

Cei care își imaginează scenarii futuriste ar putea fi dezamăgiți. Hotelul japonez este, de fapt, o variantă absolut funcțională și, totodată, o privire în viitorul ospitalității. Roboții vor fi buni parteneri pentru reducerea costurilor și pentru standardizarea serviciilor în industria ospitalității.

Modern și confortabil este leitmotivul tuturor facilităților din lanțul Yotel, un brand care mizează, de la logo – la decorațiuni interioare – pe culoarea violet. Totul este gândit pentru a fi ușor de folosit și cu autoservire, ceea ce se potrivește bine călătorilor în tranzit sau celor cu buget limitat. Hotelul are 14 etaje de camere, unele cu vedere la Tokyo Tower, deservite de trei lifturi extrem de rapide. Există un restaurant și un bar în incintă, care servesc mese pe tot parcursul zilei, într-un spațiu luminos cu un perete grafic. Ferestrele mari, de la podea la tavan, oferă o vedere spectaculoasă spre turnurile luminoase ale cartierului Ginza, scrie The Telegraph.

Camere compacte și servicii inteligente

Camerele sunt compacte, minimalist amenajate, dar integrate cu SmartBeds, paturi motorizate, care permit ajustări rapide pentru confort individual. Baia este mică, dar suficientă pentru un oaspete care călătorește singur, iar serviciul de livrare robotică este foarte rapid. Îți aduce în timp foarte scurt, mai puțin de trei minute, tot felul de obiecte, precum pijamale și periuțe de dinți. Roboții sunt capabili să transporte și mâncare sau băuturi din restaurant. Îi notifică automat pe oaspeți la sosire, iar accesul lor în cameră poate fi permis printr-un simplu buton.

Restaurantul Komyuniti, de la parter, este operat exclusiv de oameni și oferă happy hour zilnic, ceai după-amiaza și un mic dejun bufet – contra cost. Să zicem, comentează sursa citată, că ar fi o mică schimbare complementară experienței robotizate.

Pe parcursul șederii în oraș, spun cei care au vizitat recent Japonia, prezența roboților în Tokyo devine tot mai vizibilă, inclusiv în aeroporturi și cafenele. Tot mai multe facilități sunt operate de inteligența artificială. Este o soluție excelentă pentru a compensa lipsa forței de muncă și alte neajunsuri datorate unei populații îmbătrânite. Modelul hibrid uman-robot se prefigurează ca un standard pentru viitorul ospitalității în Japonia. Deocamdată, însă, rămâne mult loc pentru extinderea funcțiilor practice ale roboților, comentează Business Insider.

Alte articole importante
ANALIZĂ
Jocurile minții pe Wall Street. Ce au învățat investitorii din poker, șah sau puzzle-uri 
Jocurile minții pe Wall Street. Ce au învățat investitorii din poker, șah sau puzzle-uri 
Piețele financiare sunt profund conectate cu puzzle-urile, pariurile și jocurile. Întrebați un manager de fond speculativ și un jucător de poker cât ar trebui să parieze într-o anumită mână. Există șanse mari ca amândoi să se bazeze pe o formulă matematică numită criteriul Kelly. Întrebați un analist de acțiuni dacă Nvidia Corp. merită cumpărată și […]
Elon Musk neagă informațiile privind planurile de 800 miliarde dolari ale SpaceX: „Nu este corect”
Tehnologie
Elon Musk neagă informațiile privind planurile de 800 miliarde dolari ale SpaceX: „Nu este corect”
Elon Musk a negat informațiile din presă potrivit cărora producătorul său de rachete și sateliți, SpaceX, ar urmări o evaluare de 800 de miliarde de dolari printr-o vânzare de acțiuni. „Au existat multe articole care susțin că SpaceX strânge capital la o evaluare de 800 de miliarde de dolari, ceea ce nu este corect”, a […]
Plan de austeritate la Volkswagen: investiții reduse și strategie revizuită în fața unei crize pe piețele-cheie
Companii
Plan de austeritate la Volkswagen: investiții reduse și strategie revizuită în fața unei crize pe piețele-cheie
Grupul Volkswagen intenționează să investească 160 de miliarde de euro (186 de miliarde de dolari) până în 2030, a declarat Oliver Blume, CEO-ul companiei, potrivit Reuters. Decizia marchează o perioadă de austeritate în contextul în care cel mai mare producător auto european se confruntă cu o criză majoră în cele două piețe-cheie: China și Statele […]
ANALIZĂ
Prețul telefoanelor Android va exploda în 2026. Boom-ului AI rescrie tehnologia de bază a industriei
Prețul telefoanelor Android va exploda în 2026. Boom-ului AI rescrie tehnologia de bază a industriei
Telefoanele cu camere mai bune, ecrane uriașe și stocare generoasă au crescut mereu prețurile pe piața telefoniei. Dar în 2026, un component banal – memoria – ar putea deveni principalul vinovat pentru scumpiri, avertizează analiștii. Dacă plănuiai să îți schimbi telefonul anul viitor, pregătește-te pentru o creștere masivă a prețului. Iar efectul nu lovește doar […]
ANALIZĂ
„Nimeni nu arde 6 miliarde de dolari fără convingere”: Cum a câștigat Netflix cel mai râvnit premiu al Hollywood-ului: Warner Bros. Discovery
Companii
„Nimeni nu arde 6 miliarde de dolari fără convingere”: Cum a câștigat Netflix cel mai râvnit premiu al Hollywood-ului: Warner Bros. Discovery
Gigantul Netflix a făcut o schimbare strategică de ultimă oră în noiembrie, când Warner Bros. Discovery a deschis oficial procesul de vânzare. După ce, inițial, a respins public speculațiile privind achiziția unui studio major, platforma de streaming a făcut o ofertă de nerefuzat pentru Warner, devansând parametrii financiari și politici ai rivalilor Paramount și Comcast. […]
Val de plecări la vârful Apple: compania își reconfigurează arhitectura de conducere
Companii
Val de plecări la vârful Apple: compania își reconfigurează arhitectura de conducere
Apple se confruntă cu o restructurare accelerată a echipei de top, după ce doi executivi importanți — Kate Adams, consilierul juridic general, și Lisa Jackson, vicepreședinte responsabil pentru mediu și politici publice — au anunțat că părăsesc compania. Mutările adâncesc seria plecărilor de la vârful organizației într-un moment în care grupul se află sub presiune […]