Prima pagină » Dennis Le Vot, omul care a transformat Dacia, ar putea părăsi compania

Dennis Le Vot, omul care a transformat Dacia, ar putea părăsi compania

Dennis Le Vot, omul care a transformat Dacia, ar putea părăsi compania

Presa franceză scrie că Denis Le Vot, actualul șef global al mărcii Dacia, ar urma să părăsească grupul Renault după o carieră de peste trei decenii.

Informația, care încă este neconfirmată oficial de companie, ar putea marca o schimbare majoră pentru brandul românesc și pentru grupul din care face parte.

Presa franceză: Denis Le Vot, șeful global al Dacia, este pe picior de plecare

Dennis Le Vot, omul care a transformat Dacia, ar putea părăsi compania

Fotografii: Dacia

Denis Le Vot, în vârstă de 60 de ani, considerat la un moment dat succesor al lui Luca de Meo (n.n. – fostul CEO al grupului Renault) este marele artizan al succesului comercial al mărcii Dacia. Aflat la conducerea companiei din luna ianuarie 2021, Le Vot a reușit să propulseze Dacia printre cele mai de succes branduri pe piața europeană.

Acum a apărut informația conform căreia el ar urma să părăsească în această toamnă grupul Renault, după 35 de ani petrecuți în cadrul companiei. Deocamdată, grupul francez nu a confirmat informația publicată de cotidianul L’Informé și preluată de Auto Infos. Conform sursei citată, el ar urma să renunțe nu doar la funcția actuală, ci și la colaborarea cu grupul Renault.

Publicația notează că, în cadrul unei întâlniri care va avea loc la sediul central Renault, François Provost, care este noul director general al grupului după plecarea lui Luca de Meo în vara acestui an, ar urma să anunțe modificări importante în structura de management. Printre aceste schimbări s-ar putea număra și plecarea lui Denis Le Vot, potrivit unor surse interne citate și de alte publicații din Hexagon.

Relatările din presa franceză indică faptul că o eventuală demisie a lui Le Vot ar fi legată de dezamăgirea generată de faptul că nu a reușit să îl înlocuiască pe Luca de Meo la conducerea grupului. În cariera sa de peste trei decenii în cadrul Renault, Le Vot a ocupat poziții importante, precum responsabil post-vânzări la Renault Rusia, director de vânzări Renault Belgia, vicepreședinte senior Nissan America de Nord, apoi șef al diviziei de vehicule comerciale a Renault, pentru ca din 2021 să devină CEO al Dacia și membru al comitetului executiv al grupului.

Schimbări la vârf în cadrul Dacia

În ultimii ani, la Dacia s-au produs mai multe plecări neașteptate la nivel de conducere. Astfel, în aprilie 2021, designerul Alejandro Mesonero-Romanos a părăsit Renault după doar șase luni pentru a se alătura Alfa RomeoTrei ani mai târziu, Xavier Martinet, director de marketing și vânzări Dacia, a plecat și el, alegând să conducă divizia europeană a Hyundai, conform publicației franceze.

Anul acesta, pe 15 iunie 2025, Luca de Meo a părăsit la rândul său compania, declarând că a venit momentul „să predea ștafeta”. Ulterior, acesta a devenit directorul executiv al grupului de lux Kering, controlat de miliardarul François-Henri Pinault.

Eventuala despărțire de Denis Le Vot ar putea fi percepută ca o nouă lovitură, atât pentru Renault, cât și pentru Dacia, într-o perioadă de tranziție spre noul stil de conducere al lui François Provost. Noile direcții strategice pentru grupul Renault și pentru marca Dacia urmează să fie prezentate în toamna acestui an.

Ce lasă în urmă Dennis Le Vot

Sub conducerea lui Dennis Le Vot, Dacia a cunoscut cele mai mari performanțe comerciale din istorie. Spre exemplu, modelul Sandero, care se află în fruntea clasamentului înmatriculărilor în rândul persoanelor fizice, a fost anul trecut cea mai vândută mașină din Europa.

De asemenea, Le Vot este omul care a făcut Dacia mai „cool” prin lansarea modelului Jogger, reînnoirea SUV-ului Duster și sosirea în primăvară a noului Bigster. Vorbim despre modele cu un stil mai rafinat, mai îngrijit, cu un conținut tehnologic îmbunătățit, dar cu prețuri semnificativ mai mari, care au întors o nouă pagină a mărcii low-cost.

Responsabil de o marcă cu o creștere robustă (+2,7 % în ultimul an, cu o cotă de piață de 3,9 % în Europa) și cu fundamente solide, Le Vot a cunoscut o singură performanță negativă. Este vorba despre Spring, un model electric mic produs în China și cu o rentabilitate aleatorie, care este afectat de introducerea noilor tarife vamale.

În acest context, succesorul lui la conducerea Dacia va prelua comanda unei mărci în stare de funcționare, dar care va trebui să negocieze din nou delicata tranziție către mașina electrică accesibilă.

Alte articole importante
Piața mașinilor de lux din China, afectată de încetinirea economiei
Companii
Piața mașinilor de lux din China, afectată de încetinirea economiei
Piața mașinilor de lux din China este în declin pe fondul încetinirii economiei și al preferințelor clienților pentru modele mai accesibile. Această tendință afectează puternic producătorii europeni care dominau segmentul premium pe cea mai mare piață auto din lume. Piața mașinilor de lux străine din China, în cădere liberă. Cum s-a ajuns aici? Criza prelungită […]
ANALIZĂ
Prețul Bitcoin, pe muchie de cuțit. Decizia care poate declanșa azi un colaps al prețurilor, criticată de miliardarul Michael Saylor
Prețul Bitcoin, pe muchie de cuțit. Decizia care poate declanșa azi un colaps al prețurilor, criticată de miliardarul Michael Saylor
Prețul bitcoin a scăzut sub pragul psihologic de 90.000 de dolari, de la maximul istoric de 126.000 de dolari atins în octombrie. Dar piața cripto ar putea intra direct în scenariul roșu dacă furnizorii globali de indici, în special MSCI, ar decide să excludă luni din indicii lor companii cu dețineri cripto de peste 50% […]
Datoria externă a României a crescut cu 22 de miliarde de euro la final de octombrie
Datoria externă a României a crescut cu 22 de miliarde de euro la final de octombrie
Datoria externă a României a înregistrat o creștere de aproximativ 22 miliarde de euro în primele zece luni ale anului. În intervalul ianuarie-octombrie 2025, datoria externă totală a depășit 225 miliarde de euro, ceea ce reprezintă o majorare de 13,6% comparativ cu sfârșitul anului 2024. Datoria externă a României a urcat cu 22 miliarde de […]
Rabla Auto 2025: se dă startul într-o nouă sesiune de înscrieri
Companii
Rabla Auto 2025: se dă startul într-o nouă sesiune de înscrieri
O nouă sesiune de înscrieri în programul Rabla Auto 2025 destinată persoanelor fizice urmează să debuteze marți, 16 decembrie. Cei interesați pot accesa platforma dedicată pentru a se înscrie și a profita de fondurile disponibile, în limita bugetului alocat. Marți începe o nouă sesiune Rabla Auto 2025 pentru persoane fizice Procesul de înscriere în noua […]
Indicele ROBOR coboară marginal la 6,19%, dar costul creditului rămâne ridicat. Ce semnale transmite piața monetară
Indicele ROBOR coboară marginal la 6,19%, dar costul creditului rămâne ridicat. Ce semnale transmite piața monetară
Indicele ROBOR la trei luni, în funcție de care se calculează costul creditelor de consum în lei cu dobândă variabilă, a scăzut, luni, la 6,19% pe an, de la 6,20% pe an în ședința precedentă, conform datelor publicate de Banca Națională a României (BNR). Scăderea marginală a indicelui ROBOR la trei luni la 6,19% pe […]
Armata SUA lansează GenAI.mil, o platformă AI dedicată bazată pe Gemini de la Google
Armata SUA lansează GenAI.mil, o platformă AI dedicată bazată pe Gemini de la Google
Departamentul Apărării al Statelor Unite a lansat GenAI.mil, o platformă internă de inteligență artificială destinată personalului militar și civil, construită pe infrastructura Gemini for Government a Google. Anunțul a fost făcut la începutul acestei săptămâni de secretarul american al apărării, Pete Hegseth, care a descris platforma drept un instrument menit să aducă „cele mai puternice […]