Prima pagină » Renault va lansa peste 20 de noi modele, inclusiv un minicar Dacia

Renault va lansa peste 20 de noi modele, inclusiv un minicar Dacia

Renault va lansa peste 20 de noi modele, inclusiv un minicar Dacia
Fotografii: Renault

Grupul Renault, care deține și marca Dacia, va lansa peste 20 de modele noi ca răspuns la concurența tot mai puternică venită din China.

Inspirat de strategia rivalilor asiatici, constructorul francez va simplifica designul, va integra inteligența artificială și va reduce timpul de dezvoltare pentru a livra modele mai rapide și mai accesibile. Între acestea își va face loc și un nou minicar electric Dacia, programat pentru 2027.

Rețeta chineză adoptată de Renault: ofensivă cu 20 de noi modele

Renault va lansa peste 20 de noi modele, inclusiv un minicar Dacia

Producătorul de automobile Renault pregătește lansarea a peste 20 de modele noi, într-unul dintre cele mai ambițioase planuri ale sale, în contextul în care tot mai mulți constructori occidentali adoptă strategii inspirate de rivalii chinezi. Această schimbare de paradigmă vine într-un moment în care industria auto europeană caută soluții pentru a se adapta cerințelor unei piețe aflate în transformare accelerată.

Grupul francez, alături de alți producători tradiționali precum Volkswagen sau Stellantis, analizează în detaliu vehiculele fabricate de BYD, Geely, Lynk & Co și alte companii chineze, cooptează ingineri locali și învață din experiența partenerilor asiatici pentru a face față unei ofensive de produse accesibile și tehnologizate. Spre deosebire de giganții din industrie, Renault pare să valorifice avantajul unei structuri mai agile, reușind să reducă la jumătate timpul necesar lansării unui nou model electric, relatează publicația Financial Times.

„Avem avantajul la Renault de a avea un volum mic de producție, fiind concentrați pe piețele noastre și, de aceea, putem fi mai rapizi decât grupuri uriașe precum Volkswagen sau Stellantis”, a declarat Cedric Combemorel, director adjunct de tehnologie în cadrul companiei.

Un exemplu în acest sens îl reprezintă viitorul Renault Twingo electric, care va fi lansat în 2026 după doar doi ani de dezvoltare, un progres semnificativ comparativ cu ciclurile anterioare de patru ani. În același timp, printre cele 20 de noi modele își va face loc și un minicar electric Dacia, care ar urma să fie lansat în 2027. Acesta va fi dezvoltat într-un timp record de doar 16 luni, un termen care este mai scurt chiar și decât standardele din China.

Ambele modele ar urma să fie produse la fabrica din Slovenia. Strategia a fost pusă în mișcare de CEO-ul Luca de Meo, care urmează să părăsească pe 15 iulie grupul francez și să preia conducerea grupului Kering din industria luxury. Cu toate acestea, Renault va găsi modalități de a pune în aplicare planurile chiar și după plecarea acestuia.

Renault va lansa peste 20 de noi modele, inclusiv un minicar Dacia

Foto: Dacia

Care sunt atuurile producătorilor chinezi în fața rivalilor europeni?

Cu toate acestea, experții din industrie rămân sceptici în privința capacității Renault și a celorlalți producători occidentali de a egala ritmul și costurile companiilor chineze. Potrivit lui Alexandre Marian, partener la AlixPartners, constructorii din China pot aduce pe piață automobile noi de două ori mai repede decât rivalii europeni și cu investiții cu 50% mai mici, folosind componente cu 30% mai ieftine.

Această eficiență este susținută de decizii rapide, termene stricte, dezvoltarea de software „in-house” și integrarea verticală a producției. Pentru Renault, una dintre cheile reducerii timpilor constă în simplificarea inclusiv a numărului de opțiuni disponibile. De exemplu, în timp ce până acum compania oferea până la 220 de variante de culori, unele mărci chinezești au doar 15.

„Este clar că a venit momentul să învățăm de la chinezi, după ce timp de zeci de ani ei au învățat de la noi. Marea provocare constă în schimbarea mentalității interne și adaptarea furnizorilor la noile cerințe de viteză și de eficiență”, a spus Guido Haak, director de programe la Renault.

Atuurile Renault în fața concurenței chineze

Pentru a accelera tranziția, Renault a investit 26 de milioane de euro într-un centru de simulare virtuală lângă Paris. Acesta este dotat cu o capsulă din fibră de carbon de opt tone pentru testarea prototipurilor pe drumuri virtuale. Fiecare nou model are un „frate geamăn digital”, care le permite echipelor globale de ingineri să colaboreze în timp real și să identifice din timp eventuale probleme, notează Financial Times.

În plus, Renault utilizează inteligența artificială pentru a monitoriza riscurile din lanțurile de aprovizionare, susținând că această abordare a contribuit la reducerea cu 60% a timpilor de livrare. Cu toate acestea, analiștii atrag atenția asupra riscului uniformizării produselor, odată ce metodele de dezvoltare devin tot mai similare.

Haak consideră că Renault are suficiente atuuri pentru a rămâne distinctiv pe piață, prin design și prin experiența oferită utilizatorilor. Strategia companiei reflectă o transformare profundă și rapidă, cu scopul de a rămâne competitivă într-o industrie în continuă schimbare, dominată tot mai mult de dinamica impusă de producătorii asiatici.

Alte articole importante
Rușii pun banii la saltea și fug de bănci. Depozitele bancare ating cel mai jos nivel din ultimii trei ani
Rușii pun banii la saltea și fug de bănci. Depozitele bancare ating cel mai jos nivel din ultimii trei ani
Depozitele bancare din Rusia au crescut în septembrie cu doar 67 de miliarde de ruble, ajungând la 62,7 trilioane, potrivit datelor Băncii Centrale. Luna august adusese o creștere de 70 de miliarde de ruble. În iunie și iulie, depozitele urcaseră cu peste 700 de miliarde lunar, scrie MoscowTimes. Excluzând luna ianuarie, când populația cheltuiește tradițional […]
Google anunță un salt uriaș în calculul cuantic. Supercomputerele, depășite pentru prima dată
Tehnologie
Google anunță un salt uriaș în calculul cuantic. Supercomputerele, depășite pentru prima dată
Google a confirmat oficial că un algoritm de ultimă generație, rulat pe computerul său cuantic, a depășit pentru prima dată capacitățile supercomputerelor clasice. Algoritmul a fost testat prin compararea rezultatelor cu tehnologia NMR (rezonanță magnetică nucleară), aceeași utilizată la scanările RMN. Google marchează un moment istoric în era cuantică Google a anunțat că a reușit […]
Eurostar cumpără 30 de trenuri de mare viteză cu 2 miliarde €
Companii
Eurostar cumpără 30 de trenuri de mare viteză cu 2 miliarde €
Compania feroviară Eurostar a anunțat o investiție de 2 miliarde de euro pentru achiziționarea a 30 de trenuri etajate de mare viteză. Noua flotă va fi destinată rutelor internaționale din Europa și promite să ofere un plus de confort, eficiență energetică, precum și o capacitate crescută de transport pentru pasageri. Eurostar pariază pe eficiență și […]
NASA confirmă: Terra va avea o a doua Lună în următorii 58 de ani
NASA confirmă: Terra va avea o a doua Lună în următorii 58 de ani
NASA a confirmat că Terra va avea o a doua Lună naturală în următoarele decenii, ca urmare a unei capturi gravitaționale rare. Potrivit experților agenției spațiale americane, un asteroid de dimensiuni considerabile ar putea intra pe o orbită stabilă în jurul planetei noastre în următorii 58 de ani, transformându-se într-un satelit temporar al Pământului. NASA: […]
ANALIZĂ
Cât valorează o diplomă universitară în România
Cât valorează o diplomă universitară în România
Un raport recent arată o diferență semnificativă de venituri între românii absolvenți cu diplomă universitară și cei fără studii superioare. Potrivit datelor Eurostat, absolvenții de învățământ superior câștigă în medie cu aproape 150% mai mult, evidențiind impactul major al educației asupra nivelului salarial în țara noastră. Absolvenții cu diplomă universitară câștigă cu 148% mai mult […]
Peste 850 de personalităţi mondiale cer interzicerea „superinteligenței” AI înainte să fie prea târziu
Peste 850 de personalităţi mondiale cer interzicerea „superinteligenței” AI înainte să fie prea târziu
O petiție semnată de peste 850 de personalități mondiale, inclusiv co-fondatorul Apple Steve Wozniak și miliardarul Richard Branson, cere stoparea dezvoltării inteligenței artificiale „superinteligente”. În paralel, companiile mari din tech precum OpenAI, xAI sau Meta concurează deja pentru a dezvolta modele tot mai puternice. Peste 850 de personalităţi mondiale semnează contra AI Un grup impresionant […]