Prima pagină » Demitizarea electrificatelor. Propaganda că o mașină electrică este un vehicul cu emisii zero este un fals !

Demitizarea electrificatelor. Propaganda că o mașină electrică este un vehicul cu emisii zero este un fals !

Demitizarea electrificatelor. Propaganda că o mașină electrică este un vehicul cu emisii zero este un fals !

,,Mitul” tranziției ,,verzi” pe piața auto mondială, cu lansarea electrificatelor, a fost demontat de specialiști, care arată că producția de mașini electrice provoacă mai mari daune mediului, decât industria motoarelor pe combustie.

Bateriile nu creează energie electrică, ci stochează energia electrică produsă în altă parte, în special din cărbune, uraniu, centrale electrice pe gaz natural sau generatoare diesel, explică aceștia, într-o postare pe Facebook.

Deci, afirmația că o mașină electrică este un vehicul cu emisii zero nu este deloc adevărată, deoarece electricitatea produsă provine din centrale electrice, iar multe dintre ele ard masiv cărbune sau gaze naturale.

Așadar, indirect, 40% dintre mașinile electrice de pe drumuri sunt pe bază de carbon, iar o poluare inițială tot s-a produs, la fabricarea bateriilor electrice.

Dar asta nu este tot, explică experții

Oricine este entuziasmat de mașinile electrice și de o revoluție verde ar trebui să se uite mai atent la baterii, dar și la turbinele eoliene și la panourile solare.

O baterie tipică de mașină electrică cântărește 450 kg, și este cam de dimensiunea unei valize. Conține 11 kg de litiu, 27 kg de nichel, 20 kg de mangan, 14 kg de cobalt, 90 kg de cupru și 180 kg de aluminiu, oțel și plastic. Există mai mult de 6.000 de celule individuale cu ioni de litiu în interiorul unei baterii, folosită la un automobil electric.

Pentru a face fiecare baterie BEV, va trebui să fie procesați 11.000 kg de sare pentru litiu, 15.000 kg de minereu pentru cobalt, 2.270 kg de rășină pentru nichel și 11.000 kg de minereu de cupru.

În total, trebuie excavați 225.000 kilograme de pământ pentru producerea unei singure baterii.

O altă problemă gravă pentru mediu. Panourile solare

Cea mai mare problemă a sistemelor de panouri solare sunt substanțele chimice folosite pentru a transforma silicatul în pietrișul folosit pentru panouri.

Pentru a produce suficient siliciu curat, acesta trebuie tratat cu acid clorhidric, acid sulfuric, fluor, tricloretan și acetonă. Toate substanțe puternic toxice pentru mediul înconjurător.

În plus, sunt necesare galiu, arseniură, diselenidă de cupru-indian-galium și telurura de cadmiu, care sunt, de asemenea, foarte toxice.

Praful de silicon reprezintă un pericol grav pentru lucrători, iar plăcile nu pot fi reciclate.

Turbinele eoliene nu sunt nici ele cele mai bune, în ceea ce privește costurile și distrugerea mediului.

Fiecare moară de vânt cântărește 1.688 de tone (echivalentul greutății a 23 de case) și conține 1.300 de tone de beton, 295 de tone de oțel, 48 de tone de fier, 24 de tone de fibră de sticlă și elementele de pământ rare, greu de obținut, cum sunt Neodim, Praseodimiu și Dispro.

Fiecare dintre cele trei lame ale unei turbine eoliene de mare putere cântărește 40.000 kilograme, și are o durată de viață cuprinsă între 15 și 20 de ani, după care trebuie înlocuite.

Nu pot fi reciclate palele rotorului uzate, deci este necesar să fie fabricate altele noi, cu aceleași efecte asupra mediului.

Cu siguranță aceste noi tehnologii își pot avea locul lor, în progresul tehnologic, dar trebuie să privim dincolo de ,,mitul libertății eneriei verzi”.

 

Alte articole importante
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își construiește prima brigadă blindată permanentă în străinătate după al Doilea Război Mondial. Cheltuielile militare ating niveluri istorice. Revoluția Bundeswehr și angajamentele NATO Pe 22 mai, localnicii din Vilnius au salutat trecerea tancurilor germane pe străzi, un simbol al legăturilor strânse cu NATO. Brigada 45 Panzer, denumită „Lithuania”, va ajunge la 5.000 de militari […]
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Pe malul Mării Mediterane ia naștere un mega-oraș de peste 180 miliarde $, care va deveni un hub urban și economic de referință în regiune. Proiectul combină infrastructură ultramodernă, facilități rezidențiale și comerciale și concepte inovatoare de dezvoltare urbană, marcând o nouă eră a metropolelor globale. Cel mai scump proiect urban va fi ridicat în […]
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Europa se confruntă cu o criză structurală și trebuie să înțeleagă că modelul său economic și geopolitic nu mai este sustenabil, scriu analiștii The Economist. Războiul, protecționismul și stagnarea economică sunt dovezi ale costurilor antrenate de politicile sale de autosuficiență. Ca o familie nobiliară care își maschează conturile goale, Europa trebuie să renunțe la luxurile […]
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Tot mai mulți români aleg să-și petreacă vacanțele la capătul lumii, într-un loc unde liniștea absolută întâlnește aventura pură. Antarctica, considerată ultima frontieră turistică a planetei, devine noua destinație de vis pentru călătorii români cu spirit de explorator. O croazieră de expediție, în valoare de nu mai puțin de 15.000 de euro, promite o experiență […]
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Italia pune din nou pe şine un nou simbol al eleganței și nostalgiei anilor ’50-’60. Trenul La Dolce Vita Orient Express, un hotel de lux pe șine, promite o experiență unică între design retro, gastronomie de top și peisaje spectaculoase. Preţurile încep de la 3.500 de euro de persoană. Călătoria începe la Roma, în stil […]
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
Coreea de Sud este al treilea exportator mondial de produse cosmetice, după Franța și Statele Unite. Exporturile sud-coreene de cosmetice au crescut de la 650 milioane de dolari în 2011, la 4 miliarde în 2017 și 10 miliarde în 2024. Performanța excepțională a Coreei este susținută de faimosul concept K-beauty, un ritual care pendulează, de […]