The Walt Disney Company a acceptat să achite o amendă de 10 milioane de dolari pentru a închide investigația lansată de autoritățile americane. Comisia Federală pentru Comerț acuză compania că a permis colectarea de date personale de la copii sub 13 ani, încălcând legea privind protecția vieții private online.
Comisia Federală pentru Comerț din Statele Unite a susținut că Disney a încălcat reglementările privind protecția minorilor. Concret, compania nu ar fi etichetat corect o serie de videoclipuri distribuite pe YouTube, deși acestea erau vizionate în special de copii.
Această omisiune ar fi permis colectarea de date personale de la utilizatori sub 13 ani. Informațiile erau ulterior folosite în scopuri publicitare, o practică interzisă prin legea COPPA – Children’s Online Privacy Protection Act.
Reglementarea impune restricții clare platformelor și companiilor care colectează date online de la minori. Printre obligații se numără obținerea consimțământului parental și marcarea conținutului destinat copiilor.
Pentru a evita un proces prelungit, Disney a acceptat să plătească 10 milioane de dolari ca amendă civilă. În plus, compania s-a angajat să implementeze un program strict de verificare a conținutului distribuit pe YouTube.
Acest program va avea rolul de a determina dacă materialele publicate trebuie marcate drept „pentru copii”, reducând astfel riscul colectării ilegale de date. Totodată, Disney este obligată să respecte pe viitor regulile stricte privind protecția datelor minorilor.
Autoritățile au precizat că acordul vizează exclusiv conținutul distribuit pe platforma YouTube. Canalele digitale proprii ale companiei nu sunt incluse în ancheta încheiată.
Gigantul media a transmis un comunicat în care subliniază că siguranța copiilor și familiilor rămâne o prioritate. Oficialii au insistat că acordul nu reflectă o practică generală a companiei, ci se referă la un număr limitat de materiale distribuite pe YouTube.
Disney a mai precizat că va continua să investească în instrumente și programe interne care să asigure respectarea celor mai ridicate standarde de conformitate. „Protecția minorilor este fundamentală pentru misiunea noastră”, se arată în declarația companiei.
Acordul dintre Disney și FTC ar putea deveni un precedent important. Companiile care distribuie conținut digital pe YouTube sau alte platforme vor fi nevoite să dezvolte mecanisme de verificare mult mai stricte.
În același timp, părinții și organizațiile pentru drepturile copiilor cer mai multă transparență. Ei solicită controale mai clare asupra datelor colectate și o delimitare fermă între conținutul destinat copiilor și cel pentru publicul general.
Disney, prin poziția sa dominantă în industria media, va fi urmărită îndeaproape în implementarea noilor obligații. Eforturile companiei de a consolida protecția datelor vor fi un test de încredere pentru public și pentru autorități.