Foxconn a demarat producția iPhone 17 la fabrica sa din Bengaluru (India), investiție care se ridică la 2,8 miliarde de dolari.
Această unitate, care este a doua ca mărime din afara Chinei, consolidează rolul Indiei în lanțul global de producție Apple și vizează creșterea exporturilor către piața internațională.
Foto: Pixabay
Foxconn a început recent la fabrica din Bengaluru (India) să producă la scară redusă noul iPhone 17. Gigantul taiwanez de electronice este cel mai mare producător de iPhone-uri și deține a doua cea mai mare unitate de producție în orașul indian, care a fost construită cu o investiție totală de 2,8 miliarde de dolari.
„Unitatea Foxconn din Bengaluru a început operațiunile cu producția de iPhone 17. Aceasta se adaugă producției de iPhone 17 de la unitatea sa din Chennai”, a declarat o sursă familiarizată cu situația. Producția a fost suspendată pentru o scurtă perioadă de timp după ce sute de ingineri chinezi s-au întors brusc acasă. Totuși, Foxconn a reușit să aducă experți din alte locații, inclusiv din Taiwan, pentru a acoperi lipsa de personal.
Apple intenționează să crească producția de iPhone la 60 de milioane de unități în acest an, comparativ cu aproximativ 35-40 de milioane de unități produse în intervalul 2024-2025. Compania americană a asamblat în India, în anul financiar încheiat la 31 martie 2025, cu 60% mai multe dispozitive iPhone-uri, care sunt evaluate la aproximativ 22 de miliarde de dolari, conform YourStory.com.
CEO-ul Tim Cook a declarat la sfârșitul lunii iulie că majoritatea iPhone-urilor vândute în SUA în luna iunie au provenit din India, inclusiv toate iPhone-urile comercializate în trimestrul al doilea al anului.
Conform unei analize S&P Global, vânzările de iPhone pe piața americană au atins pragul de 75,9 milioane de unități în 2024. De asemenea, exporturile din India în martie au fost de 3,1 milioane de unități, ceea ce sugerează necesitatea dublării livrărilor, fie printr-o capacitate de producție nouă, fie prin redirecționarea unităților destinate pieței interne.
Totodată, livrările Apple în India au crescut cu 21,5% anual, ajungând la 5,9 milioane de unități în prima jumătate din 2025. Modelul iPhone 16 a fost cel mai vândut în această perioadă. În cel de-al doilea trimestru, livrările de iPhone în India au crescut cu 19,7% comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, atingând o cotă de piață de 7,5% pe piața smartphone-urilor în această țară, relatează Techinasia.com.
Piața de smartphone-uri din India în perioada aprilie-iunie a fost dominată de producătorul chinez Vivo, cu o cotă de 19%, conform IDC.