Prima pagină » Germania și Marea Britanie pregătesc primul tren direct pe sub Canalul Mânecii

Germania și Marea Britanie pregătesc primul tren direct pe sub Canalul Mânecii

Germania și Marea Britanie pregătesc primul tren direct pe sub Canalul Mânecii
sursă foto: Wikipedia

Călătoriile dintre Germania și Marea Britanie ar putea deveni mai accesibile ca niciodată. Guvernele de la Berlin și Londra au anunțat oficial formarea unui grup de lucru pentru lansarea unei legături feroviare directe pe sub Canalul Mânecii, proiect cu potențial economic și turistic uriaș. Dacă totul merge conform planului, primele trenuri ar putea circula în următorii ani, eliminând nevoia schimbării garniturilor la Paris sau Bruxelles.

Germania și Marea Britanie vor construi primul tren pe sub Canalul Mânecii

Miniștrii Transporturilor din Germania și Regatul Unit, Patrick Schnieder și Heidi Alexander, au confirmat că un grup de lucru comun va analiza toate detaliile tehnice, logistice și legislative necesare pentru a transforma în realitate legătura directă între cele două țări. În prezent, un pasager care pleacă din Germania către Londra trebuie să schimbe trenul la Paris sau Bruxelles, ceea ce prelungește durata călătoriei și reduce atractivitatea acestei opțiuni în fața zborurilor aeriene.

Ne angajăm ca, în următorii ani, primele trenuri să circule direct pe sub Canalul Mânecii între Germania și Regatul Unit”, a declrat Patrick Schnieder.

El a subliniat că proiectul presupune rezolvarea unor provocări importante legate de controalele de frontieră, de securitate și de coordonarea dintre operatorii feroviari. Aceste aspecte vor fi discutate cu gestionarii infrastructurilor și cu companiile interesate să participe.

De ce este atât de importantă o legătură directă

În acest moment, pasagerii care vor să ajungă cu trenul din Frankfurt, Berlin sau Hamburg în Londra sunt obligați să parcurgă traseul cu o schimbare obligatorie la Paris sau Bruxelles. Această situație nu doar că prelungește timpul total de călătorie, dar și reduce confortul, mai ales pentru cei care călătoresc cu bagaje voluminoase sau pentru călătorii de afaceri care își doresc o conexiune rapidă și neîntreruptă.

O legătură directă ar însemna nu doar mai puțin timp pe drum, ci și o schimbare radicală în percepția trenului ca alternativă reală la avion. Patrick Schnieder a explicat că „o conexiune directă ar facilita enorm călătoriile și ar crește considerabil atractivitatea transportului feroviar”.

Acesta ar putea deveni un concurent serios pentru companiile aeriene, mai ales în contextul în care tot mai mulți călători europeni caută variante de transport mai prietenoase cu mediul.

Impact economic major

Ministrul britanic al Transporturilor, Heidi Alexander, a descris proiectul drept „o oportunitate economică uriașă”, argumentând că un tren direct Germania-Marea Britanie ar consolida legăturile comerciale dintre cele două economii.

Această legătură ar contribui la crearea de noi locuri de muncă și ar întări conexiuni comerciale esențiale, care stau la baza relațiilor noastre economice cu Germania”, a declarat Alexander.

Pe lângă beneficiile pentru afaceri, noua rută ar stimula și turismul bilateral. Londra, Berlin, Frankfurt și alte orașe germane ar deveni mai accesibile pentru milioane de turiști europeni, iar eliminarea escalelor ar încuraja mai multe vizite scurte, de weekend, dar și deplasări frecvente pentru evenimente culturale și sportive.

Alte articole importante
Leonardo Badea, BNR: România are atuuri reale pentru investiții, dar rămâne sub potențial din cauza predictibilității și competitivității instituționale
Leonardo Badea, BNR: România are atuuri reale pentru investiții, dar rămâne sub potențial din cauza predictibilității și competitivității instituționale
România dispune de avantaje solide în competiția regională și globală pentru atragerea investițiilor străine, însă valorificarea acestora depinde decisiv de predictibilitate, stabilitate și calitatea cadrului instituțional. Mesajul a fost transmis de prim-viceguvernatorul Băncii Naționale a României, Leonardo Badea, în discursul susținut la deschiderea conferinței „Descoperiți România. Care sunt atuurile României în competiția pentru atragerea investițiilor?”. […]
Noua armă a hackerilor: site-uri bancare europene copiate la perfecție, datele clienților furate în timp real
Tehnologie
Noua armă a hackerilor: site-uri bancare europene copiate la perfecție, datele clienților furate în timp real
Un nou val de atacuri cibernetice lovește sistemul financiar european, după ce experții în securitate au identificat un kit de phishing extrem de sofisticat, capabil să reproducă aproape identic site-urile băncilor și platformelor financiare. Denumit sugestiv „Spiderman”, acest instrument este deja utilizat pe scară largă de infractori cibernetici și reprezintă o amenințare majoră pentru utilizatorii […]
ANALIZĂ
Raport BNR: Avuția netă a românilor a crescut până la 1.900 de miliarde de lei, dar riscurile la adresa stabilității financiare rămân ridicate
Raport BNR: Avuția netă a românilor a crescut până la 1.900 de miliarde de lei, dar riscurile la adresa stabilității financiare rămân ridicate
Avuția netă a populației din România s-a dublat din 2019 până în prezent, ajungând la aproximativ 1.900 de miliarde de lei, dar riscurile la adresa stabilității financiare au rămas ridicate, arată  Raportul asupra stabilității financiare publicat de BNR în decembrie 2025.  Averea netă a populației reflectă atât creșterea economică susținută din ultimul deceniu, cât și […]
Cât vor costa vacanțele în Bulgaria după trecerea la moneda euro
Piață de Capital - Fonduri
Cât vor costa vacanțele în Bulgaria după trecerea la moneda euro
Trecerea la moneda euro ar putea determina o creștere semnificativă a prețurilor pentru vacanțele în Bulgaria ale turiștilor români. Scumpirile se vor resimți atât în costurile cazării, cât și la mâncare și alte servicii turistice, reflectând creșterea cheltuielilor hotelurilor și pensiunilor. Vacanțele în Bulgaria se vor scumpi cu până la 10% după trecerea la moneda […]
ANALIZĂ
Motoarele cu ardere internă scapă de interdicția totală în UE
Companii
Motoarele cu ardere internă scapă de interdicția totală în UE
UE face un pas înapoi de la planul inițial de a elimina definitiv mașinile dotate cu motoare cu ardere internă. În locul unei interdicții totale, oficialii de la Bruxelles adoptă acum o abordare mai flexibilă, care lasă loc pentru mai multe tehnologii pe piață după 2035. Decizie surpriză a UE: motoarele cu ardere internă vor […]
România a contribuit cu 0,3% la dezvoltarea rachetei Ariane 6
Macroeconomie
România a contribuit cu 0,3% la dezvoltarea rachetei Ariane 6
În calitate de stat participant, România a avut o contribuție directă de 0,3% la programul european de dezvoltare a rachetei Ariane 6. Acest proiect de mare anvergură este menit să consolideze capacitatea de lansare spațială a continentului. Deși procentul pare modest, el reflectă implicarea constantă a țării noastre în industria aerospațială și participarea sa la […]