Prima pagină » Hilton și Marriott conduc expansiunea lanțurilor hoteliere globale în India

Hilton și Marriott conduc expansiunea lanțurilor hoteliere globale în India

Hilton și Marriott conduc expansiunea lanțurilor hoteliere globale în India
Hilton și Marriott conduc expansiunea lanțurilor hoteliere globale în India / Foto: Unsplash

India a devenit o piață majoră pentru lanțurile hoteliere internaționale, pe fondul creșterii cheltuielilor pentru turism intern la circa 200 de miliarde de dolari în 2024, față de 80 de miliarde în 2013, și al expansiunii infrastructurii de transport. Hilton și Marriott mizează pe această tendință, planificând să își mărească masiv capacitatea: Marriott vrea să ajungă la 50.000 de camere în cinci ani, iar Hilton își propune o creștere de zece ori a prezenței sale în următorul deceniu. Hilton și Marriott conduc un val de expansiune a lanțurilor hoteliere globale în orașele mai mici din India, investind în unități de cazare de gamă medie pentru a răspunde boomului turismului intern și pentru a atrage turiștii preocupați de preț. La începutul acestui an, Marriott a preluat o participație minoritară (suma nefiind dezvăluită) în compania Concept Hospitality, cu sediul la Mumbai, care va colabora cu grupul hotelier global pentru a-și extinde capacitatea în India la 50.000 de camere în următorii cinci ani, de la circa 30.000 în prezent. Hilton vrea, la rândul lui, să își crească amprenta în India de zece ori în următorul deceniu, pornind de la cele 60 de hoteluri pe care le are în funcțiune sau în construcție, scrie Financial Times.

Creșterea averii unei noi clase de mijloc și investițiile guvernamentale în autostrăzi și aeroporturi au alimentat dorința de călătorie în cea mai populată țară din lume, dar oferta de unități de cazare de calitate nu ține pasul cu cererea, au declarat experți și directori din industrie. Turismul spiritual este și el în creștere explozivă, scrie presa internațională, un fenomen care a luat amploare pe fondul incertitudinilor economice. Într-o lume dominată de incertitudini, cu joburi instabile, urbanizare rapidă și polarizare politică, religia oferă stabilitate emoțională și un sentiment de apartenență.

„Oamenii prioritizează călătoriile în fața altor cheltuieli și vedem apariția unei economii a experienței”, a declarat pentru Financial Times Rajeev Menon, președintele Marriott pentru Asia-Pacific (exceptând China). „Capacitatea de a scala și de a adăuga hoteluri noi în toată țara este imensă”.

Cheltuielile pentru turismul intern au urcat la circa 200 de miliarde de dolari în 2024, de la 80 de miliarde în 2013, potrivit Capital Economics. Operatorii se grăbesc să răspundă numărului în creștere de indieni din clasa de mijloc care călătoresc pentru festivaluri religioase, vacanțe și nunți, pe lângă călătorii de afaceri.

Shutterstock

Foto: Shutterstock

Sute de hoteluri apar, ca ciupercile, în orașele mici

Piețele din orașele și localitățile mai mici sunt insuficient deservite în comparație cu metropolele New Delhi, Mumbai și Bengaluru. Când trupa Coldplay a susținut două concerte la Ahmedabad în ianuarie, cererea de camere a dus la creșterea tarifelor de până la cinci ori, potrivit unui studiu al companiei de software de tarifare Sciative Solutions. India are doar 138 de camere de hotel branduite la un milion de locuitori, mult sub cele peste 1.500 din China, potrivit firmei de consultanță HVS Anarock.

Ca urmare, branduri locale precum Taj (grupul Tata) și ITC Hotels, dar și lanțurile internaționale, adaugă sute de hoteluri în orașele mai mici din India. „Acestea sunt epicentrele, pentru că orașele de nivel unu sunt în mare parte saturate”, a explicat Anuj Upadhyay, analist-șef pentru sectorul hotelier la Investec Capital Services din Mumbai.

Karan Khanna, director la firma de brokeraj Ambit Capital din Mumbai, estimează că numărul camerelor de hotel branduite din India va crește de la 200.000 la 300.000 până în 2029, cu o ofertă „puternic orientată” către locații din afara marilor orașe. Peste jumătate dintre noile contracte hoteliere semnate anul trecut au vizat unități de gamă medie, potrivit HVS Anarock.

„Avem o lipsă de camere”, a declarat Priya Paul, director general al The Park Hotels, grup boutique listat anul trecut. Compania operează 35 de hoteluri în India și vrea să își crească numărul de camere cu aproape jumătate în următorii doi ani.

Shutterstock

Foto: Shutterstock

India este un „punct luminos” în turismul mondial

Această expansiune are loc într-un moment în care politicile stricte de frontieră și comerciale ale președintelui american Donald Trump au afectat turismul global și au dus la prognoze incerte pentru companiile aeriene și grupurile hoteliere. India este însă un „punct luminos”, spune Alan Watts, președintele Hilton pentru Asia-Pacific.

Pe lângă dezvoltarea cazării de gamă medie, Hilton își consolidează și oferta de lux, după ce în iunie a anunțat planuri pentru un hotel Waldorf Astoria lângă aeroportul din Delhi, cu deschideri suplimentare de lux planificate în Jaipur și, posibil, în Goa și Mumbai. Totuși, goana pentru noi construcții va testa capacitatea lanțurilor de a gestiona un sector notoriu pentru standardele inegale în segmentul mid-market și budget. Poveștile despre curățenie precară, igiena alimentară deficitară și calitatea inconsistentă rămân plângeri comune în rândul călătorilor în India.

Multe orașe și destinații mai îndepărtate nu dispun de suficiente resurse de personal calificat, a avertizat Upadhyay de la Investec. În plus, unii operatori de francize din piețele de nivel inferior au fost acuzați că fac economii la calitate, expunând brandurile la „riscuri reputaționale”.

„Dacă mergi azi în acele orașe ca turist, îți asumi un risc uriaș”, a spus Watts de la Hilton. „Există o oportunitate imensă. Oamenii își doresc doar consistență”.

Alte articole importante
Bancherul condamnat în scandalul Libor dă în judecată UBS pentru 400 milioane dolari, susținând că a fost ales ca țap ispășitor
Bancherul condamnat în scandalul Libor dă în judecată UBS pentru 400 milioane dolari, susținând că a fost ales ca țap ispășitor
Tom Hayes, primul bancher încarcerat în scandalul Libor, a dat în judecată UBS pentru 400 milioane dolari. Hayes afirmă că banca elvețiană l-a ales intenționat pentru a evita controlul autorităților, scrie TheGuardian. Acțiunea a fost depusă luni la un tribunal din Connecticut, Statele Unite. Hayes susține că UBS a indus în eroare autoritățile americane, prezentându-l […]
Germania anunță investiții de 377 miliarde € în sectorul de apărare
Germania anunță investiții de 377 miliarde € în sectorul de apărare
Germania anunță un plan ambițios de investiții în industria de apărare, alocând 377 miliarde de euro pentru întărirea securității naționale. Acesta este unul dintre cele mai ample programe de cheltuieli de apărare din istoria recentă a țării. Germania intenționează să transforme Bundeswehr-ul în cea mai puternică armată convențională din Europa. Germania își întărește apărarea cu […]
Turcia cumpără 20 de Eurofighter Typhoon de la Marea Britanie
Turcia cumpără 20 de Eurofighter Typhoon de la Marea Britanie
Turcia va achiziționa 20 de avioane Eurofighter Typhoon de la Marea Britanie, ca parte a eforturilor de a-și moderniza forțele aeriene. Valoarea contractului este de 9,1 miliarde de euro și reprezintă cel mai mare export britanic de avioane de vânătoare de ultimă generație din istorie. Turcia achiziționează 20 de avioane Eurofighter Typhoon pentru 9,1 miliarde […]
MAX, alternativa rusească la WhatsApp, număr record de utilizatori
Companii
MAX, alternativa rusească la WhatsApp, număr record de utilizatori
Aplicația de mesagerie MAX, considerată alternativa rusească la WhatsApp, a înregistrat un număr record de utilizatori în ultima perioadă. Creșterea spectaculoasă reflectă tendința tot mai accentuată a utilizatorilor ruși de a migra către platforme locale, pe fondul restricțiilor și tensiunilor geopolitice. MAX, WhatsApp-ul rusesc, atinge cote de utilizare fără precedent Numărul utilizatorilor aplicației de mesagerie MAX […]
Threads lansează postările „fantomă” care dispar după 24 de ore
Tehnologie
Threads lansează postările „fantomă” care dispar după 24 de ore
Threads, platforma rivală a lui X (fostul Twitter), adaugă o funcție nouă pentru utilizatori. Postările vor putea fi făcute temporar și vor dispărea după o perioadă limitată. Scopul este de a încuraja exprimarea liberă, fără teama că mesajele vor rămâne permanent vizibile. Postările care dispar, noua strategie Threads Meta, compania care deține Facebook, Instagram și […]
ANALIZĂ
Bateriile EV-urilor sunt mai durabile decât motoarele pe benzină
Companii
Bateriile EV-urilor sunt mai durabile decât motoarele pe benzină
Bateriile vehiculelor electrice (EV) au ajuns la un nivel de durabilitate care depășește adesea longevitatea motoarelor pe benzină. Progresul tehnologic și sistemele avansate de gestionare a energiei au transformat ceea ce odată era o preocupare majoră într-unul dintre cele mai solide argumente pentru adoptarea mobilității electrice. Studiile confirmă: Bateriile EV-urilor moderne rămân eficiente pe termen […]