Prima pagină » Horváth: Interesul pentru vehicule electrice a crescut în Germania, la început de 2025

Horváth: Interesul pentru vehicule electrice a crescut în Germania, la început de 2025

Horváth: Interesul pentru vehicule electrice a crescut în Germania, la început de 2025
  • Deși vânzările de mașini electrice s-au redus cu 27,4%, în 2024, interesul germanilor cunoaște o creștere surprinzătoare la începutul acestui an.
  • Circa 1,6 milioane dintre cele 44 de milioane de vehiculele aflate în circulație în Germania sunt electrice, iar Horváth a constatat că piața se află „într-o etapă de tranziție”, după reducerea subvențiilor guvernamentale.

Un număr dublu de germani (58%), față de aprilie 2024, iau în considerare achiziția unei mașini electrice, în februarie 2025, în pofida scăderii vânzărilor pentru această categorie de autovehicule. Aceasta este principala concluzie a unui sondaj pe cea mai mare piață auto din Uniunea Europeană, realizat de către Horváth, compania globală de consultanță în management, prezentă în România din 2005.

De asemenea, unul din trei germani consideră foarte probabil ca următoarea lor achiziție auto să fie un vehicul electric (electric vehicle – EV). Totodată, numărul celor care exclud complet achiziționarea unui vehicul electric a scăzut la 20%, ceea ce sugerează o reducere a grupului de opozanți ai acestei tehnologii.

Studiul mai arată că bărbații sunt mai deschiși către vehiculele electrice decât femeile (61% față de 53%) și că persoanele cu venituri ridicate manifestă un interes mai mare pentru EV-uri. Dintre cei care câștigă peste 100.000 de euro anual, 80% iau în considerare achiziționarea unui astfel de vehicul.

Principalele bariere identificate în adoptarea EV-urilor rămân costurile ridicate (28%), autonomia limitată (17%) și rețeaua de încărcare insuficient dezvoltată (16%). Cu toate acestea, tendințele indică o schimbare treptată în percepția publicului, pe măsură ce infrastructura se dezvoltă și costurile tehnologiei scad.

„În pofida reducerii subvențiile guvernamentale, care a atras o scădere a vânzărilor și a înmatriculărilor, piața vehiculelor electrice din Germania nu se află într-o prăbușire, ci într-o etapă de reașezare, între așteptările cumpărătorilor și capacitatea producătorilor de a veni în întâmpinarea acestora. Atmosfera negativă în jurul acestei tehnologii nu a dus la diminuarea interesului, ci dimpotrivă, am constatat o creștere a acestuia. Astfel, pe măsură ce industria va găsi soluții la barierele care stau în calea deciziei de cumpărare, piața își va reveni”, consideră László Pálházi, Senior Project Manager, Horváth România.

Pe fondul acestei creșteri a interesului, piața vehiculelor electrice din Germania se află într-o etapă de tranziție, constată experții Horváth. Dacă, în ultimii ani, vânzările EV-urilor au fost susținute de subvenții guvernamentale, în 2024 ponderea acestora în totalul înmatriculărilor a scăzut la 13,5%, pe fondul reducerii vânzărilor cu 27,4%.

Totuși, dintr-un total de 44 de milioane de autoturisme, aproximativ 1,6 milioane sunt acum electrice, marcând un progres semnificativ în adoptarea mobilității electrice.

Horváth este una dintre cele mai importante companii internaționale, independente, de consultanță în management, prezentă pe piața din România, începând cu 2005. Compania a fost înființată în Stuttgart, în 1981, de Prof. Dr. Péter Horváth, unul dintre pionierii Controlling-ului în Germania și are peste 1.400 de angajați. Horváth are birouri în Germania (Berlin, Düsseldorf, Frankfurt, Hamburg, München și Stuttgart), Austria, România, Elveția, Ungaria, Italia, Danemarca, Statele Unite ale Americii, Arabia Saudită și Emiratele Arabe, dar consultanții companiei stau la dispoziția clienților la nivel global. Horváth este membră a Cordence Worldwide, cea mai importantă alianță activă la nivel mondial, formată din companii de consultanță în management de prestigiu, cu aproape 70 de birouri în 24 de țări, situate pe trei continente.

 

 

Alte articole importante
O firmă elvețiană intră pe dark web cu un sistem care urmărește furtul de date în timp real
Tehnologie
O firmă elvețiană intră pe dark web cu un sistem care urmărește furtul de date în timp real
Compania elvețiană Proton, recunoscută pentru protecția confidențialității online, a anunțat un nou pas în lupta împotriva furturilor de date. Firma a creat o platformă capabilă să monitorizeze și să semnaleze în timp real scurgerile de informații din dark web, partea ascunsă a internetului inaccesibilă utilizatorilor obișnuiți. Scopul sistemului este de a identifica atacurile cibernetice și […]
Lufthansa Group lansează „Culinary Journey” cu meniuri personalizate și preparate premium
Companii
Lufthansa Group lansează „Culinary Journey” cu meniuri personalizate și preparate premium
Lufthansa Group schimbă experiența la bord pentru pasagerii săi printr-un nou concept denumit „Culinary Journey”. Meniurile personalizate, opțiunile de precomandă și reducerile exclusive promit să transforme modul în care călătorii se bucură de mese și gustări în timpul zborului. Lufthansa Group aduce o experiență unificată pentru toți pasagerii Grupul Lufthansa, care include companiile aeriene Lufthansa, […]
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își construiește prima brigadă blindată permanentă în străinătate după al Doilea Război Mondial. Cheltuielile militare ating niveluri istorice. Revoluția Bundeswehr și angajamentele NATO Pe 22 mai, localnicii din Vilnius au salutat trecerea tancurilor germane pe străzi, un simbol al legăturilor strânse cu NATO. Brigada 45 Panzer, denumită „Lithuania”, va ajunge la 5.000 de militari […]
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Pe malul Mării Mediterane ia naștere un mega-oraș de peste 180 miliarde $, care va deveni un hub urban și economic de referință în regiune. Proiectul combină infrastructură ultramodernă, facilități rezidențiale și comerciale și concepte inovatoare de dezvoltare urbană, marcând o nouă eră a metropolelor globale. Cel mai scump proiect urban va fi ridicat în […]
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Europa se confruntă cu o criză structurală și trebuie să înțeleagă că modelul său economic și geopolitic nu mai este sustenabil, scriu analiștii The Economist. Războiul, protecționismul și stagnarea economică sunt dovezi ale costurilor antrenate de politicile sale de autosuficiență. Ca o familie nobiliară care își maschează conturile goale, Europa trebuie să renunțe la luxurile […]
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Tot mai mulți români aleg să-și petreacă vacanțele la capătul lumii, într-un loc unde liniștea absolută întâlnește aventura pură. Antarctica, considerată ultima frontieră turistică a planetei, devine noua destinație de vis pentru călătorii români cu spirit de explorator. O croazieră de expediție, în valoare de nu mai puțin de 15.000 de euro, promite o experiență […]