Prima pagină » Industria auto surprinsă: Liderul pieței nu este nici Mercedes, nici Tesla, dar valorează miliarde !

Industria auto surprinsă: Liderul pieței nu este nici Mercedes, nici Tesla, dar valorează miliarde !

Industria auto surprinsă: Liderul pieței nu este nici Mercedes, nici Tesla, dar valorează miliarde !

Industria auto surprinsă: Liderul pieței valorează miliarde! În clasamentul celor mai valoroase branduri din lume pentru 2025, industria auto continuă să piardă teren în fața giganților din tehnologie și finanțe. 

Niciun producător auto nu se află în top 10, iar prima companie din domeniu, Toyota, apare abia pe locul 18, conform raportului Global 500 Brand Report realizat de Brand Finance.

Raportul Brand Finance nu se axează pe volumul de vânzări, ci pe valoarea globală a brandului. În top 5 se regăsesc exclusiv companii americane: Apple ocupă prima poziție, urmat de Microsoft, Google, Amazon și Walmart, scrie hln.be.

Toyota, cel mai bine clasat producător auto, are o valoare de brand de 58,4 miliarde de euro, urcând trei poziții față de anul trecut. Pe locul doi în industria auto se află Mercedes-Benz, cu o valoare de 47,6 miliarde de euro, iar pe trei vine Hyundai Group, care a atins o valoare de 41,5 miliarde de euro.

Industria auto continuă să fie în urma altor sectoare din punct de vedere al valorii de brand, iar schimbările din clasament reflectă transformările pieței globale. Toyota își consolidează poziția de lider, în timp ce Tesla și alți producători europeni pierd teren. Rămâne de văzut dacă ascensiunea Hyundai și a altor branduri asiatice va continua în anii următori.

Tesla se prăbușește în clasament

Unul dintre cele mai dramatice declinuri este al Tesla, care a coborât de pe locul 18 anul trecut până pe 36 în 2025. O scădere similară au înregistrat și Porsche și Volkswagen, care au pierdut șapte, respectiv douăsprezece locuri în clasament. În schimb, BMW și-a menținut poziția, fără fluctuații majore.

Pe lista celor mai valoroase branduri auto mai apar și Ford (locul 86 în clasamentul global), Audi (127), Ferrari (158), dar și producătorul chinez BYD (167), aflat în plină ascensiune.

Industria auto, departe de liderii globali

Din perspectiva valorii totale de brand, industria auto se află pe locul 7 în lume, cu o cotă de piață de 4,9%. Primele trei locuri sunt ocupate de:

  • Sectorul bancar – 12,7% din valoarea totală a brandurilor
  • Retail – 11,4%
  • Media – 10,3%

Deși domină industria auto în materie de valoare de brand, Toyota este și cel mai vândut producător auto din lume, cu aproape 11 milioane de mașini livrate în 2024, incluzând sub-brandurile Lexus și Daihatsu. Volkswagen Group se află pe locul al doilea, cu peste 9 milioane de unități vândute.

Top 10 cele mai valoroase branduri auto în 2025

  1. Toyota – 58,4 miliarde euro (locul 18 global, anul trecut pe 21)
  2. Mercedes-Benz – 47,6 miliarde euro (locul 23 global, anul trecut pe 17)
  3. Hyundai Group – 41,5 miliarde euro (locul 29 global, anul trecut pe 41)
  4. Tesla – 38,6 miliarde euro (locul 36 global, anul trecut pe 18)
  5. BMW – 38,1 miliarde euro (locul 37 global, anul trecut pe 37)
  6. Porsche – 36,9 miliarde euro (locul 40 global, anul trecut pe 33)
  7. Mitsubishi Group – 36,2 miliarde euro (locul 43 global, anul trecut pe 46)
  8. Tata Group – 28,3 miliarde euro (locul 60 global, anul trecut pe 64)
  9. Volkswagen – 28,2 miliarde euro (locul 61 global, anul trecut pe 49)
  10. Honda – 25,4 miliarde euro (locul 70 global, anul trecut pe 74)

 

Alte articole importante
România înregistrează al 2-lea cel mai înalt nivel de bunăstare materială a gospodăriilor în Europa Centrală și de Est
România înregistrează al 2-lea cel mai înalt nivel de bunăstare materială a gospodăriilor în Europa Centrală și de Est
Datele publicate recent de Eurostat evidențiază diferențe semnificative în ceea ce privește bunăstarea materială a gospodăriilor în Uniunea Europeană, măsurată prin consumul individual efectiv (AIC) pe cap de locuitor. România se distinge în regiunea Europei Centrale și de Est (ECE), ocupând poziția a doua, cu un nivel de 86% din media UE, fiind depășită doar […]
Casele de marcat fizice vs. cele virtuale: între promisiunea „digitalizării” și riscul unui haos total
Companii
Casele de marcat fizice vs. cele virtuale: între promisiunea „digitalizării” și riscul unui haos total
Un proiect de lege depus recent în Parlament readuce în prim-plan una dintre cele mai sensibile teme pentru mediul de afaceri: modul în care firmele își fiscalizează vânzările. Propunerea vizează introducerea așa-numitelor „case de marcat virtuale”, soluții exclusiv software, care ar urma să înlocuiască aparatele fiscale fizice utilizate în prezent. Inițiatorii vorbesc despre modernizare, flexibilitate […]
România, pe locul 4 în UE la creșterea productivității muncii în agricultură
România, pe locul 4 în UE la creșterea productivității muncii în agricultură
Primele estimări publicate de Eurostat privind conturile economice ale agriculturii pentru anul 2025 plasează România pe poziția a patra în Uniunea Europeană în ceea ce privește creșterea productivității muncii în sectorul agricol, cu un avans de aproximativ 28%. Această performanță remarcabilă vine după un an dificil în 2024 și subliniază potențialul de recuperare al agriculturii […]
România, reprezentată în prestigiosul TOP 100 Interior Designers of the World de Noblesse Group International: „Lucrări care definesc luxul contemporan”
Companii
România, reprezentată în prestigiosul TOP 100 Interior Designers of the World de Noblesse Group International: „Lucrări care definesc luxul contemporan”
Prestigiosul TOP 100 Interior Designers of the World 2025, realizat de Luxury Lifestyle Awards, premiază, anul acesta, creațiile studioului de arhitectură de interior și design integrat Noblesse Group International. Distincția a fost acordată în urma unui proces internațional de evaluare care premiază excelența în design, consistența profesională și impactul asupra industriei de lifestyle și arhitectură […]
România, creștere moderată a costului orar al forței de muncă, dar, peste media UE
România, creștere moderată a costului orar al forței de muncă, dar, peste media UE
România a înregistrat o creștere anuală de 6,1% a costului orar cu forța de muncă în trimestrul al treilea din 2025, comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent. Aceasta plasează țara noastră peste media Uniunii Europene (3,7%) și a zonei euro (3,3%), dar sub ritmurile înregistrate în state precum Bulgaria sau Lituania. Indicatorul, care include […]
Prețurile proprietăților din centrele istorice riscă o scădere abruptă. De unde vine pericolul
Companii
Prețurile proprietăților din centrele istorice riscă o scădere abruptă. De unde vine pericolul
Valoarea de piață a proprietăților situate în zonele centrale și istorice ale marilor orașe din România ar putea înregistra scăderi semnificative, pe fondul modificărilor pregătite de Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU). Noile reguli vizează reducerea pragului de suprafață de la 600 mp la 200 mp pentru obligativitatea obținerii autorizației de securitate la incendiu, o […]