Prima pagină » Industria auto surprinsă: Liderul pieței nu este nici Mercedes, nici Tesla, dar valorează miliarde !

Industria auto surprinsă: Liderul pieței nu este nici Mercedes, nici Tesla, dar valorează miliarde !

Industria auto surprinsă: Liderul pieței nu este nici Mercedes, nici Tesla, dar valorează miliarde !

Industria auto surprinsă: Liderul pieței valorează miliarde! În clasamentul celor mai valoroase branduri din lume pentru 2025, industria auto continuă să piardă teren în fața giganților din tehnologie și finanțe. 

Niciun producător auto nu se află în top 10, iar prima companie din domeniu, Toyota, apare abia pe locul 18, conform raportului Global 500 Brand Report realizat de Brand Finance.

Raportul Brand Finance nu se axează pe volumul de vânzări, ci pe valoarea globală a brandului. În top 5 se regăsesc exclusiv companii americane: Apple ocupă prima poziție, urmat de Microsoft, Google, Amazon și Walmart, scrie hln.be.

Toyota, cel mai bine clasat producător auto, are o valoare de brand de 58,4 miliarde de euro, urcând trei poziții față de anul trecut. Pe locul doi în industria auto se află Mercedes-Benz, cu o valoare de 47,6 miliarde de euro, iar pe trei vine Hyundai Group, care a atins o valoare de 41,5 miliarde de euro.

Industria auto continuă să fie în urma altor sectoare din punct de vedere al valorii de brand, iar schimbările din clasament reflectă transformările pieței globale. Toyota își consolidează poziția de lider, în timp ce Tesla și alți producători europeni pierd teren. Rămâne de văzut dacă ascensiunea Hyundai și a altor branduri asiatice va continua în anii următori.

Tesla se prăbușește în clasament

Unul dintre cele mai dramatice declinuri este al Tesla, care a coborât de pe locul 18 anul trecut până pe 36 în 2025. O scădere similară au înregistrat și Porsche și Volkswagen, care au pierdut șapte, respectiv douăsprezece locuri în clasament. În schimb, BMW și-a menținut poziția, fără fluctuații majore.

Pe lista celor mai valoroase branduri auto mai apar și Ford (locul 86 în clasamentul global), Audi (127), Ferrari (158), dar și producătorul chinez BYD (167), aflat în plină ascensiune.

Industria auto, departe de liderii globali

Din perspectiva valorii totale de brand, industria auto se află pe locul 7 în lume, cu o cotă de piață de 4,9%. Primele trei locuri sunt ocupate de:

  • Sectorul bancar – 12,7% din valoarea totală a brandurilor
  • Retail – 11,4%
  • Media – 10,3%

Deși domină industria auto în materie de valoare de brand, Toyota este și cel mai vândut producător auto din lume, cu aproape 11 milioane de mașini livrate în 2024, incluzând sub-brandurile Lexus și Daihatsu. Volkswagen Group se află pe locul al doilea, cu peste 9 milioane de unități vândute.

Top 10 cele mai valoroase branduri auto în 2025

  1. Toyota – 58,4 miliarde euro (locul 18 global, anul trecut pe 21)
  2. Mercedes-Benz – 47,6 miliarde euro (locul 23 global, anul trecut pe 17)
  3. Hyundai Group – 41,5 miliarde euro (locul 29 global, anul trecut pe 41)
  4. Tesla – 38,6 miliarde euro (locul 36 global, anul trecut pe 18)
  5. BMW – 38,1 miliarde euro (locul 37 global, anul trecut pe 37)
  6. Porsche – 36,9 miliarde euro (locul 40 global, anul trecut pe 33)
  7. Mitsubishi Group – 36,2 miliarde euro (locul 43 global, anul trecut pe 46)
  8. Tata Group – 28,3 miliarde euro (locul 60 global, anul trecut pe 64)
  9. Volkswagen – 28,2 miliarde euro (locul 61 global, anul trecut pe 49)
  10. Honda – 25,4 miliarde euro (locul 70 global, anul trecut pe 74)

 

Alte articole importante
ESA lansează programul „Resilience from Space”: sateliți de observație pentru uz civil și militar
ESA lansează programul „Resilience from Space”: sateliți de observație pentru uz civil și militar
Agenția Spațială Europeană (ESA) face un pas strategic major prin aprobarea unei rezoluții care deschide calea pentru dezvoltarea unui nou sistem de sateliți de observație a Pământului, destinat atât uzului civil, cât și militar. Intitulat European Resilience from Space (ERS), programul vizează consolidarea capacității Europei de a răspunde rapid la crize, amenințări și provocări climatice […]
China se pregătește pentru „cutremurul final”. Un nou satelit electromagnetic ridică miza luptei globale pentru controlul dezastrelor
Tehnologie
China se pregătește pentru „cutremurul final”. Un nou satelit electromagnetic ridică miza luptei globale pentru controlul dezastrelor
China a transformat orbita terestră într-un bastion al anticipării globale: sâmbătă, deasupra deșertului Gobi, Beijingul a lansat satelitul CSES-2 împreună cu parteneri europeni, marcând un nou episod în ofensiva științifică pentru controlul dezastrelor naturale. Miza nu mai este doar observarea Pământului, ci predicția catastrofelor, iar tehnologia devine, în mâinile Chinei, scutul nevăzut al unei ordini […]
Raytheon primește un contract uriaș de 646 de milioane de dolari pentru radarul 3D SPY-6. Marina SUA va putea să vadă mai departe decât oricând
Raytheon primește un contract uriaș de 646 de milioane de dolari pentru radarul 3D SPY-6. Marina SUA va putea să vadă mai departe decât oricând
Raytheon, divizie a RTX, a semnat un contract în valoare de 646 de milioane de dolari pentru continuarea producției radarelor AN/SPY-6 (V) pentru Marina SUA. Aceasta reprezintă a patra opțiune exercitată din cadrul unui acord din martie 2022, care are o valoare totală de până la 3 miliarde de dolari pe o perioadă de cinci […]
Cum reușesc băncile din Marea Britanie să oprească hackerii și să protejeze economiile. Investiții colosale în securitatea cibernetică
Cum reușesc băncile din Marea Britanie să oprească hackerii și să protejeze economiile. Investiții colosale în securitatea cibernetică
Băncile din Marea Britanie joacă un rol crucial în protejarea economiilor naționale și a fondurilor clienților lor, prin implementarea unor strategii avansate de securitate cibernetică. Pentru a contracara amenințările tot mai sofisticate ale hackerilor, acestea investesc sume colosale în tehnologii de ultimă generație, sisteme de monitorizare în timp real și echipe specializate în securitate cibernetică. […]
Sfârșitul unei ere: Leonard Lauder, moștenitorul imperiului Estee Lauder, a murit la 92 de ani. Cum a schimbat pentru totdeauna industria cosmeticelor
Companii
Sfârșitul unei ere: Leonard Lauder, moștenitorul imperiului Estee Lauder, a murit la 92 de ani. Cum a schimbat pentru totdeauna industria cosmeticelor
Leonard Lauder, omul care a transformat Estee Lauder Companies într-unul dintre cele mai mari imperii din industria cosmeticelor și a devenit unul dintre cei mai bogați newyorkezi, a încetat din viață la vârsta de 92 de ani. Potrivit unui comunicat al companiei, Lauder a murit pe 14 iunie, înconjurat de familie. Timp de aproape patruzeci […]
America Latină își caută locul printre stele. Noua cursă spațială a marilor puteri și colaborările Sud-Sud
Tehnologie
America Latină își caută locul printre stele. Noua cursă spațială a marilor puteri și colaborările Sud-Sud
America Latină își redefinește ambițiile spațiale într-un peisaj global fragmentat și competitiv, explorând noi alianțe strategice, inclusiv cu state din Orientul Mijlociu. Într-o lume dominată de marile puteri și constrângeri financiare, regiunea caută să echilibreze dependența tehnologică cu nevoia de autonomie, construind punți Sud-Sud și Sud-Est care să îi asigure un rol relevant în noua […]