Prima pagină » Industria auto surprinsă: Liderul pieței nu este nici Mercedes, nici Tesla, dar valorează miliarde !

Industria auto surprinsă: Liderul pieței nu este nici Mercedes, nici Tesla, dar valorează miliarde !

Industria auto surprinsă: Liderul pieței nu este nici Mercedes, nici Tesla, dar valorează miliarde !

Industria auto surprinsă: Liderul pieței valorează miliarde! În clasamentul celor mai valoroase branduri din lume pentru 2025, industria auto continuă să piardă teren în fața giganților din tehnologie și finanțe. 

Niciun producător auto nu se află în top 10, iar prima companie din domeniu, Toyota, apare abia pe locul 18, conform raportului Global 500 Brand Report realizat de Brand Finance.

Raportul Brand Finance nu se axează pe volumul de vânzări, ci pe valoarea globală a brandului. În top 5 se regăsesc exclusiv companii americane: Apple ocupă prima poziție, urmat de Microsoft, Google, Amazon și Walmart, scrie hln.be.

Toyota, cel mai bine clasat producător auto, are o valoare de brand de 58,4 miliarde de euro, urcând trei poziții față de anul trecut. Pe locul doi în industria auto se află Mercedes-Benz, cu o valoare de 47,6 miliarde de euro, iar pe trei vine Hyundai Group, care a atins o valoare de 41,5 miliarde de euro.

Industria auto continuă să fie în urma altor sectoare din punct de vedere al valorii de brand, iar schimbările din clasament reflectă transformările pieței globale. Toyota își consolidează poziția de lider, în timp ce Tesla și alți producători europeni pierd teren. Rămâne de văzut dacă ascensiunea Hyundai și a altor branduri asiatice va continua în anii următori.

Tesla se prăbușește în clasament

Unul dintre cele mai dramatice declinuri este al Tesla, care a coborât de pe locul 18 anul trecut până pe 36 în 2025. O scădere similară au înregistrat și Porsche și Volkswagen, care au pierdut șapte, respectiv douăsprezece locuri în clasament. În schimb, BMW și-a menținut poziția, fără fluctuații majore.

Pe lista celor mai valoroase branduri auto mai apar și Ford (locul 86 în clasamentul global), Audi (127), Ferrari (158), dar și producătorul chinez BYD (167), aflat în plină ascensiune.

Industria auto, departe de liderii globali

Din perspectiva valorii totale de brand, industria auto se află pe locul 7 în lume, cu o cotă de piață de 4,9%. Primele trei locuri sunt ocupate de:

  • Sectorul bancar – 12,7% din valoarea totală a brandurilor
  • Retail – 11,4%
  • Media – 10,3%

Deși domină industria auto în materie de valoare de brand, Toyota este și cel mai vândut producător auto din lume, cu aproape 11 milioane de mașini livrate în 2024, incluzând sub-brandurile Lexus și Daihatsu. Volkswagen Group se află pe locul al doilea, cu peste 9 milioane de unități vândute.

Top 10 cele mai valoroase branduri auto în 2025

  1. Toyota – 58,4 miliarde euro (locul 18 global, anul trecut pe 21)
  2. Mercedes-Benz – 47,6 miliarde euro (locul 23 global, anul trecut pe 17)
  3. Hyundai Group – 41,5 miliarde euro (locul 29 global, anul trecut pe 41)
  4. Tesla – 38,6 miliarde euro (locul 36 global, anul trecut pe 18)
  5. BMW – 38,1 miliarde euro (locul 37 global, anul trecut pe 37)
  6. Porsche – 36,9 miliarde euro (locul 40 global, anul trecut pe 33)
  7. Mitsubishi Group – 36,2 miliarde euro (locul 43 global, anul trecut pe 46)
  8. Tata Group – 28,3 miliarde euro (locul 60 global, anul trecut pe 64)
  9. Volkswagen – 28,2 miliarde euro (locul 61 global, anul trecut pe 49)
  10. Honda – 25,4 miliarde euro (locul 70 global, anul trecut pe 74)

 

Alte articole importante
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își construiește prima brigadă blindată permanentă în străinătate după al Doilea Război Mondial. Cheltuielile militare ating niveluri istorice. Revoluția Bundeswehr și angajamentele NATO Pe 22 mai, localnicii din Vilnius au salutat trecerea tancurilor germane pe străzi, un simbol al legăturilor strânse cu NATO. Brigada 45 Panzer, denumită „Lithuania”, va ajunge la 5.000 de militari […]
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Pe malul Mării Mediterane ia naștere un mega-oraș de peste 180 miliarde $, care va deveni un hub urban și economic de referință în regiune. Proiectul combină infrastructură ultramodernă, facilități rezidențiale și comerciale și concepte inovatoare de dezvoltare urbană, marcând o nouă eră a metropolelor globale. Cel mai scump proiect urban va fi ridicat în […]
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Europa se confruntă cu o criză structurală și trebuie să înțeleagă că modelul său economic și geopolitic nu mai este sustenabil, scriu analiștii The Economist. Războiul, protecționismul și stagnarea economică sunt dovezi ale costurilor antrenate de politicile sale de autosuficiență. Ca o familie nobiliară care își maschează conturile goale, Europa trebuie să renunțe la luxurile […]
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Tot mai mulți români aleg să-și petreacă vacanțele la capătul lumii, într-un loc unde liniștea absolută întâlnește aventura pură. Antarctica, considerată ultima frontieră turistică a planetei, devine noua destinație de vis pentru călătorii români cu spirit de explorator. O croazieră de expediție, în valoare de nu mai puțin de 15.000 de euro, promite o experiență […]
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Italia pune din nou pe şine un nou simbol al eleganței și nostalgiei anilor ’50-’60. Trenul La Dolce Vita Orient Express, un hotel de lux pe șine, promite o experiență unică între design retro, gastronomie de top și peisaje spectaculoase. Preţurile încep de la 3.500 de euro de persoană. Călătoria începe la Roma, în stil […]
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
Coreea de Sud este al treilea exportator mondial de produse cosmetice, după Franța și Statele Unite. Exporturile sud-coreene de cosmetice au crescut de la 650 milioane de dolari în 2011, la 4 miliarde în 2017 și 10 miliarde în 2024. Performanța excepțională a Coreei este susținută de faimosul concept K-beauty, un ritual care pendulează, de […]