Prima pagină » Investiție majoră: Transelectrica alocă 48 de milioane de lei pentru rețeaua de comunicații

Investiție majoră: Transelectrica alocă 48 de milioane de lei pentru rețeaua de comunicații

Investiție majoră: Transelectrica alocă 48 de milioane de lei pentru rețeaua de comunicații

Transelectrica a anunțat că va investi 48 de milioane de lei pentru modernizarea infrastructurii sale de comunicații.

Investiția reprezintă un pas esențial în digitalizarea și securizarea rețelei energetice naționale. În același timp, acest proiect urmărește creșterea eficienței operaționale și adaptarea la noile cerințe tehnologice din sectorul energetic.

Transelectrica investește 48 de milioane de lei în infrastructura sa de comunicații

Investiție majoră: Transelectrica alocă 48 de milioane de lei pentru rețeaua de comunicații

Foto: Pixabay

Transelectrica anunță o investiție de peste 48,5 milioane de lei pentru modernizarea propriei infrastructuri de comunicații, un pas esențial în procesul de digitalizare al companiei. Licitația a fost deja lansată pe platforma SEAP, iar proiectul vizează construirea unei rețele de ultimă generație, capabilă să susțină noile tehnologii și să asigure funcționarea în siguranță a sistemului energetic național.

Compania precizează că actuala rețea, care este veche de peste un deceniu și alcătuită din echipamente de la producători diferiți, nu mai corespunde cerințelor de viteză, fiabilitate și integrare.

„Din cauza faptului că rețeaua Transelectrica are o vechime mai mare de 10 ani, cu upgrade-uri ale echipamentelor realizate la momente diferite, unele neavând în prezent suport de la producător, iar altele având producători diferiți, precum şi a faptului că nu sunt integrate sau nu suportă dezvoltări ulterioare, pentru realizarea comunicațiilor necesare Cloud-ului privat și a soluției de rezervă pentru SCADA nou, dar și pentru asigurarea suportului pentru aplicațiile informatice care urmează a fi implementate la nivelul Companiei, este nevoie de realizarea unei noi rețele de comunicații”, explică Transelectrica.

Ce tehnologii va folosi noua infrastructură

Noua infrastructură va fi construită pe tehnologii de tip MPLS (n.n. – Multi-Protocol Label Switching) și DWDM (n.n. – Dense Wavelength Division Multiplexing). Acestea sunt menite să asigure un transfer rapid și securizat de date între sediul central și stațiile de transport.

Rețeaua este catalogată drept o investiție critică, deoarece deficiențele actuale pot provoca o serie de blocaje și de disfuncționalități cu impact major asupra managementului întregului sistem energetic.

Operatorul național al rețelei de transport a energiei electrice, Transelectrica, are rol strategic în asigurarea stabilității rețelei, garantarea alimentării sigure cu energie și integrarea surselor regenerabile în mixul energetic al României, notează Techrider.ro.

Alte articole importante
Dacia va fi condusă pentru prima dată de o femeie. Cine este noul CEO al mărcii de la Mioveni?
Companii
Dacia va fi condusă pentru prima dată de o femeie. Cine este noul CEO al mărcii de la Mioveni?
Marca Dacia, parte a grupului Renault, intră într-o nouă etapă istorică, urmând să fie condusă pentru prima dată de o femeie. Această schimbare semnifică deschiderea brandului românesc către o viziune modernă și un stil de leadership adaptat provocărilor industriei auto globale. Karin Adt, prima femeie care va conduce brandul Dacia Grupul Renault a anunțat, luni, […]
Programul Rabla Auto va fi reluat până la sfârșitul lui septembrie
Companii
Programul Rabla Auto va fi reluat până la sfârșitul lui septembrie
Programul Rabla Auto 2025 va fi reluat cel târziu la sfârșitul lunii septembrie, aducând șoferilor noi oportunități pentru înnoirea parcului auto. Relansarea schemei guvernamentale este așteptată cu interes, în condițiile în care tot mai mulți români caută sprijin financiar pentru a-și putea achiziționa un automobil nou, mai modern și mai puțin poluant. Programul Rabla Auto […]
Platforma Litoralulromanesc.ro a fost cumpărată de o companie maghiară – pentru o sumă estimată la 26 de milioane de euro
Platforma Litoralulromanesc.ro a fost cumpărată de o companie maghiară – pentru o sumă estimată la 26 de milioane de euro
Platforma online Litoralulromanesc.ro, lider pe piața rezervărilor turistice din România, a fost cumpărată de o companie maghiară. Tranzacția, estimată la 26 de milioane de euro, marchează una dintre cele mai importante mutări din industria turismului românesc din ultimii ani. O companie maghiară a achiziționat Litoralulromanesc.ro cu 26 de milioane de euro Tranzacția prin care grupul […]
Comunitatea franceză de afaceri avertizează asupra riscului de recesiune. „Doar consumul susține în acest moment creșterea economică a Franței”
Comunitatea franceză de afaceri avertizează asupra riscului de recesiune. „Doar consumul susține în acest moment creșterea economică a Franței”
Comunitatea de afaceri din Franța avertizează că haosul politic din țară ar putea antrena consecințe economice grave și acuză lipsa de certitudine și de consens politic privind modul în care s-ar putea repara finanțele publice. Guvernul francez ar putea să cadă, pe 8 septembrie, pentru a treia oară într-o perioadă de puțin peste un an. […]
Oamenii de știință au creat un computer care încape într-o fibră de haine și rezistă la spălat
Tehnologie
Oamenii de știință au creat un computer care încape într-o fibră de haine și rezistă la spălat
Viitorul „smart-clothing” este tot mai aproape. Cercetătorii au reușit să introducă toate componentele unui computer într-o singură fibră textilă flexibilă, care poate fi spălată la mașină.  De la gadgeturi purtabile la haine care gândesc Textilele inteligente, cunoscute și sub denumirea de e-textiles, sunt materiale în care sunt integrate componente electronice cu scopul de a îmbunătăți […]
Giorgio Armani redefinește eleganța oficială a jucătorilor Juventus pentru sezoanele din următorii doi ani
Companii
Giorgio Armani redefinește eleganța oficială a jucătorilor Juventus pentru sezoanele din următorii doi ani
Într-o colaborare inedită ce aduce împreună doi giganți italieni, Juventus și Giorgio Armani au anunțat un parteneriat exclusiv prin care celebrul brand de modă semnează garderoba oficială formală destinată jucătorilor primului efectiv al clubului pentru următorii doi ani competiționali. Este pentru prima dată când Armani se implică atât de direct în crearea unui look vestimentar […]