Prima pagină » ITB Berlin: România are vizibilitate scăzută în industria turismului

ITB Berlin: România are vizibilitate scăzută în industria turismului

ITB Berlin: România are vizibilitate scăzută în industria turismului

„România are produs turistic, chiar nu ducem lipsă, dar nu avem vizibilitate şi oamenii nu ştiu de România“, subliniază reprezentanții ANAT.

La ITB Berlin, ediția 2025, Standul României a fost reprezentat de Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului şi Turismului, dar şi de 36 de agenţii de turism, hotelieri, asociaţii de profil, organizaţii de management al destinaţiei şi autorităţi locale.

România a participat în acest an la ITB Berlin, unul dintre cele mai im­portante târguri de turism din lume, care a avut loc în capitala Germaniei în perioada 4-6 martie.

Timp de trei zile, România şi-a prezentat oferta turistică nu doar în faţa turiştilor curioşi, dar şi în faţa turoperatorilor interesaţi de destinaţiile locale.

Târgul a avut circa 5.800 de expo­zanţi care au reprezentat 170 de ţări, fiind defăşuraţi în 26 de hale. În timp ce România a avut un singur stand, ţări precum Spania şi Thailanda au avut fiecare câte o hală dedicată. A­cest lucru nu arată doar banii investiţi în prezenţa la un astfel de târg, dar şi cât de important este turismul în economie pentru astfel de ţări.

„S-au îmbunătăţit participările României la astfel de târguri. Pre­zen­ţele noastre sunt mai bune, învăţând din detalii mici despre spaţiul de ex­pu­nere, despre materiale care ar tre­bui să fie acolo“, spune Adi Voican, vicepreşedinte al ANAT şi proprietar al agenţiei de turism Bibi Touring, prezent la târgul de la Berlin.

 

Alte articole importante
Valentin Ionescu, președintele ISF: Peste 30.000 de români au participat la programele Institutului Financiar Român. Educația financiară schimbă comportamentele de economisire și investiții
Valentin Ionescu, președintele ISF: Peste 30.000 de români au participat la programele Institutului Financiar Român. Educația financiară schimbă comportamentele de economisire și investiții
Institutul de Studii Financiare (ISF) a depășit pragul de 30.000 de participanți în programele sale educaționale derulate în 2025, consolidându-și rolul în creșterea nivelului de educație financiară din România. Potrivit lui Valentin Ionescu, președintele ISF, educația financiară are un impact direct asupra accesului la finanțare, asupra comportamentului de economisire și asupra deschiderii către antreprenoriat și […]
România închide o rană diplomatică veche de peste trei decenii. Cât trebuie să plătim SUA pentru „Afacerea bumbacului” din anii ’90
România închide o rană diplomatică veche de peste trei decenii. Cât trebuie să plătim SUA pentru „Afacerea bumbacului” din anii ’90
România face, în sfârșit, un pas decisiv pentru a închide una dintre cele mai vechi și sensibile datorii externe rămase din perioada de tranziție postcomunistă. Guvernul a aprobat cadrul legal necesar pentru achitarea unei datorii istorice către Statele Unite ale Americii, aferentă importurilor de bumbac-fibră realizate la începutul anilor ’90, într-un episod controversat cunoscut drept […]
Boom-ul AI din 2025 a generat emisii de CO2 ca orașul New York
Boom-ul AI din 2025 a generat emisii de CO2 ca orașul New York
Dezvoltarea rapidă a inteligenței artificiale în 2025 a generat emisii de CO2 comparabile cu cele ale întregului oraș New York. Impactul tehnologiilor AI asupra mediului ridică semne de întrebare privind sustenabilitatea și necesitatea unor reglementări mai stricte pentru industria digitală. Dezvoltarea inteligenței artificiale emite la fel de multe emisii CO2 ca întregul oraș New York […]
Cum rămâne competitiv cel mai mare producător auto european
Companii
Cum rămâne competitiv cel mai mare producător auto european
Cel mai mare producător auto european își adaptează strategia pentru a rămâne competitiv pe o piață globală dinamică și tehnologizată. Politica prevede investiții în electrificare, digitalizare și eficientizarea lanțurilor de producție. Scopul este acela de a răspunde cerințelor în continuă schimbare ale consumatorilor și reglementărilor internaționale. Cel mai mare producător auto european va continua reducerile […]
TikTok a semnat un acord prin care evită blocarea în SUA
Companii
TikTok a semnat un acord prin care evită blocarea în SUA
TikTok a semnat un acord foarte important care îi permite să evite blocarea platformei de socializare în Statele Unite. Înțelegerea stabilește reguli și măsuri de conformitate menite să răspundă preocupărilor autorităților privind securitatea datelor și conținutul distribuit pe platformă. TikTok evită blocarea prin încheierea unui acord prin care va fi deținută în coproprietate cu firme […]
Țara din UE cu cele mai supraevaluate locuințe
Țara din UE cu cele mai supraevaluate locuințe
Un nou raport al Comisiei Europene arată că, într-o țară din UE, sunt cele mai supraevaluate locuințe din tot blocul comunitar. Această statistică evidențiază o serie de dezechilibre în ceea ce privește prețurile, în raport cu veniturile și cu costurile reale de trai. Astfel,  se creează o serie de riscuri pentru cumpărători și investitori. Care […]