Jaguar Land Rover reia producția treptat după ce un atac cibernetic a forțat închiderea fabricilor și operațiunilor de vânzare globale.
JLR a anunțat că va efectua o „relansare controlată, etapizată” a operațiunilor sale pentru a restabili funcționalitatea completă. Compania britanică a închis temporar fabricile la nivel global după atacul cibernetic din ultima zi a lunii august. Fabrica de motoare din Wolverhampton, West Midlands, este probabil prima care va reveni la producție, conform unor surse TheGuardian.
Guvernul britanic a oferit o garanție de 1,5 miliarde de lire sterline pentru a sprijini lanțul de aprovizionare al Jaguar Land Rover. În plus, compania a încheiat un acord de datorie separat de 2 miliarde de lire sterline cu Standard Chartered Bank din Marea Britanie, Citigroup din SUA și Mitsubishi UFJ Financial Group din Japonia. Peter Kyle, secretar de stat pentru afaceri, a declarat că guvernul a anunțat „o sumă uriașă pentru a ajuta o companie extrem de importantă și numeroase afaceri din lanțul de aprovizionare afectate”. Împrumutul efectiv va fi acordat de bănci private. Acesta este garantat de agenția guvernamentală UK Export Finance, care va suporta eventualele pierderi dacă JLR nu va rambursa.
Împrumuturile vor ușura presiunea asupra rezervelor de numerar ale Jaguar Land Rover. Compania suportă costuri semnificative pentru investigarea atacului și refacerea sistemelor. Analizele financiare indică faptul că, deși compania, deținută de conglomeratul indian Tata, se confruntă cu costuri mari, este puțin probabil să intre în incapacitate de plată. Mulți furnizori, care au fost afectați de aproape o lună fără vânzări, privesc cu interes reluarea parțială a producției. Totuși, nu este clar cât de rapid va fi disponibilă finanțarea pentru lanțul extins de aprovizionare. Producătorii mai mici au concediat angajați în urma atacului.
Un furnizor important a exprimat nemulțumirea față de decizia guvernului de a sprijini doar Jaguar Land Rover și nu întregul lanț de aprovizionare.
„Garanția de împrumut nu înseamnă neapărat că banii și lichiditățile ajung în lanțul de aprovizionare”, a spus acesta.
Un grup de furnizori a informat ministerele că un program de împrumut direct nu ar funcționa. În plus, întrebările privind asumarea unor datorii suplimentare în contextul crizelor din ultimii patru ani, inclusiv pandemie, scăderea cererii globale și tarifele impuse de Donald Trump industriei auto, rămân deschise.
JLR are 33.000 de angajați și este al doilea producător auto ca volum din Marea Britanie, după Nissan. Modelele de lux, precum Range Rover, cu prețuri de până la 120.000 de lire sterline, sunt un punct central de muncă pentru industria auto din West Midlands.
Oficialii Jaguar Land Rover au declarat:
„Continuăm să lucrăm non-stop alături de specialiști în securitate cibernetică, Centrul Național de Securitate Cibernetică al Marii Britanii și forțele de ordine pentru ca reluarea producției să fie sigură și protejată”.
Compania a adăugat: „Dorim să mulțumim tuturor celor implicați în JLR pentru răbdarea, înțelegerea și sprijinul acordat. Mai este mult de lucru, dar activitatea de bază pentru recuperare este în desfășurare și vom continua să oferim actualizări pe măsură ce progresăm”.