Prima pagină » Noile taxe vamale forțează Nissan să reducă producția în SUA

Noile taxe vamale forțează Nissan să reducă producția în SUA

Noile taxe vamale forțează Nissan să reducă producția în SUA
Fotografii: Nissan

Producătorul japonez de automobile Nissan a suspendat producția mai multor modele, pe fondul noilor taxe vamale impuse de SUA și Canada.

Decizia reflectă tensiunile comerciale accentuate, care afectează industria auto nord-americană și adâncește dificultățile financiare ale companiei nipone.

Taxele vamale la exporturile auto afectează producția Nissan în SUA

Noile taxe vamale forțează Nissan să reducă producția în SUA

Nissan a anunțat că, pentru o perioadă, nu va mai produce trei modele din portofoliul său, destinate pieței din Canada: SUV-urile Pathfinder și Murano și camioneta Frontier. Acestea sunt fabricate în două uzine americane, în Tennessee și Mississippi.

Măsura a intrat în vigoare încă din luna mai, dar abia acum a fost făcută public în mod oficial. Aceasta va fi valabilă până când SUA și Canada vor rezolva problema tarifelor vamale asupra exporturilor auto. Christian Meunier, președintele Nissan Americas, a declarat că există un stoc suficient la cele trei modele, care poate acoperi cererea pentru următoarele 90 de zile. În plus, acesta a ținut să sublinieze că prețurile acestor vehicule nu s-au modificat din cauza tarifelor, după cum relatează publicația japoneză Nikkei, citată de Reuters.

În luna aprilie, administrația Trump a introdus un tarif suplimentar de 25% pentru importurile de autovehicule, măsură la care Canada a răspuns cu propriile taxe vamale. În urma acestor schimbări, și Mazda a anunțat suspendarea producției destinate Canadei la fabrica sa din Alabama.

Nissan a raportat pierderi de 4,5 miliarde de dolari

În același timp, noua politică comercială a lui Donald Trump va afecta și producția lui Infiniti QX60, care este cel mai bine vândut model al mărcii japoneze, reprezentând peste 60% din vânzările mărcii în Canada în 2024, relatează publicația Driving. Acesta urmează să primească în 2026 o actualizare importantă.

Deși Canada nu este o piață majoră pentru Nissan, suspendarea exporturilor subliniază presiunile cu care se confruntă producătorii auto internaționali în fața noilor bariere comerciale și riscă să adâncească dificultățile financiare ale companiei japoneze.

Pentru anul fiscal încheiat la 31 martie 2025, Nissan a raportat pierderi nete de 4,5 miliarde de dolari, iar principalele agenții de rating au retrogradat compania la categoria „junk” (n.n. – nerecomandat pentru investiții).

Nissan, care nu deține fabrici în Canada, a vândut anul trecut aproximativ 104.000 de vehicule, mai puțin de jumătate din volumul livrat în Mexic și doar puțin peste 10% din vânzările realizate în SUA. Per total, piața canadiană reprezintă doar 3% din vânzările globale ale constructorului nipon.

În acest context tensionat, acțiunile Nissan au scăzut miercuri cu 2,8% la Bursa din Tokyo, în timp ce indicele de referință Nikkei-225 a înregistrat o ușoară creștere de 0,27%.

Alte articole importante
Bursele europene, la maxime istorice. Investitorii mizează pe un acord comercial cu SUA
Bursele europene, la maxime istorice. Investitorii mizează pe un acord comercial cu SUA
Bursele europene au atins, joi, noi maxime istorice, impulsionate de optimismul investitorilor privind evoluția negocierilor comerciale dintre SUA și partenerii săi. În ciuda incertitudinilor legate de tarifele vamale, piețele au reacționat pozitiv, semnalând încredere în perspectivele economice globale. Bursele europene ating cote istorice în așteptarea unui acord UE–SUA În jurul orei 7:30 GMT, indicele principal […]
YouTube vânează videoclipurile „produse în masă” și repetitive. Măsura vine pe fondul creșterii conținutului generat de AI
Tehnologie
YouTube vânează videoclipurile „produse în masă” și repetitive. Măsura vine pe fondul creșterii conținutului generat de AI
YouTube – care a fost inundat cu conținut de calitate scăzută, generat automat – denumit adesea „AI slop” – se pregătește să actualizeze regulile din cadrul Programului de Parteneriat YouTube (YPP) pentru a limita capacitatea creatorilor de a obține venituri din conținut „neautentic”, inclusiv videoclipuri produse în masă și alte tipuri de materiale repetitive. Aceste […]
Blue Air, la capăt de drum: Compania a intrat oficial în faliment. De ce nu a reușit să evite colapsul financiar
Companii
Blue Air, la capăt de drum: Compania a intrat oficial în faliment. De ce nu a reușit să evite colapsul financiar
Compania aeriană Blue Air a fost declarată oficial în faliment, după mai bine de doi ani în care încercările de reorganizare și redresare financiară au eșuat. Lichidatorul judiciar, firma românească Infinexa, a demarat procedura de faliment, invocând lipsa unui investitor strategic dispus să preia compania și să injecteze capital proaspăt. În ciuda eforturilor conducerii și […]
Cum ar fi să locuiești lângă un centru de date? „Suprafața fiecărui cip este mai fierbinte decât suprafața Soarelui”
Cum ar fi să locuiești lângă un centru de date? „Suprafața fiecărui cip este mai fierbinte decât suprafața Soarelui”
Cloud-ul digital pare ceva imaterial, o lume virtuală pe care e imposibil să pui mâna, dar, în realitate, acest univers intangibil este susținut cu peste 10.000 de centre de date, răspândite în diverse puncte de pe glob. Majoritatea acestor centre se află, deocamdată, în Statele Unite, însă rețeaua este, de fapt, în plină expansiune și […]
Lidl, obligată să plătească 50 de milioane de dolari către un rival francez, după o decizie privind reclame considerate înșelătoare
Companii
Lidl, obligată să plătească 50 de milioane de dolari către un rival francez, după o decizie privind reclame considerate înșelătoare
Lanțul german de supermarketuri Lidl se confruntă cu o obligație financiară uriașă, după ce Curtea de Apel din Paris a decis că trebuie să plătească 43 de milioane de euro (aproximativ 50 de milioane de dolari) către rivalul francez Intermarché. Hotărârea vine după ce instanța a constatat că sute de reclame TV difuzate de Lidl […]
Vești bune pentru românii cu rate la bănci: indicele ROBOR a scăzut din nou! Ce înseamnă asta pentru credite
Vești bune pentru românii cu rate la bănci: indicele ROBOR a scăzut din nou! Ce înseamnă asta pentru credite
Indicele ROBOR la trei luni a coborât din nou, semnalând o posibilă ușurare pentru milioane de români care plătesc rate la creditele în lei cu dobândă variabilă. Indicele ROBOR scade pentru a doua oară într-o săptămână ROBOR-ul la trei luni, un indicator-cheie în calculul ratelor la creditele de consum în lei cu dobândă variabilă, a […]