Vânzările Lego au crescut cu 12%, succes pe care reprezentanții companiei daneze îl consideră un efect secudar al unei schimbări în mentalitatea părinților, care doresc acum să-și țină copiii – ba chiar și pe ei înșiși – departe de ecrane, în special departe de telefoanele mobile și de rețelele de socializare. Compania daneză de jucării a anunțat că vânzările au crescut la un nivel record de 34,6 miliarde de coroane daneze (aproximativ 4 miliarde de lire) în prima jumătate a anului, depășind clar piața globală de jucării, care și-a revenit, cu vânzări în creștere de 7%, scrie The Guardian. Cele mai căutate sunt seturile Botanicals și cele cu tematică Formula 1 Grand Prix.
Impresia că vânzările record raportate de Lego ar avea legătură cu detoxul digital pe care îl speră părinții este susținută de o altă performanță notabilă în industrie: Yoto, compania britanică creatoare de difuzoare fără ecran pentru copii, și-a dublat vânzările anul trecut, ajungând la 94,8 milioane de lire, și a declarat că se așteaptă să obțină profit în 2025, potrivit unui raport Financial Times.
Cercetările realizate de compania de studii de audiență GWI au arătat că dependența de rețelele sociale se numără printre cele mai mari trei temeri ale părinților pentru copiii lor, alături de criza climatică și de război.
„Suntem în competiție pentru timpul copiilor. Cea mai importantă chestiune este să oferim experiențe relevante și captivante, care să-i țină departe de smartphone-uri”, declară reprezentanții Lego.
Foto: Unsplash
Reprezentanții Lego anunțau anterior că dezvoltă jocuri digitale și colaborează cu branduri mai prietenoase adolescenților, precum Nike, pentru a concura cu rețelele sociale pentru atenția și interesul copiilor între 8 și 12 ani. Lego declara atunci că profitul net al companiei a crescut cu 10%, ajungând la 6,5 miliarde de coroane, și că a semnat contracte pentru producerea de jucării legate de seriile animate Bluey și Pokémon. De asemenea, a lansat campania „She Built That”, pentru a încuraja fetele să folosească Lego în mod creativ. Compania a înregistrat succes cu gama sa Botanicals de seturi de construcție pentru adulți, inspirate de plante sau alte produse care se vând în special de Ziua Îndrăgostiților și de Paște.
„Suntem foarte mulțumiți că am menținut performanța puternică în prima jumătate a anului 2025, câștigând cote pe piața globală de jucării. Această creștere este determinată de gama noastră largă și inovatoare de produse, care rămâne relevantă pentru toate vârstele și interesele”, spun reprezentanții Lego.
Vânzările companiei cresc din nou în China, după un început dificil al lui 2024, iar estimările sugerează că vânzările globale vor continua să crească, cu aproximativ 9% în a doua jumătate a anului, datorită „cererii puternice din partea consumatorilor”. Taxele, comentează sursa citată, nu au afectat semnificativ performanțele. Lego plătește unele taxe vamale pentru importul de produse din fabrica sa din Mexic, care deservește SUA, dar unele articole au scăpat de taxe ca urmare a unui acord între cele două țări.
Grupul beneficiază de faptul că are facilități „cât mai aproape posibil de piețe importante”, pentru a produce doar ceea ce este necesar și a menține stocurile reduse. Compania a afirmat că taxele vamale nu au avut până acum impact asupra prețurilor în SUA și nu are „planuri” de a majora prețurile jucăriilor acolo în acest an.
Foto: Unsplash
Lego va deschide o fabrică și un centru de distribuție în SUA cu o investiție de 1,5 miliarde de dolari (1,1 miliarde de lire) în 2027, cea de-a șaptea fabrică la nivel mondial. Compania a precizat că nu va accelera dezvoltarea fabricii, în ciuda noilor taxe de import introduse de administrația Trump anul acesta. Grupul a deschis, anul acesta, și un nou site în Vietnam și a extins fabricile din Mexic și Ungaria pentru a răspunde cererii tot mai mari de produse.
Lego a mai declarat că își va atinge și obiectivul anual ca 60% din materialele achiziționate să fie produse din surse sustenabile.
Ca parte a acestui efort, Lego va produce unele dintre cauciucurile jucăriilor dintr-un material obținut din plase de pescuit reciclate, frânghii și ulei de motor. Compania introduce, de asemenea, e-metanol, un material obținut prin combinarea energiei regenerabile cu CO2 din deșeuri biologice, pentru a crea elemente rigide Lego, cum ar fi axe de roți și mâini de minifigurine.