Prima pagină » Marii retaileri avertizează: tarifele impuse de Donald Trump ar putea duce la scumpiri

Marii retaileri avertizează: tarifele impuse de Donald Trump ar putea duce la scumpiri

Marii retaileri avertizează: tarifele impuse de Donald Trump ar putea duce la scumpiri

În contextul în care administrația Trump a anunțat extinderea tarifelor aplicate bunurilor de import, retaileri de renume, precum Pandora, Puma și Hugo Boss, și-au revizuit politicile privind prețurile și lanțurile de aprovizionare.

Costurile mai ridicate de import îi determină pe marii jucători din industrie să-și regândească modelele de afaceri pentru a limita pierderile și pentru a menține competitivitatea.

Pandora: Bijuterii mai scumpe din cauza dependenței de Asia

retailer

Foto: Wikipedia.org

Deși unele tarife au fost temporar suspendate pentru o perioadă de 90 de zile, cu excepția celor aplicate Chinei, incertitudinea din jurul politicilor comerciale americane continuă să afecteze deciziile strategice ale companiilor internaționale.

Pe fondul acestor măsuri protecționiste, mai mulți retaileri de top, precum Mattel, UPS și Ford, și-au retras deja estimările financiare pentru anul în curs, invocând lipsa vizibilității în privința costurilor și cererii.

În același timp, producătorul danez Pandora avertizează că industria bijuteriilor accesibile ar putea resimți majorări de prețuri considerabile, dacă tarifele impuse de SUA asupra bunurilor asiatice vor rămâne active.

CEO-ul Alexander Lacik a subliniat că aproximativ 30% din veniturile companiei provin de pe această piață, în timp ce majoritatea producției se realizează în țări asiatice precum Thailanda, Vietnam, India și China.

„Pentru segmentul nostru de piață, care depinde masiv de importurile asiatice, noile taxe vor duce inevitabil la scumpiri pe întreg lanțul de distribuție”, a explicat Lacik, citat de Bloomberg.

Puma: Tăieri de costuri și posibile scumpiri în SUA

Foto: Pixabay.com

La rândul său, Puma ia în calcul măsuri de eficientizare a costurilor și reevaluarea politicii de prețuri pe piața americană. Markus Neubrand, director financiar al brandului german de echipamente sportive, a declarat că firma sa se pregătește pentru o eventuală ajustare de prețuri.

În plus, cei de la Puma au redus deja în mod semnificativ importurile din China. Cu toate acestea, Neubrand spune că Puma nu dorește să fie primul brand care scumpește produsele în SUA, în ciuda presiunilor externe.

„Nu vrem să fim lideri în ceea ce privește creşterea preţurilor pe piaţa americană. Există alţi jucători pentru care această piață este mult mai relevantă. Noi, ca al treilea brand sportiv global, nu ar trebui să deschidem acest drum”, a adăugat Neubrand.

Aceste declarații vin la scurt timp după ce rivalii de la Adidas au confirmat că taxele suplimentare vor duce la scumpiri în portofoliul său de produse din SUA, relatează CNBC.

Hugo Boss: Diversificare geografică și restructurare a aprovizionării

Foto: Unsplash.com

Retailerul de modă Hugo Boss a anunțat că analizează o posibilă ajustare a prețurilor ca parte a unui plan mai larg de adaptare la costurile generate de politica tarifară a SUA.

Producătorul german de îmbrăcăminte ia în calcul redirecționarea producției din China către alte regiuni pentru a-și echilibra expunerea și pentru a diminua impactul fiscalității americane.

CEO-ul Daniel Grieder a atras atenția asupra efectelor indirecte ale acestei situații, inclusiv diminuarea apetitului de cumpărare al americanilor, dar și al turiștilor, pe fondul incertitudinilor economice și politice. „Cererea din partea consumatorilor din SUA a fost vizibil afectată”, a subliniat Grieder. Acesta a precizat că este prematur să se tragă concluzii ferme, în ciuda vânzărilor slabe din primul trimestru.

Zalando: Prudență într-un peisaj geopolitic instabil

Foto: Pixabay.com

Retailerul online de îmbrăcăminte Zalando, activ în principal în Europa, a anunțat că, deocamdată, nu a observat un impact semnificativ asupra afacerii sale în contextul tarifelor comerciale. Totuși, se pregătește pentru posibile perturbări externe.

Compania și-a menținut prognozele financiare pentru întregul an, dar a recunoscut că volatilitatea geopolitică și macroeconomică reprezintă un factor de risc major.

„Contextul global este într-o permanentă schimbare, iar adaptabilitatea devine esențială în gestionarea riscurilor comerciale”, a transmis compania într-un comunicat oficial.

Alte articole importante
Selfie-ul care îți va spune totul despre sănătatea ta (VIDEO)
Selfie-ul care îți va spune totul despre sănătatea ta (VIDEO)
Într-o eră în care inteligența artificială redefinește limitele medicinei, un nou algoritm bazat pe un banal selfie, dezvoltat în SUA, va transforma modul de evaluare a stării de sănătate a pacienților. Printr-o simplă fotografie a feței, sistemul poate estima vârsta biologică și chiar șansele de supraviețuire în cazul bolnavilor de cancer. Un selfie, mai eficient […]
Prețurile la energie zguduie industria chimică în Europa. Marii jucători caută alternative mai ieftine
Prețurile la energie zguduie industria chimică în Europa. Marii jucători caută alternative mai ieftine
Tot mai multe companii multinaționale din industria chimică iau în calcul vânzarea sau restructurarea operațiunilor din Europa, pe fondul unui climat economic nefavorabil. Motivul? Prețurile mari la energie și competiția acerbă venită din Asia și Orientul Mijlociu, acolo unde noile unități de producție dispun de costuri mai mici și reglementări mai permisive. Prețuri de 4-5 […]
Generația Z evită funcțiile de conducere pentru a-și proteja echilibrul emoțional
Generația Z evită funcțiile de conducere pentru a-și proteja echilibrul emoțional
Generația Z pare să rescrie regulile jocului în lumea muncii: din ce în ce mai mulți tineri refuză să accepte roluri de conducere, preferând să își păstreze sănătatea mintală și echilibrul între viața personală și cea profesională. Specialiștii în cultura organizațională avertizează că acest fenomen, numit „conscious unbossing”, ar trebui să fie un semnal de […]
Reclamele pentru junk food au efect puternic asupra copiilor
Reclamele pentru junk food au efect puternic asupra copiilor
Doar cinci minute de reclamă pentru alimente bogate în zahăr, grăsimi nesaturate sau sare sunt suficiente pentru ca un copil să consume, în aceeași zi, cu 130 de calorii mai mult decât în mod obișnuit. Ar putea ca această cantitate să pară neglijabilă, fiind vorba despre echivalentul a două felii de pâine, însă efectul este, […]
Te poate da afară angajatorul când ești bolnav? Adevărul legal pe care mulți români nu-l știu
Te poate da afară angajatorul când ești bolnav? Adevărul legal pe care mulți români nu-l știu
Ești bolnav și te întrebi dacă ești protejat în cazul unei viitoare concedieri? Răspunsul te-ar putea surprinde. Codul Muncii prevede o protecție strictă pentru angajații bolnavi, însă există câteva excepții periculoase, de care trebuie să fii conștient.  Legea te apără când ești bolnav: ce spune Codul Muncii despre concedierea în timpul concediului medical Concediul medical […]
Economiștii germani propun anularea unor sărbători legale pentru a stimula economia și investițiile militare
Economiștii germani propun anularea unor sărbători legale pentru a stimula economia și investițiile militare
Întreaga societate germană trebuie să muncească mai mult și să renunțe la cel puțin o sărbătoare legală pentru a susține eforturile de modernizare a unor domenii strategice, respectiv apărare și infrastructură, recomandă Clemens Fuest, președintele institutului economic ifo. Germania se confruntă cu o lipsă acută de forță de muncă, ceea ce-i subminează eforturile de a-și […]