Prima pagină » Marii retaileri avertizează: tarifele impuse de Donald Trump ar putea duce la scumpiri

Marii retaileri avertizează: tarifele impuse de Donald Trump ar putea duce la scumpiri

Marii retaileri avertizează: tarifele impuse de Donald Trump ar putea duce la scumpiri

În contextul în care administrația Trump a anunțat extinderea tarifelor aplicate bunurilor de import, retaileri de renume, precum Pandora, Puma și Hugo Boss, și-au revizuit politicile privind prețurile și lanțurile de aprovizionare.

Costurile mai ridicate de import îi determină pe marii jucători din industrie să-și regândească modelele de afaceri pentru a limita pierderile și pentru a menține competitivitatea.

Pandora: Bijuterii mai scumpe din cauza dependenței de Asia

retailer

Foto: Wikipedia.org

Deși unele tarife au fost temporar suspendate pentru o perioadă de 90 de zile, cu excepția celor aplicate Chinei, incertitudinea din jurul politicilor comerciale americane continuă să afecteze deciziile strategice ale companiilor internaționale.

Pe fondul acestor măsuri protecționiste, mai mulți retaileri de top, precum Mattel, UPS și Ford, și-au retras deja estimările financiare pentru anul în curs, invocând lipsa vizibilității în privința costurilor și cererii.

În același timp, producătorul danez Pandora avertizează că industria bijuteriilor accesibile ar putea resimți majorări de prețuri considerabile, dacă tarifele impuse de SUA asupra bunurilor asiatice vor rămâne active.

CEO-ul Alexander Lacik a subliniat că aproximativ 30% din veniturile companiei provin de pe această piață, în timp ce majoritatea producției se realizează în țări asiatice precum Thailanda, Vietnam, India și China.

„Pentru segmentul nostru de piață, care depinde masiv de importurile asiatice, noile taxe vor duce inevitabil la scumpiri pe întreg lanțul de distribuție”, a explicat Lacik, citat de Bloomberg.

Puma: Tăieri de costuri și posibile scumpiri în SUA

Foto: Pixabay.com

La rândul său, Puma ia în calcul măsuri de eficientizare a costurilor și reevaluarea politicii de prețuri pe piața americană. Markus Neubrand, director financiar al brandului german de echipamente sportive, a declarat că firma sa se pregătește pentru o eventuală ajustare de prețuri.

În plus, cei de la Puma au redus deja în mod semnificativ importurile din China. Cu toate acestea, Neubrand spune că Puma nu dorește să fie primul brand care scumpește produsele în SUA, în ciuda presiunilor externe.

„Nu vrem să fim lideri în ceea ce privește creşterea preţurilor pe piaţa americană. Există alţi jucători pentru care această piață este mult mai relevantă. Noi, ca al treilea brand sportiv global, nu ar trebui să deschidem acest drum”, a adăugat Neubrand.

Aceste declarații vin la scurt timp după ce rivalii de la Adidas au confirmat că taxele suplimentare vor duce la scumpiri în portofoliul său de produse din SUA, relatează CNBC.

Hugo Boss: Diversificare geografică și restructurare a aprovizionării

Foto: Unsplash.com

Retailerul de modă Hugo Boss a anunțat că analizează o posibilă ajustare a prețurilor ca parte a unui plan mai larg de adaptare la costurile generate de politica tarifară a SUA.

Producătorul german de îmbrăcăminte ia în calcul redirecționarea producției din China către alte regiuni pentru a-și echilibra expunerea și pentru a diminua impactul fiscalității americane.

CEO-ul Daniel Grieder a atras atenția asupra efectelor indirecte ale acestei situații, inclusiv diminuarea apetitului de cumpărare al americanilor, dar și al turiștilor, pe fondul incertitudinilor economice și politice. „Cererea din partea consumatorilor din SUA a fost vizibil afectată”, a subliniat Grieder. Acesta a precizat că este prematur să se tragă concluzii ferme, în ciuda vânzărilor slabe din primul trimestru.

Zalando: Prudență într-un peisaj geopolitic instabil

Foto: Pixabay.com

Retailerul online de îmbrăcăminte Zalando, activ în principal în Europa, a anunțat că, deocamdată, nu a observat un impact semnificativ asupra afacerii sale în contextul tarifelor comerciale. Totuși, se pregătește pentru posibile perturbări externe.

Compania și-a menținut prognozele financiare pentru întregul an, dar a recunoscut că volatilitatea geopolitică și macroeconomică reprezintă un factor de risc major.

„Contextul global este într-o permanentă schimbare, iar adaptabilitatea devine esențială în gestionarea riscurilor comerciale”, a transmis compania într-un comunicat oficial.

Alte articole importante
Japonezii au inventat capsula care te conectează cu un robot și el va face treaba în locul tău
Japonezii au inventat capsula care te conectează cu un robot și el va face treaba în locul tău
O nouă revoluție tehnologică vine din Japonia, unde o echipă de ingineri a creat capsula inovatoare care te conectează direct cu un robot. Aceasta permite robotului să îndeplinească diverse sarcini în locul tău. Imaginează-ți că stai relaxat într-un fotoliu de masaj ultramodern și, fără să te ridici, poți face majoritatea treburilor casnice. Controlul unui robot […]
Cum vor putea dronele interceptoare să decidă soarta Europei
Cum vor putea dronele interceptoare să decidă soarta Europei
Pe măsură ce Vladimir Putin adună laolaltă cea mai periculoasă amenințare aeriană de la Al Doilea Război Mondial încoace, țările membre NATO caută disperate soluții pentru a contracara acest pericol. În acest context, dronele interceptoare devin rapid arma esențială a războiului automatizat. Ucraina oferă un exemplu concret al modului în care acestea pot schimba soarta […]
ANALIZĂ
Cine se angajează după facultate și în ce domenii ajung, de fapt, absolvenții
Cine se angajează după facultate și în ce domenii ajung, de fapt, absolvenții
Datele interne ale universităților arată diferențe mari între domenii, dar și o accelerare a tranziției de la facultate la piața muncii, mai ales la nivel de masterat. În Cluj, Timișoara și Iași, majoritatea studenţilor au un job încă din primul an, iar specializările tehnice și economice domină clasamentele de angajare. Clujul conduce clasamentele: aproape nouă […]
Bioboții: celulele care schimbă granițele dintre viață și moarte
Bioboții: celulele care schimbă granițele dintre viață și moarte
Viața și moartea sunt privite, în mod tradițional, ca fenomene opuse. Cercetătorii au demonstrat că, după moarte, apar noi forme de viață multicelulară din celulele unui organism care s-a stins, iar asta îi face să ia în considerare o „a treia stare”, situată dincolo de granițele convenționale ale vieții și morții. Este moartea sfârșitul? Oamenii […]
UBS reduce lista favoriților săi în AI
Tehnologie
UBS reduce lista favoriților săi în AI
Investițiile în AI cresc, iar UBS își îndreaptă atenția asupra giganților chinezi care conduc această expansiune. Raport UBS: AI-ul intră în etapa monetizării masive Inteligența artificială nu mai este doar un subiect de laborator, ci o sursă reală de venituri. Potrivit unui raport UBS, companiile chineze au început să transforme tehnologia generativă în profit. Liderii […]
Marea Britanie face educația financiară materie obligatorie în școli
Marea Britanie face educația financiară materie obligatorie în școli
Elevii britanici vor face educație financiară, vor învăța despre știri false și schimbările climatice începând din 2028. Reforma majoră a sistemului de educație marchează cea mai amplă revizuire a programei școlare din ultimul deceniu. Autoritățile vor ca elevii să fie pregătiți pentru o lume digitală, economică și ecologică în continuă schimbare. Educația financiară intră oficial […]