Prima pagină » Marii retaileri avertizează: tarifele impuse de Donald Trump ar putea duce la scumpiri

Marii retaileri avertizează: tarifele impuse de Donald Trump ar putea duce la scumpiri

Marii retaileri avertizează: tarifele impuse de Donald Trump ar putea duce la scumpiri

În contextul în care administrația Trump a anunțat extinderea tarifelor aplicate bunurilor de import, retaileri de renume, precum Pandora, Puma și Hugo Boss, și-au revizuit politicile privind prețurile și lanțurile de aprovizionare.

Costurile mai ridicate de import îi determină pe marii jucători din industrie să-și regândească modelele de afaceri pentru a limita pierderile și pentru a menține competitivitatea.

Pandora: Bijuterii mai scumpe din cauza dependenței de Asia

retailer

Foto: Wikipedia.org

Deși unele tarife au fost temporar suspendate pentru o perioadă de 90 de zile, cu excepția celor aplicate Chinei, incertitudinea din jurul politicilor comerciale americane continuă să afecteze deciziile strategice ale companiilor internaționale.

Pe fondul acestor măsuri protecționiste, mai mulți retaileri de top, precum Mattel, UPS și Ford, și-au retras deja estimările financiare pentru anul în curs, invocând lipsa vizibilității în privința costurilor și cererii.

În același timp, producătorul danez Pandora avertizează că industria bijuteriilor accesibile ar putea resimți majorări de prețuri considerabile, dacă tarifele impuse de SUA asupra bunurilor asiatice vor rămâne active.

CEO-ul Alexander Lacik a subliniat că aproximativ 30% din veniturile companiei provin de pe această piață, în timp ce majoritatea producției se realizează în țări asiatice precum Thailanda, Vietnam, India și China.

„Pentru segmentul nostru de piață, care depinde masiv de importurile asiatice, noile taxe vor duce inevitabil la scumpiri pe întreg lanțul de distribuție”, a explicat Lacik, citat de Bloomberg.

Puma: Tăieri de costuri și posibile scumpiri în SUA

Foto: Pixabay.com

La rândul său, Puma ia în calcul măsuri de eficientizare a costurilor și reevaluarea politicii de prețuri pe piața americană. Markus Neubrand, director financiar al brandului german de echipamente sportive, a declarat că firma sa se pregătește pentru o eventuală ajustare de prețuri.

În plus, cei de la Puma au redus deja în mod semnificativ importurile din China. Cu toate acestea, Neubrand spune că Puma nu dorește să fie primul brand care scumpește produsele în SUA, în ciuda presiunilor externe.

„Nu vrem să fim lideri în ceea ce privește creşterea preţurilor pe piaţa americană. Există alţi jucători pentru care această piață este mult mai relevantă. Noi, ca al treilea brand sportiv global, nu ar trebui să deschidem acest drum”, a adăugat Neubrand.

Aceste declarații vin la scurt timp după ce rivalii de la Adidas au confirmat că taxele suplimentare vor duce la scumpiri în portofoliul său de produse din SUA, relatează CNBC.

Hugo Boss: Diversificare geografică și restructurare a aprovizionării

Foto: Unsplash.com

Retailerul de modă Hugo Boss a anunțat că analizează o posibilă ajustare a prețurilor ca parte a unui plan mai larg de adaptare la costurile generate de politica tarifară a SUA.

Producătorul german de îmbrăcăminte ia în calcul redirecționarea producției din China către alte regiuni pentru a-și echilibra expunerea și pentru a diminua impactul fiscalității americane.

CEO-ul Daniel Grieder a atras atenția asupra efectelor indirecte ale acestei situații, inclusiv diminuarea apetitului de cumpărare al americanilor, dar și al turiștilor, pe fondul incertitudinilor economice și politice. „Cererea din partea consumatorilor din SUA a fost vizibil afectată”, a subliniat Grieder. Acesta a precizat că este prematur să se tragă concluzii ferme, în ciuda vânzărilor slabe din primul trimestru.

Zalando: Prudență într-un peisaj geopolitic instabil

Foto: Pixabay.com

Retailerul online de îmbrăcăminte Zalando, activ în principal în Europa, a anunțat că, deocamdată, nu a observat un impact semnificativ asupra afacerii sale în contextul tarifelor comerciale. Totuși, se pregătește pentru posibile perturbări externe.

Compania și-a menținut prognozele financiare pentru întregul an, dar a recunoscut că volatilitatea geopolitică și macroeconomică reprezintă un factor de risc major.

„Contextul global este într-o permanentă schimbare, iar adaptabilitatea devine esențială în gestionarea riscurilor comerciale”, a transmis compania într-un comunicat oficial.

Alte articole importante
România încheie primele cinci luni din 2025 cu un deficit bugetar de 3,39% din PIB
România încheie primele cinci luni din 2025 cu un deficit bugetar de 3,39% din PIB
România a ajuns la un deficit bugetar de 3,39% din PIB în primele cinci luni din 2025, în ușoară scădere față de aceeași perioadă a anului trecut, când se cifra la 3,41% din PIB. În termeni nominali, deficitul a fost de 64,23 de miliarde lei, față de 60,10 de miliarde lei în perioada similară din […]
Criza vârstei mijlocii? – un simplu mit, spune Zara, la împlinirea vârstei de 50 de ani
Criza vârstei mijlocii? – un simplu mit, spune Zara, la împlinirea vârstei de 50 de ani
Zara împlinește o jumătate de secol de existență, scrie Financial Times, dar nu dă semne de vreo criză a vârstei mijlocii. Principalul brand al gigantului spaniol Inditex rămâne flexibil, în ciuda unei încetiniri vizibile a ritmului de creștere, într-un context economic global marcat de incertitudini. Ultimii ani nu au fost tocmai favorabili industriei de fashion, […]
Inteligența Artificială rescrie regulile jocului pe piața asigurărilor. Sorin Mititelu, vicepreședinte al ASF, invitat la podcastul Puterea Financiară
Inteligența Artificială rescrie regulile jocului pe piața asigurărilor. Sorin Mititelu, vicepreședinte al ASF, invitat la podcastul Puterea Financiară
Cum arată viitorul pieței de asigurări în România și ce rol va juca inteligența artificială în relația dintre asigurat și asigurator? Sorin Mititelu, vicepreședinte al Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), explică tendințele din piață la ediția de vineri, 27 iunie, a podcastului Puterea Financiară: de la automatizarea proceselor până la legislația RCA și responsabilitățile viitoare […]
Mafia biletelor la concerte și competiții sportive și-a făcut o adevărată „armată”. Mii de lucrători cumpără biletele în timp record și apoi le revând la prețuri exorbitante
Mafia biletelor la concerte și competiții sportive și-a făcut o adevărată „armată”. Mii de lucrători cumpără biletele în timp record și apoi le revând la prețuri exorbitante
Mafia biletelor a devenit o realitate tot mai amenințătoare în lumea evenimentelor muzicale și sportive. O adevărată „armată” de persoane se specializează în manipularea pieței de bilete și câștigă milioane. O investigație BBC a scos la iveală o practică îngrijorătoare, care afectează fanii concertelor: cei care re-vând bilete, cunoscuți și ca “touts”, angajează armate de […]
Războiul lui Trump cu Harvard alimentează interesul pentru universitățile britanice
Războiul lui Trump cu Harvard alimentează interesul pentru universitățile britanice
În mod neașteptat, campusurile britanice devin din nou atractive pentru o generație care, până nu demult, privea exclusiv către Ivy League. Campania furibundă a lui Donald Trump împotriva uneia dintre cele mai prestigioase universități din lume, Harvard, pare să genereze un efect de bumerang: în timp ce instituțiile academice americane sunt supuse unei presiuni crescânde, […]
China pregătește o misiune revoluționară: roiuri de sateliți pentru survolul asteroidului Apophis
Tehnologie
China pregătește o misiune revoluționară: roiuri de sateliți pentru survolul asteroidului Apophis
China își afirmă ambițiile spațiale și strategia de apărare planetară printr-o misiune revoluționară, cu un roi de nanosateliți, programată pentru survolul asteroidului Apophis, în 2029. Propunerea, un demers tehnologic avansat și o inițiativă de colaborare internațională, vizează colectarea de date esențiale despre structura și dinamica asteroidului, în cel mai apropiat punct de trecere pe lângă […]