Prima pagină » Marii retaileri avertizează: tarifele impuse de Donald Trump ar putea duce la scumpiri

Marii retaileri avertizează: tarifele impuse de Donald Trump ar putea duce la scumpiri

Marii retaileri avertizează: tarifele impuse de Donald Trump ar putea duce la scumpiri

În contextul în care administrația Trump a anunțat extinderea tarifelor aplicate bunurilor de import, retaileri de renume, precum Pandora, Puma și Hugo Boss, și-au revizuit politicile privind prețurile și lanțurile de aprovizionare.

Costurile mai ridicate de import îi determină pe marii jucători din industrie să-și regândească modelele de afaceri pentru a limita pierderile și pentru a menține competitivitatea.

Pandora: Bijuterii mai scumpe din cauza dependenței de Asia

retailer

Foto: Wikipedia.org

Deși unele tarife au fost temporar suspendate pentru o perioadă de 90 de zile, cu excepția celor aplicate Chinei, incertitudinea din jurul politicilor comerciale americane continuă să afecteze deciziile strategice ale companiilor internaționale.

Pe fondul acestor măsuri protecționiste, mai mulți retaileri de top, precum Mattel, UPS și Ford, și-au retras deja estimările financiare pentru anul în curs, invocând lipsa vizibilității în privința costurilor și cererii.

În același timp, producătorul danez Pandora avertizează că industria bijuteriilor accesibile ar putea resimți majorări de prețuri considerabile, dacă tarifele impuse de SUA asupra bunurilor asiatice vor rămâne active.

CEO-ul Alexander Lacik a subliniat că aproximativ 30% din veniturile companiei provin de pe această piață, în timp ce majoritatea producției se realizează în țări asiatice precum Thailanda, Vietnam, India și China.

„Pentru segmentul nostru de piață, care depinde masiv de importurile asiatice, noile taxe vor duce inevitabil la scumpiri pe întreg lanțul de distribuție”, a explicat Lacik, citat de Bloomberg.

Puma: Tăieri de costuri și posibile scumpiri în SUA

Foto: Pixabay.com

La rândul său, Puma ia în calcul măsuri de eficientizare a costurilor și reevaluarea politicii de prețuri pe piața americană. Markus Neubrand, director financiar al brandului german de echipamente sportive, a declarat că firma sa se pregătește pentru o eventuală ajustare de prețuri.

În plus, cei de la Puma au redus deja în mod semnificativ importurile din China. Cu toate acestea, Neubrand spune că Puma nu dorește să fie primul brand care scumpește produsele în SUA, în ciuda presiunilor externe.

„Nu vrem să fim lideri în ceea ce privește creşterea preţurilor pe piaţa americană. Există alţi jucători pentru care această piață este mult mai relevantă. Noi, ca al treilea brand sportiv global, nu ar trebui să deschidem acest drum”, a adăugat Neubrand.

Aceste declarații vin la scurt timp după ce rivalii de la Adidas au confirmat că taxele suplimentare vor duce la scumpiri în portofoliul său de produse din SUA, relatează CNBC.

Hugo Boss: Diversificare geografică și restructurare a aprovizionării

Foto: Unsplash.com

Retailerul de modă Hugo Boss a anunțat că analizează o posibilă ajustare a prețurilor ca parte a unui plan mai larg de adaptare la costurile generate de politica tarifară a SUA.

Producătorul german de îmbrăcăminte ia în calcul redirecționarea producției din China către alte regiuni pentru a-și echilibra expunerea și pentru a diminua impactul fiscalității americane.

CEO-ul Daniel Grieder a atras atenția asupra efectelor indirecte ale acestei situații, inclusiv diminuarea apetitului de cumpărare al americanilor, dar și al turiștilor, pe fondul incertitudinilor economice și politice. „Cererea din partea consumatorilor din SUA a fost vizibil afectată”, a subliniat Grieder. Acesta a precizat că este prematur să se tragă concluzii ferme, în ciuda vânzărilor slabe din primul trimestru.

Zalando: Prudență într-un peisaj geopolitic instabil

Foto: Pixabay.com

Retailerul online de îmbrăcăminte Zalando, activ în principal în Europa, a anunțat că, deocamdată, nu a observat un impact semnificativ asupra afacerii sale în contextul tarifelor comerciale. Totuși, se pregătește pentru posibile perturbări externe.

Compania și-a menținut prognozele financiare pentru întregul an, dar a recunoscut că volatilitatea geopolitică și macroeconomică reprezintă un factor de risc major.

„Contextul global este într-o permanentă schimbare, iar adaptabilitatea devine esențială în gestionarea riscurilor comerciale”, a transmis compania într-un comunicat oficial.

Alte articole importante
La ce folosește Uniunea Europeană? „Liderii ei trebuie să dea răspunsuri ceva mai bune”
La ce folosește Uniunea Europeană? „Liderii ei trebuie să dea răspunsuri ceva mai bune”
Dacă Uniunea Europeană nu prezintă un buget robust pe termen lung, în măsură să asigure soluții pentru provocările cu care se confruntă blocul comunitar, s-ar putea să nu mai aibă o altă șansă să facă asta, se arată într-o analiză Bloomberg, care pare o pledoarie pentru un grad mai ridicat de coordonare centralizată pe bătrânul […]
Taxele de drum și de pod se majorează, iar amenzile devin mai mari
Taxele de drum și de pod se majorează, iar amenzile devin mai mari
Taxele de drum și de pod vor fi majorate și odată cu ele vor crește și amenzile aplicate șoferilor care vor circula fără să achite peajul sau rovinieta. Ministerul Transporturilor a pus în dezbatere publică un proiect legislativ care aduce aceste modificări importante în regimul de utilizare a infrastructurii rutiere din România. Ministerul Transporturilor anunță […]
Dezastrul Evergrande, într-o nouă etapă: De ce ar trebui să-mi pese de un gigant imobiliar chinez aflat în criză?
Dezastrul Evergrande, într-o nouă etapă: De ce ar trebui să-mi pese de un gigant imobiliar chinez aflat în criză?
Înainte de criza datoriilor, colosul imobiliar chinez Evergrande tocmai începuse construcția un nou stadion pentru echipa de fotbal din Guangzhou, la care, de altfel, deținea participația majoritară. Fondatorul companiei, Hui Ka Yan, era cel mai bogat om din Asia, cu o avere estimată de Forbes la 42,5 miliarde de dolari (31,6 miliarde lire sterline). Compania, […]
ASF și COSR, parteneriat strategic pentru educație financiară și performanță sportivă
ASF și COSR, parteneriat strategic pentru educație financiară și performanță sportivă
Comitetul Olimpic și Sportiv Român (COSR) și Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) au semnat un parteneriat strategic pentru educație financiară și excelență sportivă. Acordul vizează susținerea performanței, promovarea valorilor olimpice și consolidarea responsabilității financiare în rândul sportivilor și al tinerilor. ASF și COSR semnează un acord pentru educație financiară și performanță sportivă Cele două organizații […]
Divizia elvețiană de private banking a HSBC renunță la peste 1.000 de clienți miliardari din Orientul Mijlociu, după scandaluri și presiuni de reglementare
Divizia elvețiană de private banking a HSBC renunță la peste 1.000 de clienți miliardari din Orientul Mijlociu, după scandaluri și presiuni de reglementare
Unul dintre cele mai mari grupuri bancare din lume face o mișcare șocantă. Divizia elvețiană de private banking a HSBC a decis să închidă conturile a peste 1.000 de clienți ultra-bogați din Orientul Mijlociu, printre care se numără miliardari și personalități politice influente, în urma presiunilor autorităților de reglementare și a scandalurilor privind spălarea de […]
Cum a cucerit Dacia Sandero piața din Europa în 2024: topul vânzărilor pe țări
Companii
Cum a cucerit Dacia Sandero piața din Europa în 2024: topul vânzărilor pe țări
Dacia Sandero a dominat piața europeană auto în 2024, devenind cel mai bine vândut model nou în mai multe țări. Performanța remarcabilă a modelului fabricat la Mioveni s-a reflectat atât în România, cât și pe alte piețe internaționale, fiecare dintre acestea înregistrând rezultate care evidențiază popularitatea hatchback-ului românesc. Dacia Sandero, lider în Europa: cel mai […]